superior Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Hva er egentlig forskjellen på disse to romtypene? Jeg lurer på å ta meg en weekend nå snart, og vet ikke om jeg skal bestille enkelt- eller dobbeltrom. Jeg har ikke noe problem med å betale for rommet, saken er bare den at jeg avskyr smale senger, men det er kanskje dobbeltseng på enkeltrommene også??
Nilma Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Det tror jeg kan være lurt å sjekke med det aktuelle hotellet. Når jeg har bestilt enkeltrom (i Norge) har jeg opplevd å få både enkelt- og dobbelseng, så jeg tror det vil variere fra hotell til hotell (og evt. med hva de har ledig). Og hvis du skal utenlands kan det være lurt å merke seg forskjellen på "twin" og "double", det første er rom med to enkeltsenger, det andre er med dobbelseng.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Absolutt, hør med hotellet. Tradisjonelt sett er vel enkeltrom et rom med en enkelt seng, men hotellene har vel egentlig etterhvert forstått at det er rimeligere å bygge kun dobbeltrom (de er jo ikke så veldig mye større enn enkeltrommene) slik at man har mulighet til å leie ut samme rom til både enkeltpersoner og til to. Jeg har jobbet på flere ulike hoteller i Norge, og på ingen av dem har det vært enkeltrom med kun en smal seng. Men, som gjest har jeg opplevd å få enkeltrom som også kun var tilpasset en person.
Kanutten Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Jeg reiser en del, og får betalt hotellrommet av bedriften jeg reiser for. jeg bestiller enkeltrom, og har stort sett kun fått rom med en smal enkelseng i. Så ville absolutt spurt hotellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå