Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da jeg startet opp maskinen i sted, hadde FN-tasten hengt seg opp på merkelig vis. Normalt sett må jeg trykke fn for å få fram de "skjulte" symbolene, mens nå må jeg taste fn for å få fram okstavene. aner ikke hva som har skjedd og aner heller ikke hvordan 1eg skal fikse det. noen kloke hoder som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel truffet Num lock tenker jeg. Trykk Fn og tasten det står Num Lock/NumLck/NmLk på, kanskje er den kombinert med Scroll Lock/ScrLk.

Skrevet

Med fare for å drite seg alvorlig ut her, hvor i h... er den der fn-tasten??

Gjest *smak*
Skrevet

Har du prøvd å restarte maskinen? Det pleier ofte å hjelpe.. :)

Skrevet
Med fare for å drite seg alvorlig ut her, hvor i h... er den der fn-tasten??

Finnes normalt ikke på stasjonære. Skikkelige bærbare har den nederst til venstre, kjipe bærbare har den én plass mer mot høyre, altså til høyre for venstre ctrl.

Skrevet
Finnes normalt ikke på stasjonære. Skikkelige bærbare har den nederst til venstre, kjipe bærbare har den én plass mer mot høyre, altså til høyre for venstre ctrl.

Og hva er forskjellen på skikkelige og kjipe bærbare maskiner? Jeg trodde jeg hadde en skikkelig maskin, men i følge deg så er den kjip.

Skrevet

Først og fremst plassering av fn-tasten :gjeiper:

En mus plassert slik at man ikke må flytte hendene fra skriveposisjon for å bruke den, og enkel tilgang til maskinens innside ved å løfte tastaturet, i motsetning til å skru av ørten små deksler på undersiden og fortsatt bare komme delvis til. Støtdempende føtter, ikke bare simple gummiknotter. Et aktivt beskyttelsessystem for harddisken, hvor hodet sendes av platen dersom et støt virker umiddelbart forestående.

Skrevet

Hvis FN-tasten din enda henger seg opp kan det hende at den har kommet i klem. Åpne tastaturet på bærbaren din og sjekk knappen fra undersiden. :) Ikke ta den for mye fra hverandre iogmed at det kan være et problem å huske hvor alt satt, med mindre dui kke er geek

Skrevet
Og hva er forskjellen på skikkelige og kjipe bærbare maskiner? Jeg trodde jeg hadde en skikkelig maskin, men i følge deg så er den kjip.

Tipper hun mente at det er kjipt å ha knappen på høyresiden (som jeg forsåvidt er enig i, mer praktisk på venstresiden, smak og behag!). Hvor knappen er plassert har ingenting å gjøre om hvor bra PC'en funker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...