Gå til innhold

Ned noen kilo i 2010

Anbefalte innlegg

Gjest Slankevenninne?
Skrevet

Hei!

Er det noen her inne som vil ha en eller slankevenninne, eller som vil bli min slankevenninne? Jeg har klart kunststykket å legge på meg 8 kilo siden september i fjor (mye syk, og julen hjalp ikke på toppen). Siden jeg ikke har noen planer om å bli en småfet husmor, innser jeg at jeg må gjøre noe med det nå, før det baller enda mere på seg. Jeg veier 75 kilo nå, og er 170 høy. Vil helst ned til 60 (da ser jeg med min kroppsbygning tynn ut, er slank på 65 og for såvidt fornøyd med det og). Har weightbot-applikasjon på iPoden, og gidder ikke bruke penger på vektklubb.no eller lignende :popcorn:

Er det noen med omtrent samme mål her inne som kan tenke seg å være sparrepartner for slanking 2010?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har store planer om å gå ned noen kilo i 2010 også, så jeg vil gjerne være "slankepartneren" din:)

Litt om meg:

Jeg er en jente på 22 år som bor alene og er student på siste året på bachelor juss.

I det siste (egentlig det siste året) har jeg lagt på meg ganske mye pga at jeg har vært dårlig og måtte gå på endel medisiner. Dette sammen med at jeg fikk meg kjæreste, og at det da kom på noen ekstra "kosekilo" gjør at jeg har lyst til å miste noen kilo (helst litt før bikinisesongen :) )

Jeg veier 67 kilo og er 173,5 cm høy. Idealvekten min er 60 kilo(kommer jeg bittelitt under 60 kilo så hadde jeg vært overlykkelig, men på 60 kilo er jeg også strååålende fornøyd), men jeg har også lyst til å få litt mer muskler så jeg blir strammere:)

Endret av bonafide
Gjest Slankevenninne?
Skrevet

Supert!

Jeg skal få laget meg et skikkelig brukernavn her inne :) Tenkte også på at jeg kunne opprette en "slankemail"-adresse, så kunne vi jo evt. mailet med oppmuntringer og oppdateringer?

Min egen erfaring er at kostholdet er alfa og omega for vekttap, og at treningen ikke har fullt like mye å si (jeg slanket meg 14 kilo i fjor, før jeg da dessverre gikk 8 kilo gradvis opp igjen pga. sykdom og stillesittende jobb/overtid/stress).

Jeg har begynt i det små nå: null brus, og så godt som null godteri. I dag har jeg klart meg på halvannen brødskive, litt frukt, lett middag og en cortado til kvelds. Svært fornøyd, og håper vektpilen er på vei ned i løpet av uka :)

Skrevet

Det høres kjempefint ut! :)

Så flink du er da! :D Jeg har aldri gått ned i vekt da jeg alltid har vært naturlig tynn, men medisinene gjorde så jeg legger på meg litt lettere (sammen med at jeg ikke er 14 år lenger og kan dytte i meg hva jeg vil ) ;)

Jeg er også igang med godt kosthold og at jeg prøver å begrense godis til helgen. Siden jeg er i et avstandsforhold så vil det automatisk bli god mat i helgene, men jeg har bestemt meg for å prøve å kutte ned på mengdene av det jeg spiser i helgene, slik at det ikke blir så ille kcal messig:)

Mitt aller største problem er å komme meg på trening, så det må jeg virkelig jobbe med! :)

Skrevet
Hei!

Er det noen her inne som vil ha en eller slankevenninne, eller som vil bli min slankevenninne? Jeg har klart kunststykket å legge på meg 8 kilo siden september i fjor (mye syk, og julen hjalp ikke på toppen). Siden jeg ikke har noen planer om å bli en småfet husmor, innser jeg at jeg må gjøre noe med det nå, før det baller enda mere på seg. Jeg veier 75 kilo nå, og er 170 høy. Vil helst ned til 60 (da ser jeg med min kroppsbygning tynn ut, er slank på 65 og for såvidt fornøyd med det og). Har weightbot-applikasjon på iPoden, og gidder ikke bruke penger på vektklubb.no eller lignende :popcorn:

Er det noen med omtrent samme mål her inne som kan tenke seg å være sparrepartner for slanking 2010?

Jeg også har veldig lyst å være med på dette : )

Jeg er 21 år og vil helst gå ned 10-15 kilo.

Skrevet

Kanskje vi kunne opprettet en mail hver og en tråd her inne på KG (evt denne som vi har begynt på) og støtte hverandre alle sammen? :)

Skrevet

Hei, hvis dere har plass til enda en venninne blir jeg gjerne med i gjengen! Jeg er 32 og jeg har som nyttårsforsett å "finne min idealvekt" i løpet av dette året. OG jeg skal fortsette å holde vekten nede, så jeg regner ikke med å miste tre kilo første måneden, to kilo den neste osv. Jeg tar dette sakte men sikkert, og gjør det på "den riktige måten" (håper jeg), med trening og sunn mat. Jeg forsøker også å bevege meg så mye jeg kan i løpet av dagen (alle monner drar?) og spise en del frukt og drikke mer vann.

Jeg vet ikke hva min idealvekt er, i motsetning til mange andre. Kanskje jeg går ned 7 kilo og er storfornøyd. Kanskje ikke? Jeg henger meg ikke så mye opp i vekten men tenker heller på centimeter. Jeg skal ta mål hver måned og resultater kan dere se på bloggen min, hvis adresse står under innlegget mitt.

Jeg har noen venner og venninner som har gått ned i vekt på denne måten, de første månedene gikk de ned mer, men etter alt fra 4 måneder til et år (kommer an på startvekten deres) stoppet vekten, den gikk ikke mere ned men heller ikke opp igjen. Da tenker jeg at de har funnet sin idealvekt.

Jeg går ikke sulten og jeg overtrener ikke. Jeg skal ikke begynne med en pangstart med hard trening fire ganger i uken og innen mars har jeg gitt opp. Dette skal jeg klare å leve med! Så jeg prøver å holde meg til dette:

-Trene godt på ellipsesykkel to ganger i uken.

-Trene pilates (mage og rompe / lår), benløft, litt løfting av håndvekter i minst en halvtime tilsammen to ganger i uken.

-Drikke vann, te, sukkerfri juice, spise mere grønnsaker til maten, alltid ha frukt hjemme.

Men jeg skal også unne meg en fest innimellom, og hvis jeg virkelig har lyst på noe usunt men godt en dag og føler jeg fortjener det, da unner jeg meg det.

Masse lykke til alle andre! Vi holder hverandre oppdatert!

Skrevet
Kanskje vi kunne opprettet en mail hver og en tråd her inne på KG (evt denne som vi har begynt på) og støtte hverandre alle sammen? :)

Jeg startet en tråd første januar, den heter "Jeg SKAL slankes i 2010" eller noe, jeg tror den ligger inne på side nummer to.

Skrevet
Jeg har store planer om å gå ned noen kilo i 2010 også, så jeg vil gjerne være "slankepartneren" din:)

Litt om meg:

Jeg er en jente på 22 år som bor alene og er student på siste året på bachelor juss.

I det siste (egentlig det siste året) har jeg lagt på meg ganske mye pga at jeg har vært dårlig og måtte gå på endel medisiner. Dette sammen med at jeg fikk meg kjæreste, og at det da kom på noen ekstra "kosekilo" gjør at jeg har lyst til å miste noen kilo (helst litt før bikinisesongen :) )

Jeg veier 67 kilo og er 173,5 cm høy. Idealvekten min er 60 kilo(kommer jeg bittelitt under 60 kilo så hadde jeg vært overlykkelig, men på 60 kilo er jeg også strååålende fornøyd), men jeg har også lyst til å få litt mer muskler så jeg blir strammere:)

Du har en vekt som er fullstendig normal, BMI på 21, allikevel ønsker du å gå ned mye? Jaja, verden er gal...

Hva om 60 kg ikke er en naturlig vekt for din kropp? Blir du lykkelig av å konstant måtte pine deg selv for å ha en unaturlig lav vekt? Jeg skal ikke påstå 100% at 60 kg vil være unaturlig lav vekt for deg, men det gir en BMI på 19, og det er veldig sjelden at folk har så lav vekt naturlig.

Skrevet
Du har en vekt som er fullstendig normal, BMI på 21, allikevel ønsker du å gå ned mye? Jaja, verden er gal...

Hva om 60 kg ikke er en naturlig vekt for din kropp? Blir du lykkelig av å konstant måtte pine deg selv for å ha en unaturlig lav vekt? Jeg skal ikke påstå 100% at 60 kg vil være unaturlig lav vekt for deg, men det gir en BMI på 19, og det er veldig sjelden at folk har så lav vekt naturlig.

Ja, det er det jeg ønsker. Veide 60 kg før jeg la på meg, og jeg vet at dette ikke ser unormalt tynt ut på min kropp :) Jeg er høy og relativt slank nå, men alle kiloene legger seg rundt hoftene og stussen på meg - så når jeg går ned så ser jeg rett og slett mer proposjonal ut syns jeg :) Er ikke moro å føle seg baktung! :fnise:

Skrevet

Mitt første tips: Nutrilett bar Brownies er faktisk helt ok! Det er jo kcal i den,så må ikke spises i tillegg til noe annet, men som f.eks erstatter for lunch hvis man bare mååå ha noe som smaker litt sjokolade :D

Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet
Ja, det er det jeg ønsker. Veide 60 kg før jeg la på meg, og jeg vet at dette ikke ser unormalt tynt ut på min kropp :) Jeg er høy og relativt slank nå, men alle kiloene legger seg rundt hoftene og stussen på meg - så når jeg går ned så ser jeg rett og slett mer proposjonal ut syns jeg :) Er ikke moro å føle seg baktung! :fnise:

Jeg skjønner hva du mener! Har det på samme måten! Veier forøvrig ca. det samme som deg (66-67 kg) og føler meg best rundt 60 kg, jeg og (men er "bare" 169 cm høy)! :)

Gjest Slankevenninne?
Skrevet

God idé! Jeg skal lage meg en mail innen kvelden er over. Jobbet overtid i dag, så litt sliten nå! Har klart å holde matinntaket nede i dag også, styrt unna kaffe latte-fellen osv. Mange skjulte kaloribomber i løpet av en dag...

Skrevet (endret)

Klarer ikke å tenke at det og det skal jeg ikke spise. Spiser det andre spiser her hjemme. Synes det er veldig vanskelig å gå ned noen kilo. Spiser frukt og trener gjør jeg men vekten den går ikke ned i det hele tatt. Tror nesten det ikke er mulig å gå ned noen kilo : /

Men en må også tenke på hva slags kroppsfasong en har også. Hvilke klær passer til deg og hvilken treningsform skal du trene.

Endret av Whitney
Skrevet

Da anbefaler jeg deg heller å starte med å komme deg på trening litt oftere, stramme litt opp, ikke slanke deg med å spise mindre. Det går ikke an å punktslanke, men å trene seg til en fastere figur er mulig og du kan legge hovedvekt på rumpe og lår. Ang. Nutrilettbaren du nevner så anbefaler jeg den med karamellsmak, MYE bedre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...