Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg har lyst på barn om et par år. Det jeg lurer på er når bør jeg slutte på pillen (yasmin) for at kroppen skal være tilbake i normalt gjenge, når vi begynner å prøve. Sikkert veldig individuelt, men vil gjerne høre om andres erfaringer. Jeg kunne tenke meg å slutte nå, men samboeren er ikke så gira på å bruke kondom i halvannet år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om dere har lyst på barn om et par år så burde du vente med å slutte på pilla til da dere er klare for dte.

det kan vel og merke ta lang tid.erfart det selv.mens andre bruker lenger,eller kortere tid.

80% av de som slutter på pilla blir gravide innen 1 år.men gå ikk emed den forventningen.den tabba jeg meg ut på.i steden for gikk det 13 mnd før jeg blei gravid.

lykek til når tiden er inne:):)

Skrevet

Når har dere valgt å slutte på prevensjon?

Skrevet

Jeg sluttet på p-pillet et år før vi begynte å prøve. Det har ikke vært problematisk å bruke kondom det året, dere blir fort vant med det. Kondomet er veldig tynt, derfor er det mest psykisk. Vil dere ikke bli gravid enda må dere bruke en form for prevensjon selvfølgelig.

Skrevet (endret)

Ja, det vet jeg jo. :)

Var kroppen tilbake i normal syklus, før dere skulle starte å prøve da? Hvor lang tid tok det?

Endret av Michelin
Skrevet

Var kroppen tilbake i normal syklus, før dere skulle starte å prøve da? Hvor lang tid tok det?

Jeg sluttet et år før. Det var det ikke mye vits i, for kroppen var i gang med normale sykluser fra første måned.

Jeg er i en alder der mange venninner får barn, og vi har snakket en del om dette. I min vennegjeng har alle som har blitt gravide sluttet med pillen da de ble prøvere, og blitt gravide ganske raskt, så dette med at det tar lang tid å bli gravid etter at man har gått på pillen gjelder nok de færreste.

Skrevet
Jeg sluttet et år før. Det var det ikke mye vits i, for kroppen var i gang med normale sykluser fra første måned.

Jeg er i en alder der mange venninner får barn, og vi har snakket en del om dette. I min vennegjeng har alle som har blitt gravide sluttet med pillen da de ble prøvere, og blitt gravide ganske raskt, så dette med at det tar lang tid å bli gravid etter at man har gått på pillen gjelder nok de færreste.

Det var litt betryggende og beroligende å høre.

Gjest gjest 10:25
Skrevet

Jeg fikk også normal syklus med en gang, og ble gravid på første prøveperiode (som var et år etter pilleslutt) :)

Skrevet

Jeg kjenner flere som har blitt gravide nesten med en gang de har sluttet på p-piller, dette fordi kroppen får et lite boost rett etter en slutter. Men som regel tar det opp mot ett år, men kan som sagt ta veldig kort tid også. Så man bør ikke slutte før man har tenkt å få barn. Min kusine tenkte at hun ville bli gravid ikke så lenge etter bryllupet så hun sluttet noen måneder før, det det endte med var at hun ble gravid med en gang og gikk med spyposen frem til kirkedøra og var dårlig hele bryllupet sitt :P

Så det finnes ikke noe fasitsvar da.

Gjest Gjest_knøtte_*
Skrevet

heihei Michelin :goodbye:

Interessant tråd du har startet.

Jeg er også veldig interessert i å høre folk sine erfaringer om dette. Meg og min kjære har lyst på barn når vi har kommet oss ut i jobb etter endt utdanning. Nærmer oss begge slutten av 20-årene. Har klart for oss når tid jeg skal slutte på pillen og for meg har dette vært ensbetydende med å begynne å prøve :jepp: Inntil jeg nylig begynnte å lese endel om emnet og fant ut at mange slutter lenge før prøving og evt bruker alternativ prevensjon frem til prøvestart..

hmm... så da blir jeg litt forvirret med tanke på hva som er lurt.. :fnise:

Skrevet

Min syklus ble normal med en gang jeg sluttet på pillen. Vi trodde det kom til å gå fort å få meg gravid og ventet til vi var helt klare... Og vi venter fortsatt nå, flere år etterpå :sjenert:

Skrevet
Min syklus ble normal med en gang jeg sluttet på pillen. Vi trodde det kom til å gå fort å få meg gravid og ventet til vi var helt klare... Og vi venter fortsatt nå, flere år etterpå :sjenert:

Men da var ikke problemet å få kroppen tilbake i normal syklus.

Fortsatt lykke til med prøvingen. :klemmer:

Skrevet

Jeg har akkurat sluttet og vi er i full gang med prøvingen nå. Venter i spenning på hvordan syklusen min kommer til å bli :) Eller forhåpentlig vis kommer det ikke noe mer mens nå ;)

Skrevet
Jeg har akkurat sluttet og vi er i full gang med prøvingen nå. Venter i spenning på hvordan syklusen min kommer til å bli :) Eller forhåpentlig vis kommer det ikke noe mer mens nå ;)

Lykke til med prøving. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...