Lemming Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Jeg kjøpte vintersko til poden på ca 4,5 åt rett før vinteren, en gang jeg var ute å reiste. Da jeg kom hjem så jeg at de var akkurat passe. Nå som det er så kaldt har vi ullsokker på poden, og det blir i grunnen for trangt. Sååå, jeg sitter på nett og ser etter nye vintersko. Igjen. Jeg synes sånne vinterstøvler ser så kjekke ut! Lette å kle på for ungen selv - bare å smette foten inn liksom! Hva er deres erfaringer med vinterstøvler? Er de varme nok for -5 til -10 grader? (er som regel så kaldt her om vinteren..) Blir de klamme? Er de veldig tunge? Hvordan er de for ungene å leke i? Bevegelighet osv. Synes kanskje de ser stive ut.. (?) Jeg linker til de jeg synes ser greiest ut. Pax scooterstøvel Boots Sorel Super Trooper Kamik Waterbug5x Hvis noen av dere har kjøpt sko dere er kjempefornøyde med, så link gjerne til nettbutikk!
Lemming Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #2 Skrevet 5. januar 2010 Kan legge til at jeg bor i ei lita bygd, så har ikke mulighet til å gå i butikker og se på skoene selv. Synes det er så vanskelig å handle sko på nett, skulle helst hatt gutten med i butikk for å prøve på...
Gjest Vilma Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Noen som vet om de Sorelskoene er store/små i størrelsen?
Lemming Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2010 Aner ikke.. Men det er et størrelsestabell der.. Der står fotens lengde for hver størrelse.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 4-åringen vår har Kamik. Vet ikke om det er akkurat samme modell som du linket til, men de likner hvertfall. Både jenta og vi foreldre er fornøyd. Det står at de skal holde på varmen ned til 40 minusgrader eller noe slikt. Innersokken av ullfilt er god og varm og det behøves ikke tykke sokker inni. De er kanskje litt smale, så hvis gutten har veldig bred fot så er det kanskje ikke skoen for han. Eldste barnet vårt kunne ikke ha disse pga bred fot. De er også litt små i størrelsen inni. 4-åringen som ellers bruker str 26-27 måtte ha 29/30.
Lemming Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2010 4-åringen vår har Kamik. Vet ikke om det er akkurat samme modell som du linket til, men de likner hvertfall. Både jenta og vi foreldre er fornøyd. Det står at de skal holde på varmen ned til 40 minusgrader eller noe slikt. Innersokken av ullfilt er god og varm og det behøves ikke tykke sokker inni. De er kanskje litt smale, så hvis gutten har veldig bred fot så er det kanskje ikke skoen for han. Eldste barnet vårt kunne ikke ha disse pga bred fot. De er også litt små i størrelsen inni. 4-åringen som ellers bruker str 26-27 måtte ha 29/30. Takk for svar! Ja, han har i grunnen litt brede føtter, og høy vrist. Vinterskoene han har nå er str 26, og de er akkurat passe - ikke plass til noe ekstra.
Kosejenta Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 Vi har Sorell støvler til begge gutta, og er kjempe fornøyde. Men det ser ut som om de har de kjempe føttene De måtte nemlig opp 2 str. fra det de til vanlig bruker, men dette for å ha plass til en ekstra sokk hvis det trengs. Selve skoen er veldig stor, og kan for mange kjennes litt tung ut,men for en unge som går fint og har balanse er det ikke noe problem. "Sokken" inni er mer riktig størrelse. Det som er nesten mest genuialt er at det er lette å ta på og stramme, så de har ingen unnskyldiniger for å være late å ikke klare selv
Kosejenta Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 Glemte jo å nevne at den typen vi har(husker ikke navnet) skal tåle opptil -40(selv om jeg håper det IKKE blir så kaldt... ) Så en trenger ikke i utgangspunktet plass til ekstra sokker. Begge gutta har litt brede ben, så kanskje det er en type som passer til poden din? Har forresten sett det er masse tilbud rundt om kring på disse støvlene nå
Lemming Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 6. januar 2010 Hei og takk for svar! Det er Sorel og Kamik jeg har sett mest på på nett, synes disse ser best ut. Idag spurt jeg også barnehagen om de hadde noen erfaringer med slike vinterstøvler, siden jeg bare har sett andre ha slike. Om de er stive osv. Hun ene som jobber i barnehagen hadde kjøpt Sorel til sine barn, og hadde unger i familien med Kamik, alle var visst veldig fornøyde. I tillegg er det visst noen av ungene i barnehagen som har vinterstøvler, og barnehagepersonellet er veldig fornøyd med disse. Lette å kle på(!! ), sitter godt på foten, varme, osv. Så jeg kommer nok til å gå for enten Sorel eller Kamik vinterstøvler. Eneste jeg er usikker på er jo størrelsene, siden jeg bestiller på nett. Jeg tenker jeg venter en uke til lønna er kommet inn, så kjøper jeg både 28 og 29. Da kan jeg beholde de som passer og returnere det andre paret!
Gjest Vilma Skrevet 6. januar 2010 #10 Skrevet 6. januar 2010 Vi kjøpte Sorel i dag, måtte opp en str. Hvordan de er vet jeg dessverre ikke enda.
Kosejenta Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 Eneste jeg er usikker på er jo størrelsene, siden jeg bestiller på nett. Jeg tenker jeg venter en uke til lønna er kommet inn, så kjøper jeg både 28 og 29. Da kan jeg beholde de som passer og returnere det andre paret!
Lemming Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 7. januar 2010 Takk! Og dette stemte bra når du gjorde det? Da gjør jeg det samme!
Kosejenta Skrevet 7. januar 2010 #13 Skrevet 7. januar 2010 Jepp, de har god plass(kan få plass til en ekstra sokk, selv om det ikke skal være nødvendig) men de ble ikke så store at de sliter med å gå i de. Vurderer faktisk å kjøpe et par til meg å....Er så frossen selv på beina, og er ikke alltid jeg er like aktiv som de når vi er ute i kulda
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #14 Skrevet 12. januar 2010 Jeg har ikke barn, men kom på en ting fra min egen barndom. Når jeg skulle få nye støvler prøvde jeg dem alltid med ekstra vintersåler og veldig tykke sokker. Da var jeg alltid varm på beina og hadde litt å vokse inn i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå