Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å reise på bryllupsreise til Thailand! :rødme:

Noen som har forslag til hvor?

Har hørt ordene phuket, kao lak, hua hin og bla bla - men det sier meg ingenting!! :sjenert:

Hvilke av områdene/stedene i Thailand er rolige, romantiske og idylliske?:rødme:

Ønsker et romantisk og rolig sted, hvor det likevel er ting å finne på... men ønsker ikke party eller barnehage-område...

Noen som vil dele med sin kunnskap om Thailand?

Anbefale reisebyråer o.l.?

Da har jeg iallefall et sted å begynne... :sjenert:

Skrevet

Vi har vært to ganger i Thailand.. Begge gangene var vi på Koh Samui.. fantastisk!! Og begge gangene var vi på Koh Tao.. enda mer fantastisk!

Jeg tror (ingen ekspert!) at Koh Tao er litt mindre turistifisert enn det f.eks Koh Samui, Hua Hin og Phuket er..

Google på Koh Tao..

Lykke til med bryllup :)

Skrevet

Hei

Den mest besøkte plassen i Thailand er nok Phuket. Her er det masse turister fra hele verden og spesielt Patong stranden er ganske busy. Men selv på Phuket kan en finne hoteller og strender som ligger utenfor de mest travle områdene. Fra Phuket kan en dra på dagsturer til Similan øyene for dykking og snorkling, til Phi Phi øyene etc. Vi var på Phuket i november men jeg har ikke kommet så langt at jeg har fått laget et reisebrev enda.

Koh Samui er en liten øy på vestkysten og denne er ikke like travel som Phuket men det er nok av turister her også. Mange ender opp på Chaweng eller Lamai(?) strendene men her bygges det også ut resorts på andre strender. En kan dra på snorkling to Koh Tao som dagsutflukt. Her er et reisebrev some jeg har laget fra Samui: http://gardkarlsen.com/Samui_trip_report_2007.htm

Krabi/Ao Nang er nok roligere enn Samui/Phuket...det var iallefall mitt inntrykk da jeg var der for noen år siden: http://gardkarlsen.com/thailand2002.htm

Jeg ville bestilt tur til Bangkok med SAS, Lufthansa, KLM eller lignende. Tilbring noen dager i Bangkok med sightseeing, god mat, få litt spa behandling og bo på et fint hotell. Fra Bangkok kan en lett og ganske billig komme seg videre til Phuket, Samui eller Krabi.

Her er et reisebrev fra Bangkok http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm

Zine travel bladet hadde en artikkel for noen måneder siden om romantiske hoteller i Thailand forresten.

Når skal du dra til Thailand? Husk at det er regntid der fra mai til november...ikke at det er et stort problem men bare så du er klar over det. Lykke til med planleggingen.

• Liker 1
Skrevet

Vi har vært 5 turer i Thailand.

Har vært på Koh samui og trivdes ikke, lite privatliv og trange gater fulle av prostituerte og kåte turister. Vi var på kjærlighetstur på Chaweng Beach. Aldri mer. Jeg koste meg, på hotellet med samme navn. Four Sesongs var under konstruksjon... Opplevde oxo regndager og torden som rista hele hotellet. Synes det var litt for mye kryp, for når det regner kommer froskene frem osv...nei takk, aldri på en liten øy igjen.

Hua Hin er romantisk, de store strendene er langs hele byen, og man kan ride ned soloppgang/nedgang hver dag. Tuk tuk koster 100 bath samme hvor du skal, genialt. Vi sover alltid på Hyatt Regency Hua Hin som er litt utenfor, eller Sofitel Central Hua Hin midt i byens kystlinje. Åh blir varm i hjertet med en gang.

Jeg ville oxo sagt til Guest Relations på hvert hotell at dere er Newlywedds, så får dere ekstra detaljert service fra dem. De tar dette veldig høytidlig og pynter ekstra osv...Mer romantisk.

Jeg har kommentert flere slike innlegg,

bare å lese de her under Ferie.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar alle tre!! :biggrin:

Da skal jeg først og fremst sjekke ut Koh Tao, Hua Hin og Krabi :)

Det er jo så mange navn - at det føles helt umulig når en ikke kan se for seg noen av dem :fnise:

Vi skal reise i slutten av juni - forsto at det var regntid da, ja, men vi synes ikke det gjør så mye. Har forstått at det ikke regner hele tiden i strekk. For oss er det viktigere med ro og fred - og i lavsesongen kan det jo være større sjanser for det :)

Kjenner jeg er litt skeptisk til å reise inn i Bankok - vi er ikke sånn kjempe reise-erfarne - iallefall ikke i Asia - ser for meg at vi kommer til å tulle oss helt bort... Tar en i så fall fly videre til Krabi/Phuket o.l?

Skrevet

Er åpen for flere forslag om noen har erfaringer ;)

Gjest redstar
Skrevet

Thailand er et fantastisk land!

Jeg var der selv i sommer(regntiden da, juli/august).

Jeg bodde i privatleid villa i Huahin og det var FANTASTISK!

Maten er vanvittig god, både på resturant og på slike små "boder" osv, det er mye MYE og oppleve i Thailand og noe av det beste(synes nå jeg da) er shoppingen og spabehandlingene som er veldig billig og abselutt noe å anbefale!

Noe dere abselutt oppleve når dere er i thailand er:

Det flytende marked i james bond båt:) - dem prøver seg på høye priser, men det er bare til å prute! Abselutt thailand matriale!

Buddah templet i bangkok var og noe som jeg er veldig glad jeg tok meg tid til, en del turister men veldig mye vakkert å se på å lære(om man har guide med seg) og husk klær som dekker skuldrer og knær!

Rislaging/orkidee farm - noe vi stoppa innom før flytende marked, ok opplevelse,- spennende å se at dem lager all mat selv fra bunnen av, hvordan dem gjør det osv. Og orkideen var noe man ikke har sett i norge!

Apeberget/fjellet - DØDSGØY å være så nærme apene, noen av dem var litt hissige og egoistiske men abselutt helt kongestil!

Ridning på strand(gjerne en strand der det ikke er mye turister(litt bortgjemt) det var noe jeg gjorde mange ganger, veldig veldig romantisk!

Luxus dinnier på Hilton hotellet i Huahin - åååå romantic! Ikke dyrt i det hele tatt, og fantastisk utsikt og mat! Og service,- ble litt mye for min del men abselutt noe du og din kjære må gjøre!

Mangen andre bra sjøresturanter og andre resturanter!Maten var noe av det beste!

Elefantridning - litt mye "bruk penger/pengetigging" men rideturen på en time var noe man abselutt bør gjøre om man først er der!

Tigerparken - ikke til å anbefale, krafitg neddopa tigrer!Dropp gjerne dette!

Thaiboxing - Hvor ofte får man oppleve det? Har intressere for boksing og fighting, men bør oppleves selv om man ikke har interesse. Ikke noe veldig voldelig, mer show en slosskamp egentli. Bra liv!

Skreddsy kjole/dress - meget god kvalitet, lave priser, god service og du får dem akkuratt som du vil ha dem. Bare husk å avtal pris før du kjøper.

Nighmarket og andre markeder - Masse gøy og bra og kjøpe, noe av bra kvalitet mens noe ikke var! Jeg handla vel egentli mer på digre kjøpesentrer( i huahun) men jeg vil si at kvaliteten var den samme. Jeg var innom en "skikkelig butikk" og kjøpte sko og vesker og disse var det første som røk(ellers er alt annet i tipptopp stand)

Aromaterapi, fotmassasje, hairextension, hudpleie osv - Billige priser og veldig VELDIG bra! Jeg gjorde alt man kunne gjøre der nede(nesten:p) og angrer ikke et sekund! Veldig dyktige og mye raskere og bedre service enn her i norge! Kvalitet på hudprodukter, Hairextension hår osv - overraskende bra!

:)

Oi det ble mye her nå, og mye mer kunne jeg skrevet, hehe:p

Det eneste jeg vil si som er negativt i Thailand er at det har jo eksplodert med prostitusjon der nede, ganske trist og forferdelig men det ødela ikke min ferie, veldig hyggelige innbyggere og arbeidere!

Vi var en gjeng på 8stykker som reiste, da minsteman var 13år og eldste var 48, ingen ble syke og alle hadde en fantastisk tur!

Ikke pakk mye klær, du trenger ikke å ha med noe egentli - du kjøper alt nytt der(måtte legge fra oss mye av det vi hadde hatt med oss ned vi:p) og husk massevis av slik antibacsåpe(men dette finnes på alle kjøpesentere, resturanter osv)

Ååå dette er et land som oppleves:)

Les om landet på forhånd, historien er ganske kul(feks hvorfor heter øya Hua Hin osv:P )

Forhør deg med andre som har reist - beste tipset jeg kan gi.

Ellers så får du en del info om aktiviteter/turer osv fra selvskapet dere reiser med:)

Må forrsten nevne at flyturen var overraskende behagelig(ivertfall for jeg som røyker:p ) !

Vil ønske dere en kjempe kos tur!!:) Håper du fikk litt info:)

Gjest redstar
Skrevet
Tusen takk for svar alle tre!! :biggrin:

Da skal jeg først og fremst sjekke ut Koh Tao, Hua Hin og Krabi :)

Det er jo så mange navn - at det føles helt umulig når en ikke kan se for seg noen av dem :fnise:

Vi skal reise i slutten av juni - forsto at det var regntid da, ja, men vi synes ikke det gjør så mye. Har forstått at det ikke regner hele tiden i strekk. For oss er det viktigere med ro og fred - og i lavsesongen kan det jo være større sjanser for det :)

Kjenner jeg er litt skeptisk til å reise inn i Bankok - vi er ikke sånn kjempe reise-erfarne - iallefall ikke i Asia - ser for meg at vi kommer til å tulle oss helt bort... Tar en i så fall fly videre til Krabi/Phuket o.l?

Vi reiste også som sakt i slutten juli/august, altså i regntiden og dette hadde ingenting å si. Det regna kansje kraftig i en time så var det helt tørt igjen, og hele døgnet dauvarmt! Ikke så mye sol da vi var der(eller hva jo sol men ikke like mye som i sommertiden)

Vi bodde i Huahin men dro inn i bangkok den siste dagen og var da i tempelet og på det flytende market, men det var sååå vanvittig mye folk og kaos i bankok at vi gikk såvidt utav bilen, vi var jo dautrøtteog slitne, men vi tok en roadtrip inn til kinatown(skikkelig skikkelig kinatown) og ellers litt rundt men her va det veldig trangt, kaos osv...Dere må nesten se selv om dere vil hit.

Tuktuk - taxiene som kjører dere rundt, de er veldig bejelpelige når gjelder hva som bør ses osv, de vet også hvor det er mindre turister osv. Feks jeg ville på en roligere og mindre folkelig strand og ri- og vi ble kjørt til en stand som var helt slik som vi ønsket, - thaimenneskene er veldig, veldig hjelplige!:)

Skrevet

Tusen takk for mange kjempegode tips, redstar! :)

Kjenner reiselysten begynner å krible litt nå ;)

Skrevet

Andre som har tips?

Gjerne til ting som er bra å få med seg i Thailand?

Gjest Gjest_thea_*
Skrevet

Vi skal også til Thailand, reiser på februar :) Gleder oss sykt mye!! Vi skal til Krabi, har lest en del om det på nettet, hva som finnes av aktiviteter osv..Vi har ikke lyst å være på samme plassen i 3 uker,så vi har bestillt hotell for de 3 første nettene bare,så får vi se hvor vi skal etterpå :) Har tenkt å dra til Phuket en dag eller to, og det samme med Bangkok..Har ikke planlagt så mye enda, vi får se hva vi har lyst til. Jeg hadde veldig lyst til å se tigrene,men har tenkt en del på hvordan tilstandene er i de parkene,og at det kanskje ikke kommer til å bli en hyggelig opplevelse likevel.. :( Hvilken tigerpark er det snakk om??

Vi har ellers lyst til å se på thaiboxing,og klatre og snorkle litt. :)

Gjest Gjest_thea_*
Skrevet

Glemte å spørre om noen har tatt noen vaksiner før de reiste til Thailand???

Vi tenker å ta vaksine mot Hep-B og Malaria-tabletter...

Skrevet
Vi skal også til Thailand, reiser på februar :) Gleder oss sykt mye!! Vi skal til Krabi, har lest en del om det på nettet, hva som finnes av aktiviteter osv..Vi har ikke lyst å være på samme plassen i 3 uker,så vi har bestillt hotell for de 3 første nettene bare,så får vi se hvor vi skal etterpå :) Har tenkt å dra til Phuket en dag eller to, og det samme med Bangkok..Har ikke planlagt så mye enda, vi får se hva vi har lyst til. Jeg hadde veldig lyst til å se tigrene,men har tenkt en del på hvordan tilstandene er i de parkene,og at det kanskje ikke kommer til å bli en hyggelig opplevelse likevel.. :( Hvilken tigerpark er det snakk om??

Vi har ellers lyst til å se på thaiboxing,og klatre og snorkle litt. :)

Hei. Skal og til Thailand i februar...skal ha en antt i krabi by før vi drar videre til Ko Lanta...anbefales på det varmeste!! Blir min tredje tur til Lanta, liker meg kjempegodt der:) Vi skal videre til Ko Ngai også tenker vi på en liten runde til Ko Kradan eller Ko Lipe...kaaaaanskje en tur over til Malaysia og langkawi før vi avslutter med noen dager på Lanta og to netter i Ao Nang... en natt i BKK på vei hjem.

Anbefaler http://www.sawadee.com/ og Visit My Websitefor å sjekke ut hoteller ol.

Skrevet

Kan anbefale en tur innom Malaysia om dere har tid. Er ett kjempeflott land som fremstår som litt mer "urørt" enn Thailand. Det perfekte bryllupsreise stedet må være øya Langkawi :)

Annonse
Skrevet
Har lyst til å reise på bryllupsreise til Thailand! :rødme:

Noen som har forslag til hvor?

Har hørt ordene phuket, kao lak, hua hin og bla bla - men det sier meg ingenting!! :sjenert:

Hvilke av områdene/stedene i Thailand er rolige, romantiske og idylliske?:rødme:

Ønsker et romantisk og rolig sted, hvor det likevel er ting å finne på... men ønsker ikke party eller barnehage-område...

Noen som vil dele med sin kunnskap om Thailand?

Anbefale reisebyråer o.l.?

Da har jeg iallefall et sted å begynne... :sjenert:

Et flott hotell heter Rayavadee på Phra Nang (krabi).

Det begynner å bli litt for mange turister der nå for min smak men det er uansett et utrolig flott sted!

Men husk regntiden!

Skrevet

Tusen takk for alle tips!

Har hørt at regntiden egentlig ikke spiller så stor rolle..?

At det bare kommer noen skurer i ny og ne?

Vi reiser i slutten av juni...

Skrevet

Jeg ville helt klart ha dratt til Ao Nang (Krabi). Der er det helt fantastisk. Jeg har reist mye rundt i Thailand (Bangkok, Chiang Mai, Koh Samui, Koh Tao, Koh Lanta, Phi Phi++) og Ao Nang er stedet jeg ville ha valgt som base, og stedet jeg reiser tilbake til. (Selv om jeg også elsker Bangkok - og Chiang Mai er også en by som bør oppleves.

Her er hvorfor jeg elsker Ao Nang:

- Selve bystranda er ikke spesielt fin, men: hvis du reiser bare noen få minutter med longtailbåt, kommer du til noen av Thailands aller vakreste, paradisiske strender.

- Vakker natur, flotte kalksteins-klipper og rent og pent overalt.

- Du finner lett en rolig, vakker paradis-strand uten altfor mange turister.

- Og på kveldstid kan du være inne i Ao Nang, den lille byen der det skjer litt mer. Her er det et FANTASTISK utvalg av restauranter (bedre mat har ikke jeg smakt noe sted - thaimaten fra gatebodene er utrolig god - ellers får du biff, italiensk, mexicansk eller indisk av topp kvalitet). Noen barer finnes også her, men for øvrig er vel ikke utelivet så mye å skryte av (jeg reiste med kjæresten, så for oss var ikke dette så viktig.)

- Masse, masse utfluktsmuligheter. Herfra kan du reise på dagstur til de vakre og berømte Phi Phi-øyene, og mange andre paradisøyer, du har vannsport, elefantridning, jungelturer og mange andre muligheter.

- To store kjøpesentre ca 20 minutter unna (her kjøpte jeg meg en klokke til 60 kroner - ikke noe kjent merke, men den funker som bare det! Mye bedre enn de fake kopiene du får overalt på stranda. En tilsvarende klokke ville vel kostet 300-400 kr i Norge.

- Jeg så ingen tegn til prostitusjon noe sted (som er et stort problem på Koh Samui- dette er en øy jeg overhodet ikke anbefaler.)

- I Thailand kan du jo gå til skredder, tannlege og optiker for veldig rimelige priser (samboeren min fikk nye briller til 600 kr og 3 skreddersydde skjorter til 800 kr.

- Og som en over her skriver: benytt deg av massasje, fotsoneterapi, ansiktsbehandlinger, manikyr og pedikyr! Kjempebillig og super service! Massasje i en time koster ca 200 baht, eller 40 kroner. Manikyr betalte jeg rundt 20 kroner for.

hehe, jeg blir litt overentusiastisk når jeg forteller om Krabi, men jeg elsker stedet..

Denne artikkelen synes jeg sier mye om Ao Nang:

http://www.aftenposten.no/reise/article2767756.ece

Skrevet

Tusen takk for kjempebra tips, Sarafina!

Per dags dato tenker vi Bankok - Phuket - PhiPhi - Ao Nang - Chiang Mai - Bankok... Håper det blir bra!

Litt skeptisk til denne regntiden alle snakker om...noen sier det går helt bra - at det er lite regn - mens andre sier at du ikke bør reise hit og dit i regntiden... Lettere forvirret, jeg...:klø:

Har du vært i Krabi i regntiden?

Skrevet
Tusen takk for kjempebra tips, Sarafina!

Per dags dato tenker vi Bankok - Phuket - PhiPhi - Ao Nang - Chiang Mai - Bankok... Håper det blir bra!

Litt skeptisk til denne regntiden alle snakker om...noen sier det går helt bra - at det er lite regn - mens andre sier at du ikke bør reise hit og dit i regntiden... Lettere forvirret, jeg...:klø:

Har du vært i Krabi i regntiden?

Det ser ut som en helt topp reiserute dere har valgt! Jeg liker alle stedene (men Phuket har jeg aldri vært, tror det blir for turistifisert etter min smak.) Anbefaler dere å ta noen dager i Bangkok, fantastisk by!

Når det gjelder regntiden, så er det litt både og synes jeg. Fordelen er at det er mindre turister og muligens billigere rom å oppdrive. Bakdelen er at når det regner i Thailand - ja, så høljer det ned, virkelig. Men som regel varer det ikke lenge av gangen.

Dere reiser i slutten av juni? det er jo helt på begynnelsen av regntiden, den skal visst gå fra juni til oktober. Jeg tipper at juni er en fin tid å dra på, det er jo ikke midt i regntiden. Jeg har vært i Krabi i juli, og det var kjempefint! Et par dager med regnskur som varte i noen timer, så var det over - resten av dagene var det perfekt vær.

Og: Bangkok har veldig lite regn, så der vil dere nok ikke merke noe særlig til det i det hele tatt. Ps. Vi reiste forresten med "overnight sleeping train" fra Bangkok til Chiang Mai, det var faktisk kjempebra :) (går på toget om kvelden, når du våkner neste morgen er du i Chiang Mai.) Men innenlandsfly er jo mye kjappere da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...