Dyveka Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Kan man sende/motta fax uten å ha fasttelefon ? Har Ip-telefon med to nummer der vi kun bruker den ene, og da som fax-nummer.Ellers bruker vi kun mobil
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Kan man sende/motta fax uten å ha fasttelefon ? Har Ip-telefon med to nummer der vi kun bruker den ene, og da som fax-nummer.Ellers bruker vi kun mobil Hvis du allerede bruker IP-nret som fax så er vel det svaret på spørsmålet ditt...? :klø: Man må ikke ha telefon for å sende fax, dette kan også gjøres via nettet.
Gjest Techsas Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Jeg har IP-telefon fra IPlink. Har store problemer med talekvalitet da jeg har guttunger som laster ned stadig vekk. Går greit i perioder. Men jeg har sendt fax via dette og det skal fungere greit. Men du bør teste om faksen kommer greit igjennom (send gjerne 10-20 sendinger til en faks et annet sted for å sjekke kvaliteten). Men altså - for å sende faks må du ha: - Analog faxmaskin hvis du har analog telefon (IP-adapter er analogt). - PC med faxmodem kan sende fra pcen, men mottak kan være prakk. - Det finnes nett-tjenester som lar deg sende fax. Muligens mottak også. Fax er faktisk ganske praktisk av flere grunner. Du kan dokumentere at du har sendt noe, da du får en kvittering som er lettere å stole på enn utskrift av en mail som lettere kan tukles med. Faxen jeg har på hjemmekontoret er noe som er utrangert på jobb, men står der for å brukes kanskje en gang i året, eller annethvert år. Bruker mail der jeg kan, men noen ganger.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå