Kvist Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Har denne balmen. Det står at den er for hele familien, men ikke for barn under 36 måneder. Hvorfor denne aldersgrensa? Er det noe i ingredienslista som er skummelt for de under 36 måneder? Og i såfall hva og hvordan? Noen som vet?
Honesty Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 (endret) Er den sterkt parfymert? Det er i hvertfall de Nuxe-produktene jeg kjenner til. Det er heller ikke spesielt lurt for tynn barnehud. M Endret 6. januar 2010 av Honesty
Kvist Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2010 Er den sterkt parfymert? Det er i hvertfall de Nuxe-produktene jeg kjenner til. Det er heller ikke spesielt lurt for tynn barnehud. M Fant ikke noe parfyme i innholdsfortegnelsen da jeg leste den i går... var tydeligvis litt trøtt for jeg finner det nå... Salven lukter hovedsaklig lavendel, og det er jo en av ingrediensene som kommer høyt opp. Var vel også derfor jeg trodde jeg hadde rett da jeg ikke fant parfyme. Men da er jo det mysteriet løst... Tenkte kanskje det hadde noe med alle oljene og voksene som er i den jeg. Litt sånn at noen eteriske oljer ble for sterke eller noe. Kanskje det er begge deler? Men igjen, apotekdama anbefalte meg en nattkrem for voksne, full av både parfyme og parabener og greier til å bruke i veslejentas kinn nå i kulda
Honesty Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Jeg kan også tenke meg at nøtteoljer ikke er anbefalt fordi det er potensielt allergent. Men nå spekulerer jeg. Jeg bruker Weleda Baby Wind und Wetter kuldekrem på snuppa, eller Aderma Exomega krem fra apoteket, som er anbefalt for tørr, atopisk hud.
Gjest Gjest_pingpong_* Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Jeg vil sette fingeren på de blomstervoksene de bruker, lavendel spesielt kan man reagere på. Så tipper de ikke tør ta sjangsen på små babyer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå