Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heihei.

vet ikke om jeg postet dette riktig sted men :)

min beste venninne trengte sårt penger for en god stund tilbake, og jeg lånte bort det jeg hadde. 5000 kr.

det har nå gått nesten ett år og ikke ett pip om dette. heller ikke når jeg spør og graver. hun har nemlig brutt all kontakt. kort og greit, hun tok pengene og dro.

jeg har bekreftelse på at hun skylder meg penger, men kunn skriftlig via facebook..

noen som har peilig om jeg kan komme noen vei med dette hvis jeg kontakter en advokat el?

andre tips kanskje?

veldig takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA det kan du om det finnes skriftlig bevis for at hun har lånt penger av deg. Send henne en faktura først, med betalingsfrist. Og dersom hun ikke betaler, så sender du krav via inkassobyrå slik skikken er. :jepp:

Skrevet

åh så deilig å høre! tusen hjertelig :)

Gjest redstar
Skrevet

Huff for ei vennine! Hadde tilta helt jeg da!

Hadde spora henne ned, ville aller helst å møt henne face 2 face å bett om en forklaring og forklart henne hva jeg føler om saken og hvordan det er å bli behandla slik...

Så ville jeg krevd pengene tilbake(slik som tidligere nevnt) å lagt et helvete for henne:p haha!

Skrevet

Har man lov til å sende fakturaer som privatperson da?

Er det ikke bare som bedrift man kan det?

Jeg tror kanskje du må rett til et innkrevingsbyrå.

Skrevet

been there , done that.

jeg venter fortsatt.. snart 4 år siden hun lånte dem

Skrevet

Aldri lån penger til venner! :)

Skrevet

hmm.. hva hvis jeg rådfører meg hos en advokat? de bør vel vite? :)

noangel: 4 år? huff så kjedelig! sendte du faktura som privatperson da eller? :)

Skrevet
Aldri lån penger til venner! :)

tro meg: jeg har lært! :P

Skrevet

nei, har ikke gjort noe.. bare bedt om pengene. hun sier alltid jada, snart..

forbanna møkka kjærring

Skrevet
nei, har ikke gjort noe.. bare bedt om pengene. hun sier alltid jada, snart..

forbanna møkka kjærring

helt utrolig at noen kan oppføre seg sånn. fatter ikke hvor samvittigheten er jeg. eller respekten for den del.

etter jeg skjønte at hun ikke ville betale meg tilbake kom en tidligere venninne av henne til meg å sa at hadde gjort det samme med henne...

som redstar sa tidligere: jeg skal lage et helvete for henne. tror hun kan trakke over folk på den måten. å nei du! :D

Skrevet

at de ikke skammer seg!

alle vet det jo nå..

Skrevet
tro meg: jeg har lært! :P

Kan skrive under på den, men gjør det allikevel nå og da. Er veldig flink til å glemme lommeboka eller pengene mine hjemme på bordet eller liknende og da er det greit og ha noen som enten skylder eller har lånt tidligere

Gjest Gjest_cola_*
Skrevet
heihei.

vet ikke om jeg postet dette riktig sted men :)

min beste venninne trengte sårt penger for en god stund tilbake, og jeg lånte bort det jeg hadde. 5000 kr.

det har nå gått nesten ett år og ikke ett pip om dette. heller ikke når jeg spør og graver. hun har nemlig brutt all kontakt. kort og greit, hun tok pengene og dro.

jeg har bekreftelse på at hun skylder meg penger, men kunn skriftlig via facebook..

noen som har peilig om jeg kan komme noen vei med dette hvis jeg kontakter en advokat el?

andre tips kanskje?

veldig takknemlig for svar :)

Truer du med å kontakte foreldrene hennes å fortelle de at hun skylder deg 5000kr så tror jeg du får pengene kjapt!

Det er hvertfall min erfaring!

Å får du forsatt ikke pengene så gjør alvor av det å ring foreldrene å forklar situasjonen!

Var sånn jeg fikk tilbake pengene av en person som skyldet meg 5000kr i ett år før jeg endelig fikk de.

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

Har samme problem. Lånte kjæresten til bestevennina mi 2000kr for over et år siden. Han lovet å betale de tilbake så fort han kunne men har ikke fått de enda! Vær gang jeg spørr sier han bare at han har ikke penger nå og er blakk. Men han har jo penger til å dra til oslo og feste. Synes det er dårlig gjort. Er lei av å vente :kjefte:

Skrevet

Ikke lån penger til venner nei. Har gjort det mange ganger før og har endt opp med at jeg ikke har fått pengene tilbake.

Nå gidder jeg ikke å låne bort penger som jeg aldri får tilbake igjen.

Skrevet

Æsj, sånt er dritt altså.

-For å hjelpe lillebroren til ei venninne av meg, var jeg snill og lånte han bilen min en kveld for noen år siden....

-Han rygga baki en murkant og ødela eksosanlegget. Og sa når han leverte tilbake bilen (med eksosanlegget i bagasjerommet) at han SELFØLGELIG skulle betale osv....

dette er nå 5 år siden, og ingen penger er mottatt.... :kjefte:

Skrevet

Jeg synes det er greit å låne bort penger til venner og familie så lenge man i utgangspunktet ser på det som en gave og ikke et lån. Hvis noen betaler tilbake får man seg dermed en gledelig overraskelse.

Lån får man i banken. Eventuelt får man ikke lån i banken, og da er det også en grunn til det.

Gjest Gjest_Birgitte_*
Skrevet

Du sier at dette var din beste venninne. Er det ikke vanlig at man kjenner både familie og venner til sin beste venninne? Det skal ikke være mulig at hun bare bryter kontakten og forsvinner. Jeg har tre bestevenninner, og hvis noen av dem hadde lånt penger av meg og stukket hadde jeg rett og slett snakket med foreldrene deres eller deres nærmeste venner. Dette er ordentlige folk som hadde tatt et visst ansvar, ikke nødvendigvis ved å betale meg, men ved å gi en 'smekk' til sin datter/søster/venninne.

Skrevet

Advokat???, vil ikke det koste mye mer enn 5000 kroner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...