rachel who Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Hei, vi er familie på 4 som er lei av å bo i trange Oslo, derfor vurderer vi å flytte til Akershus for å få oss et brukbart hus. Vi tenker mest på Akershus nord. Men saken er at vi begge jobber i Oslo, så det kan ikke bli for langt unna. Noen som kan anbefale et godt sted å bo Nord Akershus.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Det er mange steder i Akershus/ Romerike som har gode kollektivtilbud til Oslo. Fra Lillestrøm tar det ikke lang tid med toget. I Lillestrømområdet er det mange koselige steder: F.eks. Lillestrøm, Leirsund, Rælingen, Skjetten, Skedsmokorset... Du sier ingenting om hva dere ser etter eller hvilken prisklasse dere kan se på, og det har egentlig en del å si for hvor dere kan begynne å lete.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 hvis dere velger å bo et sted hvor dere ikke bor langt unna togstasjon med tog som går til oslo, er det jo ikke noe problem og bo et stykke utenfor Oslo. Selvom jeg bor i Oslo, bruker jo dobbelt så lang tid til jobb enn kolleger av meg som bor et godt stykke utenfor Oslo.
rachel who Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2010 Det er mange steder i Akershus/ Romerike som har gode kollektivtilbud til Oslo. Fra Lillestrøm tar det ikke lang tid med toget. I Lillestrømområdet er det mange koselige steder: F.eks. Lillestrøm, Leirsund, Rælingen, Skjetten, Skedsmokorset... Du sier ingenting om hva dere ser etter eller hvilken prisklasse dere kan se på, og det har egentlig en del å si for hvor dere kan begynne å lete. Vi ser etter et tettsted hvor jeg ser for meg at mine døtre kan gå inn og ut av dørene med sine venner. Altså tette naboer. Jeg ønsker skolen rett ved, togstasjonen kan være sånn ca. 15 gåtur. Vi kan kjøpe opp til 4.5 mill.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Hva med for eksempel Rudsberghaugen på Rælingen? Jeg ville nok kikket på finn på Rælingen, Strømmen og Lillestrøm. Frogner kan også være et alternativ om du finner noe ved toget.
rachel who Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2010 Hva med for eksempel Rudsberghaugen på Rælingen? Jeg ville nok kikket på finn på Rælingen, Strømmen og Lillestrøm. Frogner kan også være et alternativ om du finner noe ved toget. Takk for svar. Jeg lurer på en ting: Frogner, er det kommunenavnet?
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 Takk for svar. Jeg lurer på en ting: Frogner, er det kommunenavnet? Det er et stedsnavn i Sørum kommune. Litt lenger nord langs E6 (ligger litt øst for E6) fra Skedsmokorset. Kan jo være greit å sjekke kartsidene på Gule sider f.eks. og se hvilke steder som ligger langs jernbanen, og så sjekke NSB sine sider for å se hvor lang tid toget bruker. Selv bor vi i Rælingen og trives godt her (bortsett fra at vi bor litt feil i forhold til sola). Selv om det er mye trafikk på E6 nordover, så går faktisk trafikken ganske greit den veien dersom du skal kjøre ut av Oslo etter jobb. (Litt avhengig av hvor i Oslo dere jobber).
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 Lørenskog kommune ligger i Akershus, rett utenfor Oslo. Det er lett å komme seg til byen, for det går både buss og tog. Fjellhamar og Rasta er to flotte steder på Lørenskog. Vil du ha noe innenfor Oslo kommune, men som er veldig barnevennlig, anbefaler jeg Høybråten, Høybråten grenser til Lørenskog kommune. Det er et flott sted, men dyre priser!
rachel who Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2010 Takk for svar. Både høybråten og Lørenskog blir alt for "fullt" for meg, men tenker litt mer utenfor.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Hva med Hakadal? En liten idyllisk bygd med servicetilbud som lege, butikker og treningsenter. Ulempen er at det ikke går tog dit og bussen bruker 40-60 min inn til byen. Litt lenger nord ligger Harestua, også en liten bygd som har togforbindelse inn til Oslo.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 Oppegård, husprisene er ikke de laveste i Akershus men 4,5 holder et stykke på eneboligfronten avhengig av hva dere ønsker dere, og kollektivforbindelsen til Oslo er god.
rachel who Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 8. januar 2010 Hva med Hakadal? En liten idyllisk bygd med servicetilbud som lege, butikker og treningsenter. Ulempen er at det ikke går tog dit og bussen bruker 40-60 min inn til byen. Litt lenger nord ligger Harestua, også en liten bygd som har togforbindelse inn til Oslo. Det blir uaktuelt hvis det ikke går tog dit. Blir jo rene prærien.
Gjest Gjest_Miranda_* Skrevet 8. januar 2010 #14 Skrevet 8. januar 2010 Lørenskog kommune ligger i Akershus, rett utenfor Oslo. Det er lett å komme seg til byen, for det går både buss og tog. Fjellhamar og Rasta er to flotte steder på Lørenskog. Vil du ha noe innenfor Oslo kommune, men som er veldig barnevennlig, anbefaler jeg Høybråten, Høybråten grenser til Lørenskog kommune. Det er et flott sted, men dyre priser! Enig dette er kjempefine områder, men det er jo det samme som å bo i Oslo da.
rachel who Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 8. januar 2010 (endret) Enig. Endret 8. januar 2010 av rachel who
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå