bonafide Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 (endret) Hei! Kjæresten min skal til USA om noen uker og som forsinket julegave er jeg så heldig at jeg skal få en Canada Goose vinterjakke Den typen jeg skal ha er Expedition parka i dameversonen. Det jeg lurer på er størrelsene i disse jakkene. Jeg har forsøkt å dra i butikker i oslo, men alle er utsolgte! Jeg er en str 36 i overkroppen og 38 i bukser, så etter nettsiden til Canada Goose skal jeg ha enten XS eller S. Kan dette virkelig stemme? Jeg er jo nesten 174 cm høy og er redd for at de skal bli litt korte? :klø: Er det noen der ute som har denne jakken eller vet hvordan de er i størrelsene? Trenger hjelp litt fort:) Her er forresten størrelsesguiden på nettsiden deres: http://canada-goose.com/images/sizechart.jpg Endret 6. januar 2010 av bonafide
Tbag Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Canada goosene er litt store i str. Så det stemmer. En venninne av meg er samme str. som deg og hun har S, hun er dog litt lavere, men den er ganske lang til henne. En annen venninne av meg har XS og hun er 173 og den går ned til nesten knærne/litt over midten av lårene på henne. Så du trenger ikke bekymre deg for lengden:)
bonafide Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2010 Canada goosene er litt store i str. Så det stemmer. En venninne av meg er samme str. som deg og hun har S, hun er dog litt lavere, men den er ganske lang til henne. En annen venninne av meg har XS og hun er 173 og den går ned til nesten knærne/litt over midten av lårene på henne. Så du trenger ikke bekymre deg for lengden:) Tusen takk for bra svar! Så du tror at S ville vært bra for meg? Det tilsvarer jo en str 38 i norske størrelser.. Jeg kan ikke huske at jeg har brukt str 40 før, og er jo ikke noe fint om den er altfor stor heller...
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 hei, jeg kan dessverre ikke svare på spm ditt, men personlig ville jeg ha oppsøkt flere butikker/ eventuelt ringt forskjellige forhandlere, kanskje du finner en som har både XS, S & M inne? denne jakken er jo så dyr, så det ville vært forferdelig surt om strl var feil? lykke til da!
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 hei, jeg kan dessverre ikke svare på spm ditt, men personlig ville jeg ha oppsøkt flere butikker/ eventuelt ringt forskjellige forhandlere, kanskje du finner en som har både XS, S & M inne? denne jakken er jo så dyr, så det ville vært forferdelig surt om strl var feil? lykke til da! Jeg tror de er utsolgt i hele landet. Skal ha flaks for å finne en.
bonafide Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2010 Jeg tror de er utsolgt i hele landet. Skal ha flaks for å finne en. De er det. Har vært overalt. De er visst utsolgt fra hovedlevrandøren i Europa.. Ellers hadde jeg jo selvfølgelig prøvd den derfor jeg trenger litt tips - hittil tror jeg at jeg står på en str S. Den som intet våger, intet vinner!
Tbag Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 Tusen takk for bra svar! Så du tror at S ville vært bra for meg? Det tilsvarer jo en str 38 i norske størrelser.. Jeg kan ikke huske at jeg har brukt str 40 før, og er jo ikke noe fint om den er altfor stor heller... Jeg tror S ville passet utmerket! Som du sier er det helt rensket for goose i butikkene i Norge, så skal selv gå til innkjøp av en ny en når jeg skal til USA om kort tid. Sparer jo endel lapper også
bonafide Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 6. januar 2010 Jaaaa, det var det vi håpet på også. Gleder meg grusomt til å få jakken dersom kjæresten finner den. Det er jo så gruuusomt kaldt ute nå! :snø: Bare av nyskjerrighet - hvilken farge skal du ha? Jeg har ønsket med i denne rekkefølgen: sort, brun eller beige. Er egentlig litt det samme om jeg får brun eller sort - syns de er fine begge tooo. Beige er på en klart andreplass, men bare fordi jeg har en tendels til å søle litt
Tbag Skrevet 6. januar 2010 #10 Skrevet 6. januar 2010 Jaaaa, det var det vi håpet på også. Gleder meg grusomt til å få jakken dersom kjæresten finner den. Det er jo så gruuusomt kaldt ute nå! :snø: Bare av nyskjerrighet - hvilken farge skal du ha? Jeg har ønsket med i denne rekkefølgen: sort, brun eller beige. Er egentlig litt det samme om jeg får brun eller sort - syns de er fine begge tooo. Beige er på en klart andreplass, men bare fordi jeg har en tendels til å søle litt Jeg skal gå for mørkebrun, eventuelt beige:) Haha, samme med meg ang. den beige, blir fort skitten, men akk så fin! Jeg har også utroolig lyst på en knæsj rød Men siden dette er dyre jakker og jeg ikke akkurat velter meg i penger, blir det en nøytral en som går til det meste og kanskje etterhvert en i en litt friskete farve;)
bonafide Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 6. januar 2010 Jeg skal gå for mørkebrun, eventuelt beige:) Haha, samme med meg ang. den beige, blir fort skitten, men akk så fin! Jeg har også utroolig lyst på en knæsj rød Men siden dette er dyre jakker og jeg ikke akkurat velter meg i penger, blir det en nøytral en som går til det meste og kanskje etterhvert en i en litt friskete farve;) Det er veldig smart med en nøytral farge siden jakken er såpas dyr ja Da er det bedre å kjøpe en i knallfarger senere når man har penger til det, som en luksusgreie Åååå som jeg gleder meg til å få jakken min
Tbag Skrevet 6. januar 2010 #12 Skrevet 6. januar 2010 Det er veldig smart med en nøytral farge siden jakken er såpas dyr ja Da er det bedre å kjøpe en i knallfarger senere når man har penger til det, som en luksusgreie Åååå som jeg gleder meg til å få jakken min Ja, helt klart! Akk, ja! Samme her:D Er så lei av halv varme vinterjakker, sniker til meg den ene venninnen min sin Goose og den er så god at jeg har lyst til å kiddnappe den haha
bonafide Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #13 Skrevet 6. januar 2010 Ja, helt klart! Akk, ja! Samme her:D Er så lei av halv varme vinterjakker, sniker til meg den ene venninnen min sin Goose og den er så god at jeg har lyst til å kiddnappe den haha hihi! kjenner til det! Selv kidnapper jeg søsteren min sin bergansjakke som er stor og god hver gang jeg er hjemme på besøk. Jeg har ingen varme jakker, bare kåper, og det merker jeg godt nå! I dag satt jeg bare noen få minutter i bilen før rompevarmeren begynte å virke, og allerede på den tiden har jeg pådratt meg blærekatar. Hurraaa liksom
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #14 Skrevet 6. januar 2010 Hei, bare lurer på, hva vil det si at jakken er i unisex egentlig? Betyr det herremodellen? Og at den og kan brukes av damer? Eller hva..? Ser den veldig maskulin ut?
Tbag Skrevet 7. januar 2010 #15 Skrevet 7. januar 2010 Hei, bare lurer på, hva vil det si at jakken er i unisex egentlig? Betyr det herremodellen? Og at den og kan brukes av damer? Eller hva..? Ser den veldig maskulin ut? Det er egentlig litt vanskelig å svare på, siden Canada Goose igrunn ikke har noen jakker som går under betegnelsen "unisex". Når det kommer til CG er damemodellene smalere en herre. Men i utgangspunktet kan damer like gjerne bruke herremodellene, så sånn sett blir jo jakkene litt unisex, for uten at damemodellene kanskje ikke er like pent på herrene. I betegnelsen unisex ligger det at klærne er like for kvinner og menn, men Canada Goose har ingen jakker under den kategorien, selvom det er liten forskjell OG alle har mulighet til innstramming i livet. Sistnevnet gjelder så vidt jeg vet bare parkasene. Håper dette hjalp noe:) Ellers vil jeg nevne at hvis noen refererer til en CG som kun er unisex, er den sannsyneligvis fake siden CG kun har separate kolleksjoner selvom lite skiller.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. januar 2010 #16 Skrevet 7. januar 2010 Jeg kjøpte min Canada Goose jakke fra en nettbutikk i USA. Jeg bruker str. 40 til vanlig,og jeg kjøpte small. Så tror kanskje du bør ha xs? Jeg kjøpte Solaris modellen, synes det er en mye penere og mer feminin modell enn Expedition!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå