Bee Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #21 Skrevet 15. januar 2010 Igjen - tusen takk for svar! Håper været blir slik du sier - har hørt lignende fra mange andre også - at det regner kraftig - men kort tid... Jeg synes nesten at fordelen med mindre turister veier opp fro ulempen med regnet...! Det med overnattingstog skal jeg virkelig ta med meg videre - jeg synes det er så stress å ta fly... Husker du sånn ca hvor mye det kosta med tog?
Gjest Thailandfarer Skrevet 16. januar 2010 #22 Skrevet 16. januar 2010 Igjen - tusen takk for svar! Håper været blir slik du sier - har hørt lignende fra mange andre også - at det regner kraftig - men kort tid... Jeg synes nesten at fordelen med mindre turister veier opp fro ulempen med regnet...! Det med overnattingstog skal jeg virkelig ta med meg videre - jeg synes det er så stress å ta fly... Husker du sånn ca hvor mye det kosta med tog? Jeg ville aldri ha dratt til Krabi/Phuket området i den tiden dere skal ned. Husk at mange steder kan dere bare glemme å bade pga undervannsstrømmer. Det regner mye der nede på den tiden, og er dere uheldige så får dere ferien ødelagt pga dette. Har selv vært i dette området på denne tiden og har vært heldig og uheldig. Bestiller alltid hotell for få dager, slik at vi kan reise andre steder dersom været ikke er bra. Beste stedet å dra på denne tiden er Ko Samui og øyene rundt. Stabilt bra vær. Det med prostituerte som ble nevnt i tidligere svar er ikke noe problem. Det er prostituerte i Oslo også, men da må du ned i de gater de vanker. Samme alle andre steder i Asia også. Ko Samui har mindre turister når dere drar og Chaweng Beach anbefales på denne årstiden. Vi har ligget mange ganger på Kandaburi Resort & Spa. Kona elsker Ko Samui! Vi er litt rundt omkring, men havner alltid til Ko Samui for noen dagers avslapping og flotte strender. Drar nedover 21.januar, men da 12 dager i Bangkok. Shopping, shopping og shopping :-) En del av sjarmen med Bangkok er at der er morsomt å "rote seg bort!" Du finner veien hjem igjen, enten med taxi, tuk tuk eller skytrain :-) God tur!
Gjest Gjest_thea_* Skrevet 17. januar 2010 #23 Skrevet 17. januar 2010 Så gøy å lese det du skriver, Sarafina Gleder oss enda mer til å dra nå Vi har bestillt hotell i Ao Nang de første 3 nettene,og så får vi se hvor vi skal etter det. Må se litt mer nøye på nettet, blir litt forvirret av alle navnene på de ulike plassene,,klarer ikke å huske hvor alle stedene ligger..hehe..Så langt har vi tenkt å dra til PhiPhi,og Phuket en dag eller to.. Vi har også tenkt på å kanskje dra til tannlege og slikt,men er litt redd for kvaliteten på jobben de utfører. De er sikkert kjempeflinke de fleste plassene,men er redd for å treffe på en plass der de ikke gjør en så god jobb...
Bee Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #24 Skrevet 17. januar 2010 Så gøy å lese det du skriver, Sarafina Gleder oss enda mer til å dra nå Vi har bestillt hotell i Ao Nang de første 3 nettene,og så får vi se hvor vi skal etter det. Må se litt mer nøye på nettet, blir litt forvirret av alle navnene på de ulike plassene,,klarer ikke å huske hvor alle stedene ligger..hehe..Så langt har vi tenkt å dra til PhiPhi,og Phuket en dag eller to.. Vi har også tenkt på å kanskje dra til tannlege og slikt,men er litt redd for kvaliteten på jobben de utfører. De er sikkert kjempeflinke de fleste plassene,men er redd for å treffe på en plass der de ikke gjør en så god jobb... Jeg er også litt skeptisk til tannlege... Men nå blir det nye briller!!!
Sarafina Skrevet 17. januar 2010 #25 Skrevet 17. januar 2010 Jeg er også litt skeptisk til tannlege... Men nå blir det nye briller!!! Kvaliteten på tannlege er like bra som her, om ikke bedre. Og mye billigere! Nå skal ikke jeg gå god for alle tannleger der - men samboeren min var ihvertfall veldig fornøyd. Thailand er veldig "forward" på de aller fleste områder, thaiene er hardtarbeidende og gir fantastisk service.
Sarafina Skrevet 17. januar 2010 #26 Skrevet 17. januar 2010 Jeg ville aldri ha dratt til Krabi/Phuket området i den tiden dere skal ned. Husk at mange steder kan dere bare glemme å bade pga undervannsstrømmer. Det regner mye der nede på den tiden, og er dere uheldige så får dere ferien ødelagt pga dette. Har selv vært i dette området på denne tiden og har vært heldig og uheldig. Bestiller alltid hotell for få dager, slik at vi kan reise andre steder dersom været ikke er bra. Beste stedet å dra på denne tiden er Ko Samui og øyene rundt. Stabilt bra vær. Det med prostituerte som ble nevnt i tidligere svar er ikke noe problem. Det er prostituerte i Oslo også, men da må du ned i de gater de vanker. Samme alle andre steder i Asia også. Ko Samui har mindre turister når dere drar og Chaweng Beach anbefales på denne årstiden. Vi har ligget mange ganger på Kandaburi Resort & Spa. Kona elsker Ko Samui! Vi er litt rundt omkring, men havner alltid til Ko Samui for noen dagers avslapping og flotte strender. Drar nedover 21.januar, men da 12 dager i Bangkok. Shopping, shopping og shopping :-) En del av sjarmen med Bangkok er at der er morsomt å "rote seg bort!" Du finner veien hjem igjen, enten med taxi, tuk tuk eller skytrain :-) God tur! Jeg har litt annen erfaring med Koh Samui enn det du har. Selv om vi ikke oppsøkte gater med prostitusjon, så vi plenty av unge, vakre thaidamer sammen med europeiske menn i 50-åra, de lå tett sammen på stranda o.l, og baren Dreamgirls ligger midt i Chaweng.. der går jentene rundt med nummerplater på brystet. Liknende har ikke jeg sett noen andre steder i Thailand (men jeg har altså ikke vært i Pattaya eller Phuket, da.) Synes heller ikke at maten på Samui var spesielt god, sammenliknet med andre steder - og jeg har sett langt bedre strender i Thailand. Når det er sagt: Thailand er et fantastisk ferieland, og de fleste vil nok bli kjempefornøyd uansett hvor du drar. Dette er jo bare min personlige mening God tur til dere som skal dra! :-)
Bee Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #27 Skrevet 17. januar 2010 Uansett er det bryllupsreise med min kjære :rødme: - og vi kommmer til å kooose oss!! Vi skal bare bestille reisen, og et eller to hoteller - resten tar vi etterhvert - så da har vi muligheten til å reise et annet sted om vi ikke liker oss Tusen takk for svar alle sammen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå