Perledrøm Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Jeg har da prestert å søle MASSE iste i skinnveska mi - jeg vet det Det er rødt silkefor inni og skinnet er svart. Hvordan i huleste skal jeg få vesken ren? Silken er blitt helt stiv av sukker Kan jeg ta den i maskinen på håndvask/silkeprogram, etc.? Hvis jeg legger hele veska i vann, vil silken bli sort? Blæ!
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 ville ikke tatt den i vaskemaskinen,men går det ikke an å vrenge vesken og skylle/vaske innsiden?
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Hadde ikke Omo en telefon en kunne ringe til i slike "krisetilfeller"? mener jeg hørte om noe slikt for mange år siden, men det var kanskje bare en spøk? :klø: Uansett tror jeg at jeg ville ta veska med til et renseri for å høre med dem om de kan få skikk på veska... trist om den skulle bli ødelagt, det høres ut som ei nydelg veske
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Unna vei! Her kommer krisehjelpen! Nr 1: Vreng vesken så mye som går an, så forsiktig som overhodet mulig. Du må komme deg til en hesteutstyrsbutikk og skaffe deg en sallærsåpe for salfor og ridesalen. Såpen rengjør stoff VELDIG forsiktig, og den skader IKKE skinnet dersom det trekker gjennom. En annen såpe kommer til å ødelegge skinnet! Nr 2: Når vesken har tørket, dersom det har kommet vann på skinnet uten i fra, få tak i lærolje og behandle skinnvesken som anvist på flasken. Nr 3: Lover at dette virker. Fikk smertelig erfare skrekken etter at en jævla flaske med ublandet solbærsaft sprakk i det vakre skinnveska mi til 4000 KRONER...!!!! Etter noen behandlinger, god som ny.
Perledrøm Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2010 Skal prøve sallærsåpe Fungerer det på vanlig stoff også? Kan jo ta en omgang med alle skinnveskene når jeg først er i gang Jeg pleier å "vaske" skinn med sånn olje, men har aldri vasket noe innvendig. Jo, OMO hadde noe greier. Kan man ikke ringe Lilleborg? Husker de reklamene med han mannen som hadde krympet genseren til kjæresten eller noe Tror han fryktet for livet sitt, stakkar.
Gjest Gjest_Ina_* Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Unna vei! Her kommer krisehjelpen! Nr 1: Vreng vesken så mye som går an, så forsiktig som overhodet mulig. Du må komme deg til en hesteutstyrsbutikk og skaffe deg en sallærsåpe for salfor og ridesalen. Såpen rengjør stoff VELDIG forsiktig, og den skader IKKE skinnet dersom det trekker gjennom. En annen såpe kommer til å ødelegge skinnet! Nr 2: Når vesken har tørket, dersom det har kommet vann på skinnet uten i fra, få tak i lærolje og behandle skinnvesken som anvist på flasken. Nr 3: Lover at dette virker. Fikk smertelig erfare skrekken etter at en jævla flaske med ublandet solbærsaft sprakk i det vakre skinnveska mi til 4000 KRONER...!!!! Etter noen behandlinger, god som ny. Funker dette på skinnjakker også?
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 Funker dette på skinnjakker også? Det gjør det vet du, den oppskrifta fungerer på alt som er i ekte skinn
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 Skal prøve sallærsåpe Fungerer det på vanlig stoff også? Kan jo ta en omgang med alle skinnveskene når jeg først er i gang Jeg pleier å "vaske" skinn med sånn olje, men har aldri vasket noe innvendig. Jo, OMO hadde noe greier. Kan man ikke ringe Lilleborg? Husker de reklamene med han mannen som hadde krympet genseren til kjæresten eller noe Tror han fryktet for livet sitt, stakkar. Såpa fungerer på vanlig stoff også, ja, det stemmer. Den er veldig mild og skånsom, meninga med den såpen er å ta tak i den og gni den utover ridesalen. Med så store mengder såpe ned i læret, er den nødt til å være skånsom, ellers hadde det blitt problemer i lengden. Bruker den også på de finere hesteteppene mine slik at de skal holde seg blanke og fine mye lengre
Wonders Skrevet 6. januar 2010 #9 Skrevet 6. januar 2010 Det finnes schampoo for slikt i alle skobutikker. Jeg bruker min på sko, vesker, belter osv... Man bruker en børste med en skarp side, og en myk side. Børst av alt du får til. Rist shampoo flasken, spray på skummet og gni der inn i sirkler med børsten... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå