Gjest caramiacaramella Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Hallo:) Vet ikke om dette er det rette stedet å poste dette innlegget, men jeg lurer bare på hvor mange som har opplevd å bli gravid selv om de går på p-piller, og hvor vanlig dette er? Jeg har gått på p-piller(tar en minipille som heter cerazette) i snart 3 mnd nå, og jeg føler meg litt...usikker, på en måte. Er veldig redd for å bli gravid, det hadde vært en katastrofe for meg nå, så jeg tar pillene konsekvent på samme tid hver dag og glemmer aldri en pille. Men jeg er fortsatt bekymra, klarer ikke slutte å tenke på det...er nesten så jeg vil begynne å ha sex sjeldnere så jeg ikke trenger bekymre meg så mye:( I håp om å bli beroliget, spør jeg altså de av dere som går på p-piller om dere har blitt gravide selv om dere går på p-piller og tar dem når dere skal, eller om dere har hørt om kvinner som har blitt det. På forhånd tusen takk!
NoAngel Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 venninna mi ble gravid på cerazette. hun glemte 1 pille, dvs, hun tok den for sent, men tok angrepille dagen etter.. men likevel testet hun positivt 19. desember.. minipille er vel ikke like sikkert som en vanlig p pille så vidt jeg har forstått...
Momseguri Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har ikke blitt gravid, og jeg slurver nå litt med pillene :S
Pingting Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Det er mulig å bli gravid mens man går på pillen, også om man bruker den riktig. Pearl indeksen til p-piller ligger på 0,1 - 1, dvs. at om 100 kvinner bruker p-piller i ett år så vil mellom 0,1 og 1 av dem bli gravide. En ganske liten sjanse med andre ord, men den er der. Jo flinkere du er til å ta pillen, jo sikrere er de. Det eneste som kan garantere 100% at du ikke vil bli gravid er å ikke ha sex.
Riskrem Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Dette lurer jeg også på... særlig med Cerazette hvor man kan miste mensen helt! Nå sluttet jeg selv på Cerazette for en uke siden. Orket ikke bivirkningene. Så tok jeg en graviditetstest i dag bare for å sjekke, og den var jo negativ da Kanskje det lønner seg å ta en slik test i blant, for de som tar Cerazette?
NoAngel Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 venninna mi tok en slik test bare for å teste de nye testene mine fra ebay... hun venta mensen dagen etter.. det var liksom bare for morro skyld.. trodde vi..
Minttu Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har gått på p-piller i 3 år, og jeg er ikke gravid, i hvert fall ikke som jeg veit om Går på Cerazette i 2 år, har ikke mensen. Har slurva mye med pillene i det siste, glemmer å ta de og tar 3-4 stk i slengen en dag. Men så er det ikke verdens undergang for meg om det absolutt skulle skje, men jeg tviler sterkt så da
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 Det er mulig å bli gravid mens man går på pillen, også om man bruker den riktig. Pearl indeksen til p-piller ligger på 0,1 - 1, dvs. at om 100 kvinner bruker p-piller i ett år så vil mellom 0,1 og 1 av dem bli gravide. En ganske liten sjanse med andre ord, men den er der. Og 10 kvinner, 10 år, en graviditet. Så statisiske sett kjenner alle noen som har blitt gravid eller blitt far på tross av hormonprevensjon.
Gjest caramiacaramella Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Det er mulig å bli gravid mens man går på pillen, også om man bruker den riktig. Pearl indeksen til p-piller ligger på 0,1 - 1, dvs. at om 100 kvinner bruker p-piller i ett år så vil mellom 0,1 og 1 av dem bli gravide. En ganske liten sjanse med andre ord, men den er der. Jo flinkere du er til å ta pillen, jo sikrere er de. Det eneste som kan garantere 100% at du ikke vil bli gravid er å ikke ha sex. Uhh, dette var ikke særlig betryggende Bare føler at jeg kommer til å være den ene kvinnen i året...uff.
Gjest megvel Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Har gått på cerazette i 4-5 år, har slurvet mer enn jeg burde, men har ikke blitt gravid. En kollega ble gravid mens hun brukte p-piller. Hun sa at hun ikke var spesielt overraska, for hun hadde slurva masse. Så vidt jeg vet kjenner jeg ingen som har blitt gravide uten at de har slurvet.
Momseguri Skrevet 12. januar 2010 #11 Skrevet 12. januar 2010 Men kan det ikke være skadelig for barnet isåfall? Jeg hopper ofte over fri-ukene og hadde derfor ikke merket at jeg ikke fikk mensen og var gravid
Amalie_85 Skrevet 12. januar 2010 #12 Skrevet 12. januar 2010 Jepp da. To ganger! så p-piller er ikke noe for meg. Men det var loette.
Gjest Smaragd Skrevet 12. januar 2010 #13 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har gått på p-piller i 11 år (!!) uten å bli gravid. Har jeg glemt en tablett, har vi vert forsiktige i en uke. Gikk på minipillen cerazette de to siste årene, og den er like sikker som en kombinasjonspille. Du trenger ikke ta den på timen hver dag, men det skader jo ikke heller Så lenge jeg tok den innen 12 timer etter jeg skulle ha tatt den, var vi ikke forsiktige heller Når du går på cerazette lager ikke kroppen din eggløsning. Har du ikke glemt noen piller, ikke hatt diare eller oppkast, så skal det vere 99.98 % sikkert. Om jeg ikke tenker helt feil - vil det da si at 2 av 1000 brukere blir gravide på pillen (?)
Amalie_85 Skrevet 12. januar 2010 #14 Skrevet 12. januar 2010 Første gang tenkte jeg nok at jeg sikkert hadde hatt løs mage eller noe, men andre gang begynte jeg jo rett og slett å lure på om jeg er overfruktbar
Gjest Smaragd Skrevet 12. januar 2010 #15 Skrevet 12. januar 2010 Dette lurer jeg også på... særlig med Cerazette hvor man kan miste mensen helt! Nå sluttet jeg selv på Cerazette for en uke siden. Orket ikke bivirkningene. Så tok jeg en graviditetstest i dag bare for å sjekke, og den var jo negativ da Kanskje det lønner seg å ta en slik test i blant, for de som tar Cerazette? Ja, jeg kjøpte inn billigstrips når jeg gikk på cerazette, så testet jeg når jeg følte for det, og spesiellt før jeg skulle drikke. Jeg har gått på p-piller i 3 år, og jeg er ikke gravid, i hvert fall ikke som jeg veit om Går på Cerazette i 2 år, har ikke mensen. Har slurva mye med pillene i det siste, glemmer å ta de og tar 3-4 stk i slengen en dag.Men så er det ikke verdens undergang for meg om det absolutt skulle skje, men jeg tviler sterkt så da Tar du virkelig alle du har glemt når du da kommer på det? :hakeslepp: Det har jeg gjort EN gang og aldri mer! tar alltid pillene på kvelden, for da kan jeg kanskje huske det på morningen om jeg skulle ha glemt det på kvelden. En gang hadde jeg ikke kommet på det da heller, men kom på det godt utpå dagen. Skyndet meg inn på soverommet og tok den, da var klokken sikkert rundt fem-seks på ettermiddagen. Så tok jeg den jeg skulle ta, på kvelden. Morgenen etter, reiste jeg meg fra sengen for å gå på do, og kjente bare noe varmt sildre nedover lårene mine... Jeg blødde noe helt sinnsykt! rant ut på gulvet og det var den stien etter meg på vei til badet! Jeg gråt og var kjemperedd - noe måtte jo vere alvorlig galt med meg! Det sluttet å blø på en halvtime, og kom knapt en dråpe etter det. Jeg kom på at jeg hadde tatt to piller kvelden før, og slo meg til ro med at dette var på grunn av det.jeg hadde jo ikke vondt heller. Blodet var helt tyntflytende rødt. Har aldri skjedd etterpå, og jeg var forresten ikke i nærheten av mensperioden. Det står jo ganske tydelig på pakken at en skal ta glemt pille så snart en kommer på den, men det står også at man skal hoppe over de man har glemt om det er flere.
Gjest fruktbar Skrevet 20. januar 2010 #16 Skrevet 20. januar 2010 Jeg har blitt gravid 2 ganger på p-piller,ikke glemt noen av pillene,ikke hatt diare/oppkast,så ingenting for meg...
starie Skrevet 20. januar 2010 #17 Skrevet 20. januar 2010 Kan du ikke bruke kondom i tillegg om du er så bekymret?
Gjest caramiacaramella Skrevet 21. januar 2010 #18 Skrevet 21. januar 2010 Kan du ikke bruke kondom i tillegg om du er så bekymret? Vel, kjæresten min er ikke så glad i å bruke kondom. Det er en av grunnene til at jeg begynte på p-piller i utgangspunktet.
Skylines Skrevet 21. januar 2010 #19 Skrevet 21. januar 2010 Jeg lurer også på dette... Går på Synfase, og når jeg googler litt, ser jeg at det er ganske mange som har blitt gravid på den. Jeg skulle hatt mensen forrige uke, kom aldri. Begynte på nytt brett i dag (torsdag) likevel. Tar en gravitest neste uke. Er det noen som vet om noen piller som regnes som spesielt sikker, men som ikke er kjent for å drepe sexlysten? Det skjedde når jeg gikk på Loette, og jeg er redd det er det samme på alle de monofasiske pillene. Passer virkelig dårlig med en graviditet nå, så jeg krysser fingrene for negativt svar.. Ganske bekymret nå..
Gjest caramiacaramella Skrevet 22. januar 2010 #20 Skrevet 22. januar 2010 Jeg lurer også på dette... Går på Synfase, og når jeg googler litt, ser jeg at det er ganske mange som har blitt gravid på den. Jeg skulle hatt mensen forrige uke, kom aldri. Begynte på nytt brett i dag (torsdag) likevel. Tar en gravitest neste uke. Er det noen som vet om noen piller som regnes som spesielt sikker, men som ikke er kjent for å drepe sexlysten? Det skjedde når jeg gikk på Loette, og jeg er redd det er det samme på alle de monofasiske pillene. Passer virkelig dårlig med en graviditet nå, så jeg krysser fingrene for negativt svar.. Ganske bekymret nå.. Har aldri hørt om Synfase før...men det er jo noen p-piller som det er vanlig å miste mensen på(de jeg går på feks). Jeg skulle hatt mensen i forrige uke, men fikk ikke. Tror ikke jeg er gravid da, men man blir jo ekstra bekymret når man ikke får mensen. Selv om det visst er helt normalt når man går på mine p-piller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå