Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet

Noe jeg synes jeg aldri har fått til er å få øyensminken til å sitte på lenger enn noen få timer. Har prøvd ganske mye forskjellig, men bruker mest L'Oreal, Max factor og Glo Minerals. Bør jeg kjøpe dyrere sminke, evt. andre merker? Det er hvoedsaklig øyenskygge og eyeliner som jeg bruker daglig som jeg må legge på igjen veldige ofte synes jeg .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Primer, primer, primer!! :rødme:

Jeg bruker den primeren som "alle" har og elsker, Urban Decay Primer Potion. Den er herlig :) Øyenskyggen sitter som støpt. Dessuten kommer fargene klarere frem og.

Jeg kjøpte min på eBay til... Ca 80 kroner?

Skrevet

Jepp - med en god primer sitter til og med H&M-sminke.

Gjest Gjest_karin_*
Skrevet

hvor får man kjøpt primer? kan man bruke det til annen sminke enn bare øyeskygge? Heter det noe annet på norsk eller kan man spørre om primer i butikken? Er det dyrt?

haha mange spm!

hilsen nysgjerrig!

Skrevet

Prøv Urban Decay Primer Potion om du har fet hud og Too Faced Shadow Insurance om du har tørr hud. Supre begge to. Litt vanskelig å blende, bare. Så ta litt og litt, og ikke klæsj på med den mørkeste fargen du skal ha hvis den må duses.

Skrevet

Lumene har en som er bra. Det merket selges iallefall på lindex. Og ja, det heter primer på norsk :)

Noen sier at du like godt kan bruke consealer, men det har jeg ikke prøvd

Skrevet

Urban Decay sin er kjempebra! Tok på litt for mye øyenskygge en gang så prøvde å blende det utover, men det gikk ikke. Øyenskyggen satt som støpt! Så ta på litt og litt om gangen :)

Skrevet (endret)

Om du ikke vil kjøpe primer så fungerer det også bra å først ta foundation eller concealer på hele øyelokket og så litt pudder.

Endret av L'anémone sylvie
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar alle! Hadde ikke hørt om primer før nå, men nå skal jeg ut og shoppe:)

Skrevet

Man lærer så lenge man lever :)

Skrevet

Hva skal man gjøre for å få mineralskygger til å sitte da mon tro? Har god primer som alle andre skygger jeg har setter seg til, men ikke Tikei sine skygger, de streker seg etter 30min :sur:

Kan det funke å påføre vått?

Skrevet

Jeg bruker Too Faced Shadow Insurance under alle øyeskygger og de sitter som et skudd. Har ikke lenger noe problem med hverken vanlige produkter eller mineralprodukter.

Skrevet
Lumene har en som er bra. Det merket selges iallefall på lindex. Og ja, det heter primer på norsk :)

Noen sier at du like godt kan bruke consealer, men det har jeg ikke prøvd

Denne bruker jeg også! og H&M-sminke sitter også med denne! ;)

Skrevet
Hva skal man gjøre for å få mineralskygger til å sitte da mon tro? Har god primer som alle andre skygger jeg har setter seg til, men ikke Tikei sine skygger, de streker seg etter 30min :sur:

Hmm.. Jeg bruker primeren fra Urban Decay, og mineralskyggene fra Everyday Minerals sitter i hvert fall helt fint over den?

Gjest Armule
Skrevet (endret)

Leste på sida deres at de anbefaler å påføre skyggene med litt fukt:

Mineral Ögonskuggor

Skaka ut lite ögonskugga i burkens lock och fukta borsten lätt. Jobba in pulvret i borsten genom att röra runt i locket. Slå av överflödigt pulver mot lockets kant. Applicera ögonskuggan med buffande, cirklande rörelser.

En fuktig borste hjälper ögonskuggan att sitta länge och ger mer färg. Det gör också att ögonskuggan inte ramlar ner under applicering.

Ögonskuggorna är gjorda för att sitta länge, men har man fet hy så kan en primer behövas.

Endret av Arnøy
Skrevet

Jeg har samme problemet.. Buker noe som heter "Eyeshadow base", fra artdeco.. da sitter skyggen på til du tar den av.. Aldri hørt om Primer, er det noe av det samme?

Når det gjelder eyeliner bruker jeg vannfast fra Christian Dior for å få den til å sitte.. Den er kjempe bra:) Den koster litt, men bestiller du den på www.strawberrynet.com er den billigere (og gratis frakt)

Gjest Heidie
Skrevet

"Eyeshadow base" fra Art Deco er det samme som primer ja, men syns du ikke den striper seg? Det skjer med meg...

Skrevet

Jeg bruker makeup store sin primer, fungerer ypperlig:)

Også synes jeg faktisk at hm sine skygger er av de beste, også tester de ikke på dyr:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...