Gjest Laydy Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Jeg og min mann og et vennepar av oss henger ofte sammen. Mannen der i huset har hatt et forhold på si. Tatt inn i varmen igjen av kona og skal få dette til og fungere vidrere. Min mann og venninne har alltid tullet og fleipet, med nå går dette over stokk og stein syntes jeg. Tenker kansje hun ville flørte og tulle ekstra for på en måte ta igjen litt med sin mann, men slik dette utarter seg så føler jeg det ikke bra. Min mann blir spydig mot meg når vi er sammen med dem, de to løper etterhverandre, han stiller seg bak henne for og kile og hun bøyer seg fremmover, altså med rompa inn mot han., så lugger hun litt og han etter og det samme skjer omigjen og omigjen.. Så har det utvilket en øyekontakt som jeg nå ser skjer. Og det skjer ofte...... Har tatt opp dette her med han men som han sier at dette er slik han er og han vil ikke endre seg. Men har jo hatt denne mannen i 10 år, og vet han er litt småflørtete og fleipete men dette syntes jeg går mer og mer mot lyst på hverandre opplegg... Hadde satt litt pris på deres synspungter her, Har jeg bare kjørt meg fast i denne følesen eller har jeg rett i og føle som jeg gjør.... ???
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Dette hadde jeg ikke godtatt, ikke litt en gang. Det er forskjell på uskyldig morro og rett og rein flørting!
Gjest Laydy Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Er ikke en sjalu person, men ble helt kvalm sist av dette. Blir det nå også når jeg tenker på det. Lurer på hva som får min mann til og gå til dette steget. Jeg spurte han om dette var noe de hadde avtalt for og gjøre mannen hennes sjalu eller noe men fikk tilsvar at det var jeg som la for mye i dette her..
Gjest tiktak Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Nei dette høres ikke bra ut og jeg ville også reagert litt om jeg var deg. Men slike situasjoner er ofte veldig vanskelige, spesielt når dere er venner og er mye sammen. Selvfølgelig vil ikke mannen din innrømme at de flørter med hverandre. Jeg synes dere burde være mindre sammen med disse to slik at denne venninna deres kanskje får muligheten til å 'roe' seg litt. Hvis du er god venn med henne, så kan du jo kanskje snakke med henne også? Spørre henne litt ut om hvordan det er mellom henne og mannen hennes? Hvis hun er en god venninne synes jeg du skal si til henne at du opplever det ubehagelig, det burde hun forstå. Hvis ikke Synes jeg ikke det høres ut som noen veldig god venninne i hvert fall.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Her ville jeg ha trappet ned på kontakten til dette venneparet, og hvis noen undrer seg ville jeg bare ha sagt det som det er, at hverken mannen eller venninnen klarer å oppføre seg som folk når de er sammen, så samværet derfor er lite hyggelig for deg og sansynligvis også for mannen hennes.
Gjest Laydy Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Det har jeg tengt på. Og nevnte det, men da fikk jeg beskjed om at då fikk jeg slutte med det tullet. Og jeg har tenkt og tenkt på at hva i alle dager er det som gjør at min mann ønsker et slikt opplegg med en annen kvinne når vi egentlig har det bra... hmmm... og om vi slutter og vanke med dem så vil det der skje igjen eller ikke.. Er han tiltrukket av henne?, eller bare systen på henne.. mange spørsmål og lite svar..
Karry Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Jeg opplevde noe tilsvarende med en venninne, bortsett fra at det ikke gikk så langt. Det jeg gjorde var at jeg ikke sa noe til min mann, men jeg tok det opp med venninnen min på en ordentlig måte. Jeg sa ganske direkte at den typen oppførsel og flørting ikke var greit for meg, og måtte stanses umiddelbart. Jeg presiserte også at jeg ikke ville det skulle gå ut over vårt vennskap, og at jeg herved regnet budskapet for overlevert og siden aldri nevnes. Det har gått kjempegreit, hun trakk seg mer tilbake ift dialogen. Siden mannen min aldri fikk greie på hva som skjedde i etterkant normaliserte egentlig alt seg stille og rolig.
Gjest Gjest_trollmor_* Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Virker ikke som din mann respekterer deg når han avfeier dine følelser med at du må slutte med dette tullet. Hadde aldri funnet meg i en slik oppførsel, fra noen av dem Hadde tatt det opp med venninnen også slik fler har foreslått.... Mot mannen min hadde jeg satt hardt mot hardt mot hardt og be ham velge hvis han ikke kan oppføre seg sammen med henne.... Lykke til
Rosalie Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 Jeg opplevde noe tilsvarende med en venninne, bortsett fra at det ikke gikk så langt. Det jeg gjorde var at jeg ikke sa noe til min mann, men jeg tok det opp med venninnen min på en ordentlig måte. Jeg sa ganske direkte at den typen oppførsel og flørting ikke var greit for meg, og måtte stanses umiddelbart. Jeg presiserte også at jeg ikke ville det skulle gå ut over vårt vennskap, og at jeg herved regnet budskapet for overlevert og siden aldri nevnes. Det har gått kjempegreit, hun trakk seg mer tilbake ift dialogen. Siden mannen min aldri fikk greie på hva som skjedde i etterkant normaliserte egentlig alt seg stille og rolig. En god løsning, faktisk. Jeg er heller ikke av den sjalu typen, men noe slikt hadde jeg ikke klart å leve med.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #10 Skrevet 5. januar 2010 Om din mann forteller deg at du legger for mye tanke inn i hans flørting med kvinnen, så si igjen at det har ikke noe med saken å gjøre. Saken er at det er ikke gøy for deg å se på at mannen leker "parrelek" med denne kvinnen, og om han ikke klarer å ta hensyn til dine følelser så sier det veldig mye om HAM, om hvor mye and BRYR seg om dine følelser altså. Om han fortsetter med 'du har ingen sak' Så kan du si tilbake at han har ingen omtanke for dine følelser og at det er noe du forventer i deres forhold. Omtanke for hverandres følelser er en nødvendighet. Om han går eller blir sur DA, så hadde jeg personlig revurdert et forhold med denne mannen. Spør han om han egentlig elsker deg fullt og holdent, og om han da sier ja, spør hvorfor det er så viktig å flørteleke med denne kvinnen..og spør deg selv om dette er mannen du vil leve ditt liv sammen med.
Gjest me Skrevet 5. januar 2010 #11 Skrevet 5. januar 2010 Jeg opplevde noe tilsvarende med en venninne, bortsett fra at det ikke gikk så langt. Det jeg gjorde var at jeg ikke sa noe til min mann, men jeg tok det opp med venninnen min på en ordentlig måte. Jeg sa ganske direkte at den typen oppførsel og flørting ikke var greit for meg, og måtte stanses umiddelbart. Jeg presiserte også at jeg ikke ville det skulle gå ut over vårt vennskap, og at jeg herved regnet budskapet for overlevert og siden aldri nevnes. Det har gått kjempegreit, hun trakk seg mer tilbake ift dialogen. Siden mannen min aldri fikk greie på hva som skjedde i etterkant normaliserte egentlig alt seg stille og rolig. Dette er nok en løsning som er verd å forsøke :-)
Nienna Skrevet 5. januar 2010 #12 Skrevet 5. januar 2010 Flørte rundt og ha det moro, greit. Når det blir en fast greie med en fast person, og det i tillegg eskalerer og blir mer og mer alvorlig flørting, absolutt ikke greit. Å godta flørting i det hele tatt er ikke alltid lett, men man kan ikke akkurat forandre dem man elsker heller. Men det er ikke lett til å begynne med, og han burde ikke gjøre det vanskeligere. Sett foten ned.
Gjest Laydy Skrevet 5. januar 2010 #13 Skrevet 5. januar 2010 Det som er så fint er at jeg ser at dette er ikke noe jeg over reagerer på..... Skal ta en prat med begge to hver for seg i kveld jeg.... Og min mann skal få ultimatum og forholde seg til....
Gjest MikeWaters Skrevet 5. januar 2010 #14 Skrevet 5. januar 2010 Jeg reagerer vel mest på hvordan han oppfører seg når du har belyst problemet ditt, ved å avfeie dette, ignorere det og feie det under teppe så oppfører han seg særdeles lite sympatisk i mine øyne.
Asteria Skrevet 5. januar 2010 #15 Skrevet 5. januar 2010 Kjenner jeg blir irritert her jeg sitter.. Han har ingen rett til å holde på slik.. Hadde det vært min hadde jeg blitt ganske forbanna.. Er ikke noen spesielt sjalu person selv, men dette går over alle grenser.. Snakk med de i kveld ja.. (og la oss høre hvordan det gikk) :D Lykke til! Håper han skjønner hvor skapet skal stå!
Skyld Skrevet 5. januar 2010 #16 Skrevet 5. januar 2010 Ikke akseptabel oppførsel. For min del ville jeg ha fått en slutt på den oppførselen for leeenge siden, før det eskalerte så langt.
Gjest *smak* Skrevet 5. januar 2010 #17 Skrevet 5. januar 2010 (endret) Slettet.. Endret 5. januar 2010 av *smak*
Gjest Gjest_lille meg_* Skrevet 5. januar 2010 #18 Skrevet 5. januar 2010 Oioioi, dette hadde jeg reagert på også! Det spørs om ikke veninnen din har veldig lyst å hevne seg på mannen sin, og så ser hun en gylden anledning i å bruke mannen din til den saken; han blir jo med på leken. Ser du har fått mange tilbakemld som går ut på det samme som jeg hadde tenkt å skrive til deg, så jeg vil bare ønske deg lykke til med samtalen. Fortell hvordan det gikk, da... Ps - hva sier foresten veninnen din etter at hun og mannen din har fjasa ifra seg? Og hvordan reagerer mannen hennes?
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #19 Skrevet 5. januar 2010 Dette hadde jeg tatt opp med dem begge to samtidig! At han går til angrep på deg når du sier fra til ham tyder på at han tenker mer på flørtingen enn han vil innrømme. og hu kjerringa eier ikke skamvett.
Disturbed Skrevet 5. januar 2010 #20 Skrevet 5. januar 2010 Uffameg... dette høres ikke noe særlig greit ut, og jeg synes ikke du bare har kjørt deg fast nei! Jeg vet med sikkerhet at jeg slett ikke hadde taklet det noe særlig bra hadde det handlet om min samboer og venninne. Og jeg vet også med sikkerhet at jeg ikke er av den spesielt sjalu typen. Jeg reagerer sjelden, men de få gangene jeg har fått en dårlig magefølelse har jeg også hatt grunner til det. Reagerer også på at mannen din avfeier dine uttrykte følelser med at "det er sånn han er". De oppfører seg veldig dårlig begge to i mine øyne, at hennes mann har vært utro skal ikke gå utover deg vel...?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå