Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver og søker jobber for tida. Et firma jeg vil søke hos har engelskspråklig nettside, også utlysningen står på engelsk. Kontaktperson har imidlertid norsk navn, og det er norsk firma. Bør jeg i dette tilfelle sende søknad og cv på engelsk eller norsk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde definitivt skrevet søknad og CV på samme språk som er brukt i utlysningen.

Skrevet

Hvordan skriver man søknad og cv på engelsk?

Skrevet

Hvis en skal søke jobb i en engelskspråklig bedrift, så må man jo kunne såpass engelsk at en kan oversette/skrive cv og søknad på engelsk! :eeeh:

Gjest Gjest_Simone_*
Skrevet
Hvis en skal søke jobb i en engelskspråklig bedrift, så må man jo kunne såpass engelsk at en kan oversette/skrive cv og søknad på engelsk

Oppsettet er annerledes i England enn i Norge. Og dermed ikke like lett for alle :jepp:

Skrevet

Oppsett på CV på engelsk finner du i omtrent alle Engelsk-Norsk og Engelsk-Engelsk-ordbøker :) Du finner det garantert om du googler litt også.

Skrevet

Jeg trenger ikke vite hvordan jeg skriver søknad på engelsk (var ikke jeg som spurte om det), men vil heller høre om folk synes jeg burde skrive på engelsk. Er bare en som har svart på det til nå :-)

Jeg har spurt to andre personer også, hvorav en har svart at jeg burde skrive på norsk, og en syntes det var et vanskelig spørsmål og ikke kunne gi noe klart svar. Nå er det liksom 1-1, så jeg kunne gjerne tenke meg flere synspunkter :-)

Skrevet

Kan du ikke ringe kontaktpersonen og spørre hva de foretrekker? Hvis ikke, ville jeg gått for engelsk.

Skrevet

Jeg hadde helt klart skrevet CVen på engelsk! Beklager, glemte å svare på det i sted :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...