Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Woooopie
Skrevet

Jeg lurer på: innleder menn venskaplige forhold med romantisk forhold for øye? Og er det dumt å innlede et forhold med en venn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Star_*
Skrevet
Jeg lurer på: innleder menn venskaplige forhold med romantisk forhold for øye? Og er det dumt å innlede et forhold med en venn?

Nei, menn tenker ikke som oss damer der. Enten et forhold eller ingenting. Hvis en mann er grei, men ikke flørter aktivt er han ikke interessert. Det er min erfaring

Skrevet

Aner ikke. Noen har sikkert den taktikken og. Jeg mener at det både er fordeler og ulemper ved å innlede et forhold til en venn. Jeg ville vært veldig forsiktig. Hva om det blir slutt? Tør man ta sjansen på å evt miste denne vennen?

Gjest Mann, 39
Skrevet

Nei. Jeg har mange kvinnelige venner, men må dessverre begrense aleneaktiviteter med dem pga mulige sjalusikomplikasjoner da jeg og de er gift. Veldig dumt. Jeg liker å ha kvinner som venner.

Mann, 39

Skrevet

Å innlede et forhold til en venn er det smarteste jeg noen ganger har gjort iallefall :)

Jeg og kjæresten min var bare venner i to år før vi ble sammen. Vi var ikke bestevenner som hang sammen hele tiden, men vi ble kjent på nett, bodde i samme by, gikk på samme skole. Når vi kun var venner brukte vi å prates på nett, sendte meldinger og møttes av og til. Så kom det følelser inn i bildet, fra vi ble forelsket, til vi ble sammen gikk det nesten 1 år..

Nå har vi vært sammen i 5 1/2 år, og har det kjempebra sammen :hjerter_rundt:

Så ett vennskap kan være en vei til kjærligheten, ja :)

Skrevet

For menn er det vel først og fremst en dårlig taktikk. Jeg skulle gjerne innledet forhold til jenter som jeg hadde vennskap med først, men det fungerer erfaringsmessig aldri. Da får man "men vi er jo venner" eller "kan vi ikke bare være venner" slengt i trynet, selv om vennskapet tilogmed hadde et intimt eller flørtete preg og stort sett forløp på tomannshånd.

Skrevet

For noen er det nok det. Jeg har opplevd det en gang. Å bli sammen med en venn. Heldigvis så er vi fortsatt venner etter at det ble slutt.

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

JEg går egentlig ut i fra at TS mener at man blir kjent med en person uten å utbasunere i første omgang at man er ute etter mer enn vennskap. Ikke nødvendigvis at man skal bli kjempegode nære venner, men at man har en vennskapelig tilnærming?

Hvis så er tilfelle; jeg synes at det er en genial måte å gjøre det på, for da helgarderer man seg litt, hvis den andre ikke er interessert osv så er fallhøyden litt mindre. Desuten kan man ved å prøve seg fram litt på litt mer vennskapelig vis sjekke terrenget litt. Er det grobunn for noe mer mellom de to da, så vil man vel merke det ganske fort?

Nå er jeg jente da, men liker den metoden, og håpa/trodde egentlig at gutter ofte hadde litt samme taktikk? Ialleflal hvis de er av den LITT sjenerte typen, og da ofte litt seriøse typen...?

Gjest mann24
Skrevet
Nei, menn tenker ikke som oss damer der. Enten et forhold eller ingenting. Hvis en mann er grei, men ikke flørter aktivt er han ikke interessert. Det er min erfaring

Tuller du? Det er jo dere damer som ikke greier å få følelser for gutter som "bare er venner"...

Min erfaring er at menn og kvinner er litt forskjellig programmert der. Hvis jenta har bestemt seg for at en gutt bare er en venn, er det veldig vanskelig å fravike fra det. En gutt kan få følelser for en jente når som helst i løpet av et vennskap, om det er etter en måned, eller etter tre år...

Skrevet

For min del tar jeg den "vil ikke ødelegge vennskapet" for at jeg rett og slett ikke er interrisert i de kompisene som har prøvd seg. Også er jeg alt for pysete til å si det:P

Gjest NewMonkey
Skrevet
Tuller du? Det er jo dere damer som ikke greier å få følelser for gutter som "bare er venner"...

Min erfaring er at menn og kvinner er litt forskjellig programmert der. Hvis jenta har bestemt seg for at en gutt bare er en venn, er det veldig vanskelig å fravike fra det. En gutt kan få følelser for en jente når som helst i løpet av et vennskap, om det er etter en måned, eller etter tre år...

+1

Har en gutt/mann blitt venn så er han det i evig tid. Mens en jente/dame som er venn kan bli noe mer...

Det er jo en grunn til at alle gutter og menn frykter "the friend zone" :ler:

Skrevet

Nope!

Ikke for meg... Med en gang jeg har definert et vennskap til en fyr, er det der han hører hjemme, dessverre. Vanskelig å se ham for seg som "noe mer" etter en stund, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...