Gå til innhold

"dødd av naturlige årsaker"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

beklager min uvitenhet, men jeg har alltid lurt på hva som nøyaktig menes når media skriver "død av nautlige årsaker" om unge mennesker (rundt 30)...f.eks. denne saken ... mener de da f.eks. sykdom/narkotiamisbruk? Er trossalt ikke naturlig å dø så tidelig...

Takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Maxtor
Skrevet

Kan være mye rart det. Et lite utsnitt fra SST:

Naturlig død inkluderer død som følge af

sygdom inkl. Alzheimer demens (G30_)

arbejdsbetinget sygdom

misbrug (F10_-F19_ ekskl. F1_0 beruselse/intoksikation), når der ikke er oplysninger om anden sygdom, der mere sandsynligt kan forklare døden

psykiatriske sygdomme (inkl. demens (ekskl. Alzheimer)), når der ikke er oplysninger om anden sygdom, der mere sandsynligt kan forklare døden

bivirkninger og komplikationer til undersøgelse og behandling af sygdom (T80-T88 som umiddelbar eller indgående dødsårsag) ved regelret udført procedure; TD er sygdommen, der behandles (afs. 4.2)

sygdom opstået tidsmæssigt efter skade (f.eks. efter fald), men hvor der ikke er en sandsynlig sammenhæng fra skade til død (skade og fald kodes derfor ikke; komplicerende eller medvirkende skade kan dog angives i Del II)

alderdomssvækkelse (R549)

ukendt årsag (R999), hvor ikke-naturlig død er udelukket

Gjest Trajan
Skrevet

Det er fult mulig og dø av naturligeårsaker når man er 30

Gjest Gjest_P_*
Skrevet

Ulykker er ikke naturlige årsaker, mens sykdom er det, slik jeg har forstått det.

Jeg vet om flere som har dødd unge, under feks 45 år.

Ett slag, en hjerneblødning, to av kreft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...