Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Hvis du lager et innlegg, synes du det er greit at en bruker kommer med en fleip om angående det du skriver eller et noe useriøst svar ment på tull? Er det samme hva, eller hva er ikke greit (regner med alvorlige ting som ulykker ikke er greit) å spøke med for deg. Bør man sette på en smiley eller skjønner du en spøk uansett? Har det noe å si om det er gjest eller reggis. Og har det noe å si om det er det første svaret eller om det kommer langt etter de seriøse svarene?
Essi89 Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Hvis du lager et innlegg, synes du det er greit at en bruker kommer med en fleip om angående det du skriver eller et noe useriøst svar ment på tull? Er det samme hva, eller hva er ikke greit (regner med alvorlige ting som ulykker ikke er greit) å spøke med for deg. Bør man sette på en smiley eller skjønner du en spøk uansett? Har det noe å si om det er gjest eller reggis. Og har det noe å si om det er det første svaret eller om det kommer langt etter de seriøse svarene? Hvis jeg stiller et spørsmål som er viktig for meg og jeg føler at folk "gjør narr av meg", er det godt mulig at jeg kan misforstå spøken for alvor ja, og da er det greit med en smiley Jeg liker ikke at gjester kommer med slibrige kommentarer bare for å få sagt det. Da ville jeg heller at det skulle ha vært en registrert bruker. Tydeligvis forsvinner ofte folkeskikk og manerer når man skjuler seg bak ordet "gjest" Ellers så er jeg veldig glad i ironi og spøk da. Men jeg har inntrykk av at veldig mange ikke vet når det passer seg å spøke, og tar meg selv i å lure litt på om de opptrer slik i virkeligheten også?
livesen Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 En spøk går som regel greit, jeg tåler nok mer av brukere enn av gjester .Føler liksom de bare slenger med leppa og forsvinner . Har jo ikke peiling på om det er samme gjest som ev. svarer senere i tråden .
vidvandre Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Første svart kan endre en OP fra å være positiv til negativ, så det er ikke så ok. Ellers er det ikke så interessant å lese fleip som det er å lese seriøst :gjeiper: Men en viss sjarme har det jo.
Witness93.. Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Jeg liker at folk tuller jeg(så klart på en"grei" måte, må ikke bli direkte mobbing!) Ellers er noe av det værste jeg vet helt alvolige og seriøse mennesker som ikke tåler en spøk. Men om man lager en tråd hvor man trenger hjelp og er deppa eller noe sånt, er det vel best om det kommer seriøse svar, da.
tineline Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Jeg må bare innrømme at jeg ikke tar ironi - og spesielt ikke på internett eller i annen skriftlig form. Personlig blåser jeg i hva folk skriver til meg, men det fins nok flere av oss ikke-ironikere og det kan jo være noen blir berørt eller lei seg av slenge-kommentarer. Forøvrig syns jeg slike kommentarer er overflødige i de fleste diskusjoner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå