Gjest M. Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Så akkurat et skremmende program om kriminalitet blant sigøynere. Jeg trodde kanskje at mye skyldes at de trengte penger for å overleve. Men dette var nærmest mafia organisert. De fleste sigøynerne kom fra Romania. Der hadde mange av de som var øverst i klanen bygd store palasser. Sigøynerne sendte ut så familien for å tigge, stjele og annen mer alvorlig kriminalitet, en del av pengene gikk tilbake til rike kriminelle familier. Problemet er også økende, og mange europeiske land hadde ingen strategi på hvordan dette skulle håndteres. Jenter på 11-13 år ble solgt å giftet bort, uten at myndighetene gjorde noe.
Gjest Utlogga Kattiz Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 helt enig..Horribelt å se men synes det er riktig å sette søkelyset på dette. Stakkars barn sier bare jeg.Unger som blir slått om de ikke tigger nok penger ,andre blir låst inne i trange rom..fy! Jeg gir skjeldent penger til tiggere og etter å ha sett dette kommer jeg aldri til å gi -det bare støtter opp under kriminaliteten.
Larsern Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Hva het programmet? Ligger det på nettsidene til NRK?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Så akkurat et skremmende program om kriminalitet blant sigøynere. Jeg trodde kanskje at mye skyldes at de trengte penger for å overleve. Men dette var nærmest mafia organisert. De fleste sigøynerne kom fra Romania. Der hadde mange av de som var øverst i klanen bygd store palasser. Sigøynerne sendte ut så familien for å tigge, stjele og annen mer alvorlig kriminalitet, en del av pengene gikk tilbake til rike kriminelle familier. Problemet er også økende, og mange europeiske land hadde ingen strategi på hvordan dette skulle håndteres. Jenter på 11-13 år ble solgt å giftet bort, uten at myndighetene gjorde noe. Ja?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå