Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Noe jeg synes jeg aldri har fått til er å få øyensminken til å sitte på lenger enn noen få timer. Har prøvd ganske mye forskjellig, men bruker mest L'Oreal, Max factor og Glo Minerals. Bør jeg kjøpe dyrere sminke, evt. andre merker? Det er hvoedsaklig øyenskygge og eyeliner som jeg bruker daglig som jeg må legge på igjen veldige ofte synes jeg .
Vulpes Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Primer, primer, primer!! :rødme: Jeg bruker den primeren som "alle" har og elsker, Urban Decay Primer Potion. Den er herlig Øyenskyggen sitter som støpt. Dessuten kommer fargene klarere frem og. Jeg kjøpte min på eBay til... Ca 80 kroner?
Perledrøm Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Jepp - med en god primer sitter til og med H&M-sminke.
Gjest Gjest_karin_* Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 hvor får man kjøpt primer? kan man bruke det til annen sminke enn bare øyeskygge? Heter det noe annet på norsk eller kan man spørre om primer i butikken? Er det dyrt? haha mange spm! hilsen nysgjerrig!
Jade Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Prøv Urban Decay Primer Potion om du har fet hud og Too Faced Shadow Insurance om du har tørr hud. Supre begge to. Litt vanskelig å blende, bare. Så ta litt og litt, og ikke klæsj på med den mørkeste fargen du skal ha hvis den må duses.
Fanderay Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Lumene har en som er bra. Det merket selges iallefall på lindex. Og ja, det heter primer på norsk Noen sier at du like godt kan bruke consealer, men det har jeg ikke prøvd
L'anémone sylvie Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Urban Decay sin er kjempebra! Tok på litt for mye øyenskygge en gang så prøvde å blende det utover, men det gikk ikke. Øyenskyggen satt som støpt! Så ta på litt og litt om gangen
L'anémone sylvie Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 (endret) Om du ikke vil kjøpe primer så fungerer det også bra å først ta foundation eller concealer på hele øyelokket og så litt pudder. Endret 5. januar 2010 av L'anémone sylvie
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 5. januar 2010 #10 Skrevet 5. januar 2010 Takk for svar alle! Hadde ikke hørt om primer før nå, men nå skal jeg ut og shoppe:)
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #12 Skrevet 5. januar 2010 Hva skal man gjøre for å få mineralskygger til å sitte da mon tro? Har god primer som alle andre skygger jeg har setter seg til, men ikke Tikei sine skygger, de streker seg etter 30min Kan det funke å påføre vått?
LukaFrost Skrevet 6. januar 2010 #13 Skrevet 6. januar 2010 Jeg bruker Too Faced Shadow Insurance under alle øyeskygger og de sitter som et skudd. Har ikke lenger noe problem med hverken vanlige produkter eller mineralprodukter.
Anaconda Skrevet 6. januar 2010 #14 Skrevet 6. januar 2010 Lumene har en som er bra. Det merket selges iallefall på lindex. Og ja, det heter primer på norsk Noen sier at du like godt kan bruke consealer, men det har jeg ikke prøvd Denne bruker jeg også! og H&M-sminke sitter også med denne!
Vulpes Skrevet 6. januar 2010 #16 Skrevet 6. januar 2010 Hva skal man gjøre for å få mineralskygger til å sitte da mon tro? Har god primer som alle andre skygger jeg har setter seg til, men ikke Tikei sine skygger, de streker seg etter 30min Kan det funke å påføre vått? Hmm.. Jeg bruker primeren fra Urban Decay, og mineralskyggene fra Everyday Minerals sitter i hvert fall helt fint over den?
Gjest Armule Skrevet 6. januar 2010 #17 Skrevet 6. januar 2010 (endret) Hva skal man gjøre for å få mineralskygger til å sitte da mon tro? Har god primer som alle andre skygger jeg har setter seg til, men ikke Tikei sine skygger, de streker seg etter 30min Kan det funke å påføre vått? Leste på sida deres at de anbefaler å påføre skyggene med litt fukt: Mineral Ögonskuggor Skaka ut lite ögonskugga i burkens lock och fukta borsten lätt. Jobba in pulvret i borsten genom att röra runt i locket. Slå av överflödigt pulver mot lockets kant. Applicera ögonskuggan med buffande, cirklande rörelser. En fuktig borste hjälper ögonskuggan att sitta länge och ger mer färg. Det gör också att ögonskuggan inte ramlar ner under applicering. Ögonskuggorna är gjorda för att sitta länge, men har man fet hy så kan en primer behövas. Endret 6. januar 2010 av Arnøy
Asteria Skrevet 6. januar 2010 #18 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har samme problemet.. Buker noe som heter "Eyeshadow base", fra artdeco.. da sitter skyggen på til du tar den av.. Aldri hørt om Primer, er det noe av det samme? Når det gjelder eyeliner bruker jeg vannfast fra Christian Dior for å få den til å sitte.. Den er kjempe bra:) Den koster litt, men bestiller du den på www.strawberrynet.com er den billigere (og gratis frakt)
Gjest Heidie Skrevet 6. januar 2010 #19 Skrevet 6. januar 2010 "Eyeshadow base" fra Art Deco er det samme som primer ja, men syns du ikke den striper seg? Det skjer med meg...
Øs pøs Skrevet 6. januar 2010 #20 Skrevet 6. januar 2010 Jeg bruker makeup store sin primer, fungerer ypperlig:) Også synes jeg faktisk at hm sine skygger er av de beste, også tester de ikke på dyr:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå