Gjest NYsingel Skrevet 5. januar 2010 #1 Del Skrevet 5. januar 2010 Altså - jeg er nysingel. Har hverken kjærlighetssorg eller behov for å date eller finne en ny mann. Hvorfor handler så mange av trådene her om akkurat det å finne en ny mann (eller at man har kjærlighetssorg). Jeg forstår at det er et tema for mange single. Men hvorfor finnes det så få tråder om at man har det fint som singel. Jeg har det fint - finnes det andre her? Hva setter dere mest pris på med å være singel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 5. januar 2010 #2 Del Skrevet 5. januar 2010 Du finner de også, men de er godt gjemt, og innimellom finner du innlegg hvor folk forteller om gode ting og fordeler med singellivet, i trådene du refererer til altså. Jeg tror at det mange syns er vanskeligst ved å være singel og på utkikk, er å vite hvor man skal finne en partner. Det er utfordrende for mange, og det er vel det mange forbinder med singellivet. Ser du på sexforumet eller samlivsforumet så er det jo få tråder der som handler om hvor fantastisk samlivet eller sexlivet er. Ofte skriver vel folk om det de syns er vanskelig, nettopp for å få hjelp og råd fra andre. Bare mine to cents. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kanutt_* Skrevet 6. januar 2010 #3 Del Skrevet 6. januar 2010 Ja, det er veldig sånn at det¨å være singel er ensbetydende med at man også leter etter en ny partner. Det er da vel mange single som ikke er på jakt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 6. januar 2010 #4 Del Skrevet 6. januar 2010 Ja, det er veldig sånn at det å være singel er ensbetydende med at man også leter etter en ny partner. Det er da vel mange single som ikke er på jakt? Selv har jeg bodd alene i veldig mange år. Da jeg ble alene med barn hadde jeg vært i fast forhold siden jeg var 12, og samboer/gift mer eller mindre sammenhengende i fra jeg var 16. Først skjønte jeg ikke hvordan jeg skulle klare av dette, og det tok sin tid innen jeg sluttet å føle meg ensom. Men denne følelsen avtok, og jeg ble ganske så vandt til den nye hverdagen. Fremdeles er det selvsagt stunder hvor jeg kan føle behov for nærhet og alt det der, men så er det vel kanskje også en aldri så liten forskjell på de som likevel "henter inn" litt kos og hygge i tide og utide, og de som ikke gjør det. Jeg tror nok at det kanskje er en del som meg der ute, som havner i mellom to stoler fordi man ikke ønsker noe uforpliktende, men heller ikke en samboer, men at man kanskje har vanskelig for å treffe noen som "spiller på de samme strengene som hva én selv gjør, i en ren og fullstendig komplett harmoni", men jeg har nok også en følelse av at mange bare "lever livet", og trives som plommen i egget på grunn av akkurat det. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 6. januar 2010 #5 Del Skrevet 6. januar 2010 Altså - jeg er nysingel. Har hverken kjærlighetssorg eller behov for å date eller finne en ny mann. Hvorfor handler så mange av trådene her om akkurat det å finne en ny mann (eller at man har kjærlighetssorg). Jeg forstår at det er et tema for mange single. Men hvorfor finnes det så få tråder om at man har det fint som singel. Jeg har det fint - finnes det andre her? Hva setter dere mest pris på med å være singel? har man det fint og problemfritt har man ikke så behov for å skrive om det og man trenger ikke råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NewMonkey Skrevet 6. januar 2010 #6 Del Skrevet 6. januar 2010 Det er vel litt tabu å si at man trives som singel. Samfunnet er basert på at mennesker er sosiale, og at alle vil ha partner og barn. Så når noen sier at man har det fint alene (selv om man egentlig ikke er alene hvis man har venner og kollegaer) så passer det ikke inn i standarden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Munnbjørg Skrevet 6. januar 2010 #7 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg har det helt fint som singel, og lengter veldig sjelden etter en ny mann. Har vært singel lenge, og slik skal det bli ennå en stund, kanskje for alltid. Når man ser hvor mange destruktive forhold som er rundt omkring nå for tiden, gjør ikke det meg mer fristet til å innlede noe nytt. Jeg har hatt noen forhold tidligere, som har gått på helsa løs, for å si det slik. Enten har det vært total likegyldighet inne i bildet, eller trusler og vold. Innimellom de langvarige forholdene, har jeg møtt menn som stort sett har gitt meg tvetydige signaler eller som bare var ute etter en ting. Og selv om et forhold også kan fungere bra, kreves det likevel en god del innsats fra begge parter. Akkurat nå er jeg overhode ikke klar for noe slikt. For meg virker det som om alt dreier seg om å finne seg en ny kjæreste så fort som mulig. Veldig mange er livredde for å være alene. Det virker som om mange glemmer bakdelene ved å være i et forhold ganske fort. Jeg kjenner mange så bare MÅ ut å lete etter en ny, så fort den forrige har flyttet ut. Jeg synes det er deilig å slippe å diskutere om hvem som skal rydde, hvem som skal vaske, hvem som skal ha fjernkontrollen til tv'n og hvem som gikk ut med søpla sist. Deilig er det også å slippe den vonde følelsen når man ikke blir sett eller hørt som menneske. Som singel slipper jeg i allefall den problemstillingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå