Gå til innhold

Ødelagt innbo ved oppussing av bad i borettslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Borettslaget jeg bor i pusser opp alle bad og på mandag begynte de med mitt. Jeg har flyttet ut mens det foregår, orker ikke tanken på å bo i en leilighet uten vann og avløp i åtte uker og har heldigvis muligheten til å bo hos foreldrene mine mens byggearbeidene pågår.

Før jul fikk jeg beskjed (lapp i postkassa) om at jeg måtte tømme gang og bad for personlige eiendeler, det gjorde jeg og på søndag var jeg ferdig innflyttet hos foreldrene mine. I dag var jeg innom en tur for å hente posten og noen ting jeg hadde glemt og da jeg gikk inn på kjøkkenet, som er vegg i vegg med badet, fant jeg halve serviset mitt knust på gulvet.

Det stod ingenting på lappen jeg fikk om å tømme kjøkkenskapene, men siden jeg er klar over at det vibrerer kraftig når de "pigger opp" bad hadde jeg tapet igjen kjøkkendørene med gaffatape, for å hindre at ting skulle falle ut. Det hadde tydeligvis ikke vært nok...

Spørsmålet mitt er: Hvem er ansvarlig for dette? Det dreier seg vel om servise for 3-4000 kr og siden egenandelen på innboforsikringen min er 4000 kr er det ikke noe poeng i å ta det på den.

Kan jeg kreve noe av entrepenøren eller borettslaget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...