Gjest Vampen Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har de siste årene gått inn for å kutte ut flest mulig produkter fra merker som tester på dyr. Dette har egentlig gått lekende lett, da mange av de merkene jeg mener er de beste er dyrevennelige. Ta merker som MD, ID, Decleor, Tikei, EM, Chanel osv. So far, so good. Dyretesting provoserer meg først og fremst fordi det er fullstendig unødvendig. Når noen av markedets beste klarer det, så kan også de andre klare det.. om de vil. Så lenge det finnes alternativer, så blir jeg provosert over tanken på at dyr påføres lidelser helt unødvendig, "i skjønnhetens navn". MEN, det er noen produkter jeg sliter med å bytte ut. Rett og slett fordi jeg klarer ikke å finne like gode alternativer. Og jeg har virkelig prøvd. Jeg lager derfor denne tråden for å se om dette er noe bare jeg sliter med, og om kanskje noen vet om alternativer jeg ikke har prøvd. Her er de produktene jeg sliter med å bytte ut: Diorshow/Diorshow Iconic mascara - jeg har prøvd mange mascaraer.Det nærmeste jeg har kommet alternativer er YSL Volume Effet Faux Cils og High Impact fra Clinique. HI er ok, men ikke mer enn det. Vippene mine blir rett og slett ikke alle verden. Faux Cils gir suverene vipper, men jeg syntes holdbarheten er elendig. Brukte bare denne i flere måneder, og alle som en endte etter kort tid opp som en ekkel, klissen guffe rundt børsten. Klumpete og fæl. God mascara, men dårlig holdbarhet. Og det er litt kjipt å måtte kjøpe ny mascara SÅ ofte. Redken All soft og Extreme seriene - arrrg, jeg vil virkelig ikke like Redken. Ikke bare tester de på dyr, men designen er kjedelig, lukta er ikke all verden, og det er dyre produkter. Det er lenge siden jeg har kjøpt Redken. Faktisk over 1 år. Jeg hadde et lite lager når jeg bestemte meg for å kutte ut, og disse har jeg spart på og bare brukt til kriser mens jeg har prøvd sånn ca 1 million andre merker. Men det ender alltid opp på samme måte. De andre merkene går greit en stund, men før eller siden våkner jeg opp med hår som minner om en tuggete og tørr høysåte. Det eneste som funker da er å finne frem Redken produktene, bruke de noen dager for å ta knekken på høysåta, før jeg begynner på neste merke som skal testes. Så gjentar det hele seg, og sånn fortsetter det. Nå er Redken lageret mitt så godt som tomt, og jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Vil ikke kjøpe mer, men ser ikke frem til å gå rundt med en høysåte på hodet heller. Miss Dior Cherie og J`adore parfymer - det finnes mange gode parfymer, men for meg er dette de to store favorittene. De jeg virkelig liker, og har brukt i mange år. Som også sambo syntes lukter suverent. Jeg har prøvd maaaaange parfymer, og funnet mange jeg liker, men ingen jeg elsker. Jeg finner rett og slett ingen ny favoritt som kan overta for disse to. Den siste jeg prøvde å elske var Coco fra Chanel, men jeg blir bare ikke venn med den.. Jeg kan bruke andre parfymer i perioder, men ender alltid opp med å savne disse. Sambo kjøpte en stor flaske med J`adore til meg før jul, så jeg har den nå, uten å ha kjøpt den selv.. Og jeg har også en Miss Dior Cherie stående. Så jeg håper å finne en ny favoritt før disse blir tomme. Så, er det bare meg som sliter, eller har dere også produkter dere sliter med å bytte ut? Og ikke minst, har noen klart å finne fullgode alternativer til disse skattene? 1
Zinnia Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Du er ikke den eneste nei. Nå har ikke jeg hatt det som et aktivt mål, men synes det er bra å bruke produkter som ikke er testet på dyr. Jeg har gått over til mer grønne og rene produkter fordi huden min tåler lite, og heldigvis er de fleste slike merker også imot dyretesting. Det eneste jeg kommer på som jeg ikke vil gi slipp på er Diorshowmascaraene . Eneste som kan måle seg som jeg har prøvd er Helena Rubinstein, men tror dessverre ikke de er noe bedre ang dyretesting. (Mulig at jeg husker feil her, i såfall rett på meg! :gjeiper: ) Og liker også lipglossene til Dior da.
Lisama Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Ser absolutt problemet ditt! Har et par produkter selv jeg sliter med å gi slipp på, rett og slett fordi de er suverene! Loreal extreme repair hårkur Diorshow Kerastase varmebeskyttende krem Dior øyenskygger. Ingen har like fine farger kombinert med god holdbarhet. Clinique har også supre øyenskygger men veldig manko på farger! Men, forutenom disse produktene er jeg 100% dyrevennlig skjønnhetsavhengig
Øs pøs Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har slutte med Diorshow, og bruker en fra isadora istedet, nesten like bra resultat:) Ellers snakket jeg nylig med ei som jobbet for dior før, og hun sa at dior ikke testet på dyr, men garanterte ikke for at produkter de kjøper blir teste. Om det stemmer vet jeg ikke:P Jeg må bruke head&shoulders, hvis ikke blir hodebunnen fullt av flassende sår:/ Men er det noen som har en bra hårspray å anbefalle?
venus_ Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Liker veldig godt en mascara fra Helena Rubinstein, men har klart å bytta den ut nå, til en fra Clinique. Også sliter jeg å bytte ut en leave-in hårkur på Kerastase, men skal bestille en annen når den er tom. Synes tamponger også er vanskelig, de som ikke er testet på dyr er så dyre.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Det er få ting jeg sliter med å bytte ut, det eneste nå er Matis. Resten kan jeg fint leve uten. Men til ts her, har du prøvd med en mascara-base(primer) under YSL faux cils? Da sitter den som et skudd og resultatet blir ENDA bedre. Før slet jeg også med å bytte ut Diorshow, men etter jeg begynte med primer gikk det helt fint
Gjest utlogget bruker Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 Svarer anonymt, slik at jeg ikke blir "hengt " av en viss bruker.. Jeg får litt bedre samvittighet av å bruke ting som ikke er testet på dyr. Alle sminkeproduktene mine er ikke testet på dyr. Skal forresten prøve en ny mascara, den YSl alle sier er så bra. Kan være samme type som nevnt ovenfor Hudpleie, bruker MD og matis. Har fortsatt vanskelig hud, men nesten ikke kviser lengre, mens før var jeg pizza tryne. trenger Matis for min rosacea hud, som ikke tåler Decleor. Jeg kunne tenkt meg å få mer kunnskap om Barbor, Jan Marini, osv fordi jeg kjøper ikke produkter på måfå lenger. Prøvde John Master Organics. Jeg likte kun ett produkt, den Deep Folicle ett eller annet. Håret mitt brusa og ble J***** trått av shampoo og balsamen.
Gjest Gjest_gina_* Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 Jeg kjøper heller ikke produkter som er testa på dyr! Det er så unødvendig. Stakkars dyr. Bruker kun sminke fra Clinique og body shop. Også bruker jeg rense produkter fra MD Nei til dyretesting sier jeg
Gjest Vampen Skrevet 6. januar 2010 #9 Skrevet 6. januar 2010 Det er få ting jeg sliter med å bytte ut, det eneste nå er Matis. Resten kan jeg fint leve uten. Men til ts her, har du prøvd med en mascara-base(primer) under YSL faux cils? Da sitter den som et skudd og resultatet blir ENDA bedre. Før slet jeg også med å bytte ut Diorshow, men etter jeg begynte med primer gikk det helt fint Hei, resultaten på vippene blir bra. Både hvordan det ser ut, og holdbarhet på vippene. Det er mascaraen oppi "flasken" som blir ødelagt fort. Hver eneste gang har jeg opplevd at jeg skal ta på meg mascara, for så å oppdage at det har skjedd noe underlig nesten over natta, slik at det ligger som et tykt, klissete lag rundt børsten. Jeg tenkte først at jeg hadde fått et gammelt produkt, men nå har jeg kjøpt den fra alle mulige steder (flere nettbutikker, parfymeri og taxfree) og alle har oppført seg på samme måte. Så om alle de har vært gamle har jeg virkelig vært uheldig. Det er irrterende, for vippene blir som sagt suverene. Forresten, "godt å se" at flere sliter med det samme. At ikke Dior bare kan kutte ut disse dustete forsøkene sine så vi kan nyte macara, øyeskygger og parfyme med god samvittighet.
Gjest Vampen Skrevet 6. januar 2010 #10 Skrevet 6. januar 2010 Liker veldig godt en mascara fra Helena Rubinstein, men har klart å bytta den ut nå, til en fra Clinique. Også sliter jeg å bytte ut en leave-in hårkur på Kerastase, men skal bestille en annen når den er tom. Synes tamponger også er vanskelig, de som ikke er testet på dyr er så dyre. Uten å ha full oversikt over disse produsentene, hva med en Ladycup som alternativ til tamponger? Jeg syntes den er bedre, og i motsetning til hva jeg hadde trodd, mindre æsj og ekkel enn både bind og tamponger. Og ikke minst, den er uansett fin med tanke på å miljøet, så slipper vi å produsere 1 tonn mensavfall i året. 1
Gjest Vampen Skrevet 6. januar 2010 #11 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har slutte med Diorshow, og bruker en fra isadora istedet, nesten like bra resultat:) Ellers snakket jeg nylig med ei som jobbet for dior før, og hun sa at dior ikke testet på dyr, men garanterte ikke for at produkter de kjøper blir teste. Om det stemmer vet jeg ikke:P Jeg må bruke head&shoulders, hvis ikke blir hodebunnen fullt av flassende sår:/ Men er det noen som har en bra hårspray å anbefalle? Jeg tror at Dior er en av de som ikke tester ferdig produkter på dyr, men ikke kan love at ingredienser ikke er det.
Gjest Vampen Skrevet 6. januar 2010 #12 Skrevet 6. januar 2010 (endret) Ser absolutt problemet ditt! Har et par produkter selv jeg sliter med å gi slipp på, rett og slett fordi de er suverene! Loreal extreme repair hårkur Diorshow Kerastase varmebeskyttende krem Dior øyenskygger. Ingen har like fine farger kombinert med god holdbarhet. Clinique har også supre øyenskygger men veldig manko på farger! Men, forutenom disse produktene er jeg 100% dyrevennlig skjønnhetsavhengig Faen, den hadde jeg glemt.. Enda en ting på lista! Endret 6. januar 2010 av Vampen
venus_ Skrevet 6. januar 2010 #13 Skrevet 6. januar 2010 Uten å ha full oversikt over disse produsentene, hva med en Ladycup som alternativ til tamponger? Jeg syntes den er bedre, og i motsetning til hva jeg hadde trodd, mindre æsj og ekkel enn både bind og tamponger. Og ikke minst, den er uansett fin med tanke på å miljøet, så slipper vi å produsere 1 tonn mensavfall i året. Har tenkt tanken, men tror ikke jeg kommer til å teste det ut med det første. Synes fremdeles tampong kan være litt ubehagelig og vanskelig, så synes en kopp høres verre ut. Men kanskje jeg prøver etterhvert.
heipådeg123 Skrevet 6. januar 2010 #14 Skrevet 6. januar 2010 Jeg liker veldig godt mascaraene til Clinique men det ser jeg at du ikke er så veldig fornøyd med da. Men jeg skjønner egentlig ikke at dette er et veldig stort problem? Vil du heller ha flott hår og flotte øyevipper istedenfor å støtte dyretesting? Det finnes jo alltid alternativer der ute, man må bare prøve ut forskjellige ting. Er jeg ikke 100% fornøyd med håret mitt fordi jeg ikke lenger har et favoritt produkt som tester på dyr så får det heller være... da ser jeg heller rar ut på håret for å si det slik
venus_ Skrevet 6. januar 2010 #15 Skrevet 6. januar 2010 Er jeg ikke 100% fornøyd med håret mitt fordi jeg ikke lenger har et favoritt produkt som tester på dyr så får det heller være... da ser jeg heller rar ut på håret for å si det slik Anbefaler deg å prøve Fudge bodybuilder sjampo
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 6. januar 2010 #16 Skrevet 6. januar 2010 Hei, resultaten på vippene blir bra. Både hvordan det ser ut, og holdbarhet på vippene. Det er mascaraen oppi "flasken" som blir ødelagt fort. Hver eneste gang har jeg opplevd at jeg skal ta på meg mascara, for så å oppdage at det har skjedd noe underlig nesten over natta, slik at det ligger som et tykt, klissete lag rundt børsten. Jeg tenkte først at jeg hadde fått et gammelt produkt, men nå har jeg kjøpt den fra alle mulige steder (flere nettbutikker, parfymeri og taxfree) og alle har oppført seg på samme måte. Så om alle de har vært gamle har jeg virkelig vært uheldig. Det er irrterende, for vippene blir som sagt suverene. Forresten, "godt å se" at flere sliter med det samme. At ikke Dior bare kan kutte ut disse dustete forsøkene sine så vi kan nyte macara, øyeskygger og parfyme med god samvittighet. Jøss, så rart, det skjer ikke med min YSL.. Kanskje du pumper børsten for mye opp og ned i beholderen? Har hørt at den blir fortere "gammel" og tørr av det ihvertfall.. Trodde du mente på selve vippene jeg, men leste vel litt for fort ;-) Syns nemlig at den begynner og drysse litt fort, men det forsvant når jeg begynte med primer under.
Gjest Vampen Skrevet 6. januar 2010 #17 Skrevet 6. januar 2010 Jeg liker veldig godt mascaraene til Clinique men det ser jeg at du ikke er så veldig fornøyd med da. Men jeg skjønner egentlig ikke at dette er et veldig stort problem? Vil du heller ha flott hår og flotte øyevipper istedenfor å støtte dyretesting? Det finnes jo alltid alternativer der ute, man må bare prøve ut forskjellige ting. Er jeg ikke 100% fornøyd med håret mitt fordi jeg ikke lenger har et favoritt produkt som tester på dyr så får det heller være... da ser jeg heller rar ut på håret for å si det slik Altså, litt rart hår kan jeg saktens leve med.. Men saken er at jeg har langt, tykt hår som har blitt farget i mange år. Håret blir ikke litt rart, men helt umulig. Jeg har brukt Fudge noen måneder nå, og håret er en stor, tørr floke. Det er nesten umulig å gjøre noe med det, bare det å skulle greie det er en langvarig prosess som fører til at mye av håret sitter igjen på hårbørsten. Hodebunnen slår seg også vrang med mange av produktene, så flass har også vært et problem. Så det er ikke litt rart og uregjerlig hår som er altenativet, men et seriøst tilfelle av Bad hairyear. Selvfølgelig er ikke det et problem om man ikke finnes et fnugg av forfengelig, men jeg er ikke mindre forfengelig enn at jeg ikke akkurat føler meg på topp når både hår og hodebunn ser helt jævlig ut.
Gjest Vampen Skrevet 6. januar 2010 #18 Skrevet 6. januar 2010 Jøss, så rart, det skjer ikke med min YSL.. Kanskje du pumper børsten for mye opp og ned i beholderen? Har hørt at den blir fortere "gammel" og tørr av det ihvertfall.. Trodde du mente på selve vippene jeg, men leste vel litt for fort ;-) Syns nemlig at den begynner og drysse litt fort, men det forsvant når jeg begynte med primer under. Nei, det er det som er så rart, jeg har slutta å "pumpe". Jeg tar børsten nedi, og vrir den heller rundt et par ganger.
Jade Skrevet 6. januar 2010 #19 Skrevet 6. januar 2010 Har du prøvd curl-versjonen? Clinique High Impact Curling mascara? Bruker den nå, og er kjempefornøyd. Mange år siden jeg prøvde den vanlige versjonen, så jeg kan ikke sammenligne. Mener å huske at jeg var fornøyd med den også, husker ikke hvorfor jeg byttet den ut...
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 6. januar 2010 #20 Skrevet 6. januar 2010 Nei, det er det som er så rart, jeg har slutta å "pumpe". Jeg tar børsten nedi, og vrir den heller rundt et par ganger. så rart.. Hvor lang tid tar det før din blir sånn? Jeg bytter alltid min etter 3, maks 4 måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå