Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Jeg tror tittelen snakker for seg selv. Men for å utdype søkte jeg ikke om både lån og stipend når jeg søkte i august, og siden jeg søkte for både høst og vår-semesteret, så får jeg ikke automatisk noe valg om å søke begge deler dette året. Siden jeg venter barn i løpet av vårsemesteret her, er det veldig viktig at jeg får både stipend og lån. Så kan dette omgjøres på dinesider feks? Grunnen til at jeg spør her, er fordi jeg mangler engangskodene for å logge inn, og lånekassens telefontjeneste er stengt, så jeg får ikke sjekket noe videre ut før i morgen ettermiddag. Men håper sånn at noen kanskje kan svare meg her før den tid?
Essi89 Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Jeg tror tittelen snakker for seg selv. Men for å utdype søkte jeg ikke om både lån og stipend når jeg søkte i august, og siden jeg søkte for både høst og vår-semesteret, så får jeg ikke automatisk noe valg om å søke begge deler dette året. Siden jeg venter barn i løpet av vårsemesteret her, er det veldig viktig at jeg får både stipend og lån. Så kan dette omgjøres på dinesider feks? Grunnen til at jeg spør her, er fordi jeg mangler engangskodene for å logge inn, og lånekassens telefontjeneste er stengt, så jeg får ikke sjekket noe videre ut før i morgen ettermiddag. Men håper sånn at noen kanskje kan svare meg her før den tid? Jeg kan ikke svare deg helt sikkert, men jeg søkte verken lån eller stipend før i november. Da fikk jeg etterbetalt lån og stipend fra august helt til november i en og samme sum. Så svaret er ja, dette vil jeg tro går ann! Jeg var inne på mine sider og forandret min søknad, vet ikke om de kan gjøre det via telefonen, men deres telefontjenester er iallfall VELDIG dyre og du er "nummer hundre i køen", så hvis det ikke haster så veldig kan du kanskje få tilsendt koder først og prøve å gjøre det via DineSider.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Jeg kan ikke svare deg helt sikkert, men jeg søkte verken lån eller stipend før i november. Da fikk jeg etterbetalt lån og stipend fra august helt til november i en og samme sum. Så svaret er ja, dette vil jeg tro går ann! Jeg var inne på mine sider og forandret min søknad, vet ikke om de kan gjøre det via telefonen, men deres telefontjenester er iallfall VELDIG dyre og du er "nummer hundre i køen", så hvis det ikke haster så veldig kan du kanskje få tilsendt koder først og prøve å gjøre det via DineSider. Det hørtes lovende ut, da er det sikkert ikke noe problem å få etterbetalt lån heller. Skal finne fram de kodene i morgen, har dem bare ikke her nå, så får jeg kanskje ordnet det selv slik som du gjorde. Takk for svar
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Det hørtes lovende ut, da er det sikkert ikke noe problem å få etterbetalt lån heller. Skal finne fram de kodene i morgen, har dem bare ikke her nå, så får jeg kanskje ordnet det selv slik som du gjorde. Takk for svar Det er ikke noe problem å endre søknaden din for vårsemesteret, men høstsemesteret er det nok for sent å gjøre noe med. Fristen går ut i november for høstsemesteret.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Det er ikke noe problem å endre søknaden din for vårsemesteret, men høstsemesteret er det nok for sent å gjøre noe med. Fristen går ut i november for høstsemesteret. Nå har jeg funnet fram kodene og vært inne på minesider på lanekassen.no Men kunne ikke finne noe sted at jeg kunne endre søknaden. Det sto bare at søknaden var ferdigbehandlet og hvor mye jeg kom til å få utbetalt nå i vårsemesteret. Har sendt mail til lånekassen, men vil antageligvis ikke få svar før i neste uke, så hvis noen vet hvordan jeg kan endre dette selv, rop ut=)
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Det er ikke noe problem å endre søknaden din for vårsemesteret, men høstsemesteret er det nok for sent å gjøre noe med. Fristen går ut i november for høstsemesteret. Det er kun vårsemesteret jeg ønsker å få både lån og stipend ja. Men har bare søkt om stipend og det står som sagt at søknaden min er ferdigbehandlet, så jeg tenker at det kanskje er for sent å gjøre noe selv med det.
Essi89 Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 Det er kun vårsemesteret jeg ønsker å få både lån og stipend ja. Men har bare søkt om stipend og det står som sagt at søknaden min er ferdigbehandlet, så jeg tenker at det kanskje er for sent å gjøre noe selv med det. Ah, jeg husker ikke hva det var jeg gjorde! Men jeg er helt sikkert på at det ikke er for sent, da. Jeg gjorde det nesten litt motsatt, jeg hadde bodd hjemme ei stund mens jeg studerte nå fra august fordi jeg og sambo lette etter leilighet. vi flyttet i november, og endret dermed søknaden min fra "kun lån" til "lån og stipend", så akkurat det VET jeg er mulig. Men hvor jeg fant det vet jeg ikke, men det fantes en knapp der inne, det er jeg sikker på Burde gå for det samme om man går fra kun stipend til stipend OG lån, eller om en går fra kun lån til stipend OG lån. Lykke til, og gratulerer;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå