Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 23år som kan tenke meg å bli gravid om 2-3år. Hvordan kan jeg best mulig forberede meg slik at svangerskapet blir lettest mulig og jeg får en grei fødsel? Er klar over at mye uventet kan skje og at det ikke er sikkert at jeg får et flott svangerskap uansett hvor godt forberedt jeg er. Men jeg ønsker det beste utgangspunktet.

Tenker på kosthold, trening og forberedelser som å lese meg om emntet.

Jeg har sluttet med p-plaster og bruker kun kondom for jeg vet at det kan ta lang tid å bli gravid etter at man slutter med p-plaster.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel egentlig bare to ting man kan gjøre så tidlig, fordi dette kan ta litt tid:

1) Slutte å røyke.

2) Gå opp/ned til normalvekt, og generelt leve sunt og trene.

Det å slutte med hormonprevansjon 2-3 år før ser jeg ikke helt hensikten med med mindre man tar p-sprøyten. Man sier at kroppen i alle tilfeller har normalisert seg etter et år. Jeg sluttet et år før på pillen, men kroppen oppførte seg normalt fra første måned.

I det du begynner å prøve kan du ta kosttilskuddet "gravid", men i det minste folat. Og kutte ut alkohol. Ingen hensikt i å begynne med kosttiskudd før man er prøver - det gir ingen økt sannsynlighet for å bli gravid, men dersom man er gravid er det gunstig for barnet.

Skrevet
Det er vel egentlig bare to ting man kan gjøre så tidlig, fordi dette kan ta litt tid:

1) Slutte å røyke.

2) Gå opp/ned til normalvekt, og generelt leve sunt og trene.

Det å slutte med hormonprevansjon 2-3 år før ser jeg ikke helt hensikten med med mindre man tar p-sprøyten. Man sier at kroppen i alle tilfeller har normalisert seg etter et år. Jeg sluttet et år før på pillen, men kroppen oppførte seg normalt fra første måned.

I det du begynner å prøve kan du ta kosttilskuddet "gravid", men i det minste folat. Og kutte ut alkohol. Ingen hensikt i å begynne med kosttiskudd før man er prøver - det gir ingen økt sannsynlighet for å bli gravid, men dersom man er gravid er det gunstig for barnet.

Da er det eneste jeg kan gjøre å trene litt mer.

Gjør meg egentlig ikke noe å slutte med p-plaster og bruke kondom, det fungerer helt fint for oss :)

Vil bare være best mulig rustet for å få et bra svangerskap.

Skrevet

Prøv å få i deg mat du selv lager fra bunnen. Forurensing og tungmetaller i både maten og luften vi puster kan gjøre det vanskeligere. Når du vil bli gravid så prøv å kutt ut mye av sukkeret og det hvite melet, høyt insulinnivå kan minske sjansen for å bli gravid.

Tren en fin blanding av kondisjon og styrke. Bygg deg en sterk rygg og mage :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...