Gjest Gresshoppesang Skrevet 29. august 2003 #1 Skrevet 29. august 2003 Jeg har sett at mange av medlemmene inne på kvinneguiden skriver dagbok. Disse bøkene er veldig forskjellige i sin utforming, veldig individuelle. ( Selvfølgelig, dere er jo individuelle ) Nå har jeg lest i en del av dem og så slo en nysgjerrig tanke ned i mitt hode ; hvorfor skriver dere dagbok ? Jeg har opprettet dagbok for å kunne skrive litt prosa. Finner det koselig å skrive litt om følelser.
aline Skrevet 29. august 2003 #2 Skrevet 29. august 2003 Hei. Jeg skriver dagbok fordi jeg synes det er greit å ha ett sted å avreagere litt på. Jeg synes det er godt å få banne og sverte og være sint når jeg er det, og da er det greit å gjøre det i en dagbok istedenfor å lage nye tråder hver gang. (hadde blitt noen aline-banner-tråder da), samt at det hadde blitt endel truddelutt-tråder dersom jeg skulle startet nye tråder hver gang jeg hadde lyst til å skrive ned og sprudle over forelskelsen eller annet jeg er glad over. Få ned tanker og følelser, det er det jeg bruker dagboken min til. Både den her på KG og den jeg har i bokform hjemme, de blir brukt ganske likt.
Livets datter Skrevet 29. august 2003 #3 Skrevet 29. august 2003 Åh, Gresshoppesang... du har min aller første avatar!!! :D
Linemor Skrevet 29. august 2003 #4 Skrevet 29. august 2003 tja, si det. det meste av det jeg skriver om i dagboken min er vel tanker og følelser rundt sønnen min som døde for ett år siden. tror jeg tregte og lufte mange av de tanekene jeg har rundt han. er nok ikke så mange som leser i dagboken min, og det gjør egentlig ingenting. for den er jo der for og hjelpe meg. skriver der stort sett bare hvis det er noe spesielt som dukker opp. men det er greit å ha ett sted som jeg bare kan skrible i uten at det ødelegger for noen andre.
Gjest lekebøll Skrevet 29. august 2003 #5 Skrevet 29. august 2003 men det er greit å ha ett sted som jeg bare kan skrible i uten at det ødelegger for noen andre. Ja - godt poeng. Må nok skrive under der for min egen del også. Det er gjennomtrekk i dagboka mi - ikke står det noe dypt der, ikke noe spennende, og ihvertfall ikke noe revolusjonerende. "Hvorfor" - samme kan det være, det er sannsynligvis bare jeg som leser & skriver uansett.
Gjest Alive Skrevet 29. august 2003 #6 Skrevet 29. august 2003 Det er faktisk et spørsmål jeg har stilt meg selv også... Syns det er litt rart å skrive en dagbok som er åpen for alle, men har sluttet å skrive dagbok i bokform nettopp fordi den tilhører meg i RL. Hadde en tendens til å skrive svært private tanker i boken min hjemme, men tanken på at noen kan lese den feks. hvis jeg faller fra, frister ikke! En dagbok her minner meg på å moderere meg litt, samt at jeg føler meg tilstrekkelig anonym her
Gjest Embla s Skrevet 29. august 2003 #7 Skrevet 29. august 2003 Dagbok er et fint sted å holde kontakt med andre i (I motsetning til normale IRL dagbøker ), det er et sted man kan ha kontakt med hverandre litt utenom utveksling av "hva har du på deg i dag" eller "hva er din favoritt bok" (selv om det også er veldig interessant.... ) Også er det et sted der man kan fortelle om ting som har skjedd som man kanskje ønsker tilbakemld på (trøst, råd, ros, etc), eller et sted man kan avreagere, skrive av seg tanker man sliter med, eller hvis man ganske enkelt bare trenger et sted å fortelle at man er glad
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2003 #8 Skrevet 29. august 2003 Jeg har puttet litt spansk-gloser i dagboken, så hver gang jeg skriver noe nytt i den, så repeterer jeg glosene...(Holder på å lære spansk) Må legge til at det er gøy å notere dilldall også... Clea
*Lavendel* Skrevet 29. august 2003 #10 Skrevet 29. august 2003 Skriver dagbok fordi jeg trenger å få ut litt av det jeg går rundt å tenker på. Har ingen i RL å snakke med, sa da bruker jeg KG-dagboken min. Jeg tror vel ikke så mange synes at dagboken min er så veldig interessant, men jeg håper det kan være til ettertanke ettersom den så definitivt ikke er av de mest lystige dagbøkene her.... :-?
:-) anna Skrevet 29. august 2003 #11 Skrevet 29. august 2003 Jeg startet omsider å skrive dagbok for å få skrevet litt mer, rett og slett. For jeg er så glad i å skrive, men får aldri tid lengre. Når jeg skriver får jeg tanker jeg liker inni hodet mitt. Også har jeg en historie å fortelle der - som den som vil kan følge med på. Og med dagbok så kommer stjernene poppende som bare det gitt¨.. Jeg er superaktiv
Tusenfryd Skrevet 29. august 2003 #12 Skrevet 29. august 2003 Jeg har av og til ting jeg funderer på, som jeg ønsker å se og lese om en stund. Og så hender det at det kommer noen og kommenterer det. Det er jo veldig hyggelig da! Og så samler jeg på litt morsomme ting, artige tråder og små ting som er gøyale å samle på. Og jeg liker å skrive. Og det jeg skriver om gjør at mange kanskje kjenner meg igjen, og det har jeg tatt høyde for. For det gjør ikke noe, men som en anne skrev her om en hun har profesjonell kontakt med og nå vet at liker å få spruten i trynet, vel... perosnlig kan jeg være, men det får være måte på. Likevel står det mer ting om meg der, enn det har gjort i noen tråder. Jeg brukte lang tid på å åpne en dagbok, den er jo fortsatt veldig ny da. Og jeg har vært her fryktelig lenge. Er den viktig? Nei - og ja. Er den morsom å ha for meg? Ja, det er den. Er den spennende for andre? Neppe.
Leo Skrevet 29. august 2003 #13 Skrevet 29. august 2003 Min er ment å fungere som dokumentasjon når det er tid for Leonards og min årlige "hvem-gjør-mest-husarbeid"-krangel. Den pleier å finne sted rundt juletider, og innen den tid håper jeg å ha samlet nok bevismateriale, til å gå videre på "walk over". Egentlig skriver jeg den i håp om bli litt mer strukturert i mine huslige sysler. Er så slitsomt å bruke en hel dag på å vaske og rydde så snart noen ringer for å si at de stikker innom. Har rett og slett lyst til å prøve hvordan det er å kunne ønske ubedte gjester hjertelig velkommen (og mene det) uten at "støv-skitt-og-rot"-tankene raser gjennom hodet.
:-) anna Skrevet 29. august 2003 #14 Skrevet 29. august 2003 Og med dagbok så kommer stjernene poppende som bare det gitt¨.. Jeg er superaktiv Jeg er SNART superaktiv skulle det stå... :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 29. august 2003 #15 Skrevet 29. august 2003 Jeg kommer nok aldri til å skrive dagbok her inne. Jeg føler at jeg har blitt så sterkt kritisert for hvem jeg er og hva jeg gjør at jeg ikke føler for å dele mitt liv med noen her inne. Jeg er ifølge - noen av dere- psykopat...og jeg spyr!
Skusla Skrevet 29. august 2003 #16 Skrevet 29. august 2003 Skriver dagbok fordi jeg syntes det hjelper meg litt å få ned ting skriftlig. Det er godt å ha en plass hvor man kan skrive alt og ingenting, og hvor folk kommer innom for å si hei til deg. Om dagboken min er interessant eller ikke er ikke relevant for meg. Det handler om mitt liv. Jeg utleverer meg ganske mye i dagboken føler jeg, men det er nå en gang sånn for meg. Når jeg sitter å skriver, så flyr fingrene over tastaturet og alt jeg tenker og føler på det tidspunktet blir skrevet ned Defor er det fint å gå tilbake i ny og ne og lese hva man har skrevet, hvordan man har hatt det og eventueller framganger/ tilbakeslag man har hatt siden den gang. Ettersom jeg har mye å tenke på for tiden, mye vondt osv så er det dobbelt fint å ha en plass som dette. Dessuten kommer det så mange kjempe koselige mennesker innom for å si hei, for å komme med sine innspill eller rett og slett bare for å ønske en god helg. Å det syntes jeg er fint. Slik er det ikke i en "vanlig" dagbok. Dessuten, kanskje noe av det jeg skriver kan hjelpe noen? Det føler hvertfall JEG når jeg er innom enkeltes dagbøker. De lærer meg alt fra oppskrifter til hvordan DE har det og hvordan DE takler vonde og gode tider.. Å det syntes jeg er flott... Dagboka mi skal jeg hvertfall skrive ut en dag.. Sette i en perm og skrive ut etterhvert som jeg skriver. Det vil bli ett hyggelig minne om min tid på KG om den en gang tar slutt. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå