Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg har ganske kort hår, slett. Skal i selskap til helegen, og tenkte å endre litt på frisyren. Kunne tenke meg titt krøll. Noen som har tips? Lurte på å kjøpe noen hårruller. Hvordan brukes disse?

Har ikke rullet håret før, kunne vært fint om noen har råd om hvodan jeg skal gå fram. sikkert noen som har erfaring?

Vil gjerne har råd fra flere som har tips/erfaringer!!

Noen som vet om hvo slike "pinneruller" er å få tak i?

Endret av lulu123
Skrevet

Om du ruller opp håret kan du fort bli seende ut som en "gammel dame", så med mindre det er den "look'en" du vil ha, burde du velge noe annet.

Men fremgangsmåte:

Rull opp håret når det er handkletørt. Ha i et produkt som er ment for krøller eller et med god hold.

Rull håret vekk fra ansiktet, altså bakover (med rulling fremover får man en merkelig frisyre. :fnise: )

Noen ruller er borrelås-aktige, og vil sitte av seg selv, andre skal man stikke en plastnål gjennom (stikk inn så nærme hodebunnen som mulig, og litt oppover. Da sitter rullen.)

Ta ut rullene når håret er heeelt tørt.

Voilà! Lykke til:)

Skrevet (endret)

Jo større ruller jo større krøller :) Logisk nok, men jeg har selv krøllet håret uten å tenkte på nettopp dette...

Og leggevann, som gamle damer bruker, får faktisk krøllene til å sitte godt.

Endret av Xtra_lilje
Skrevet
Jo større ruller jo større krøller :) Logisk nok, men jeg har selv krøllet håret uten å tenkte på nettopp dette...

Og leggevann, som gamle damer bruker, får faktisk krøllene til å sitte godt.

noen ide om hvor man får tak i slikt leggevann?

Skrevet
Om du ruller opp håret kan du fort bli seende ut som en "gammel dame", så med mindre det er den "look'en" du vil ha, burde du velge noe annet.

Men fremgangsmåte:

Rull opp håret når det er handkletørt. Ha i et produkt som er ment for krøller eller et med god hold.

Rull håret vekk fra ansiktet, altså bakover (med rulling fremover får man en merkelig frisyre. :fnise: )

Noen ruller er borrelås-aktige, og vil sitte av seg selv, andre skal man stikke en plastnål gjennom (stikk inn så nærme hodebunnen som mulig, og litt oppover. Da sitter rullen.)

Ta ut rullene når håret er heeelt tørt.

Voilà! Lykke til:)

ikke noe mål å bli seende ut som gammel dame, men kunne tenke meg litt forandring, og løft i håret..

Skrevet
ikke noe mål å bli seende ut som gammel dame, men kunne tenke meg litt forandring, og løft i håret..

Takk for råd.Virker som du har peiling. Spiller det noen rolle for resultatet, hvordan jeg tørker håret?

Skrevet
Takk for råd.Virker som du har peiling. Spiller det noen rolle for resultatet, hvordan jeg tørker håret?

Jeg har jobbet i hjemmesykepleien, og lærte å rulle opp hår der;)

Som xtra_lilje seier vil nok litt store ruller gi et bedre resultat, og man slipper skrukorkene midt oppå hode, som man får med de små. Dog kan det bli vansklig å rulle kort hår opp i store ruller.

Nei, jeg vil ikke tro tørkemetode har så mye å si for resultatet, men jeg ville latt det lufttørke siden hårføner sliter på håret.

Skrevet

Leggevann, eller våtspray som vi kaller det i dag, får du kjøpt hos alle frisører i forskjellige varianter :)

Hvis du liker å ha luggen frem i ansiktet må du ikke rulle den bak! Da blir du å plages ;) Det du kan gjøre er jo å rulle håret bare der du vil ha det ekstra løftet :Nikke: F.eks bare kronepartiet, så slipper du å se ut som en gammel dame :sexy:

Skrevet
Leggevann, eller våtspray som vi kaller det i dag, får du kjøpt hos alle frisører i forskjellige varianter :)

Hvis du liker å ha luggen frem i ansiktet må du ikke rulle den bak! Da blir du å plages ;) Det du kan gjøre er jo å rulle håret bare der du vil ha det ekstra løftet :Nikke: F.eks bare kronepartiet, så slipper du å se ut som en gammel dame :sexy:

Takk for gode råd. Noen som vet hvor jeg får kjøpt ruller til å feste med slike "pinner"? De sitter vel best?

Skrevet

Borrelåsrullene sitter like bra bare du tar nok mengde med hår om gangen :) Er usikker på hvor du får kjøpt pinneruller i dag, for jeg tror de har gått mer og mer vekk fra dem, men borrelåsruller selges ihvertfall på H&M :)

Dessuten er pinnerullene vanskeligere å få til å sitte, men når de først sitter vil jeg påsta de sitter bedre enn borrelåsrullene.. men det kommer jo ann på hvor mye du gidder å plages ;)

Jeg sverger til borrelås :)

Skrevet (endret)

Hører at flere sverger til disse "pinnerullene" da de sitter bedre enn borrelåsrullene, sikkert noe mer plagsomt, men man må jo "lide for skjønnheten". Kunne vært greit å fått tak i slike.

Noen andre som vet sikkert hvor eg kan få kjøpt slike?

Endret av lulu123
Skrevet
Jeg har jobbet i hjemmesykepleien, og lærte å rulle opp hår der;)

Som xtra_lilje seier vil nok litt store ruller gi et bedre resultat, og man slipper skrukorkene midt oppå hode, som man får med de små. Dog kan det bli vansklig å rulle kort hår opp i store ruller.

Nei, jeg vil ikke tro tørkemetode har så mye å si for resultatet, men jeg ville latt det lufttørke siden hårføner sliter på håret.

Har du noen idè om hvor jeg får kjøpt slike hårruller til å feste med pinner?

Kjøpte noen slike borrelåsruller hos H&M i går, og testet disse, men di festet dårlig i mitt relativt korte hår.

Uff, blir litt oppgitt..ikke enkelt å få fornyet seg litt..

Skrevet

Vita solgte pinneruller før, men om de har nå, vet jeg ikke...

Skrevet

Nå har jeg fått tak i slike "pinneruller", med pinner, samt leggevann. De hadde i et lokalt parfymeri. Kjøpte også et slikt trekantet, finmasket tørkle til å legge over rullene. De anbefalte det for å holde det hele på plass.

Spent på resultat i morgen... :sukk:

Skrevet

Jeg syns varmruller fungerer veldig bra. Kjøpte mine hos el-kjøp:)

Annonse
Skrevet
Jeg syns varmruller fungerer veldig bra. Kjøpte mine hos el-kjøp:)

Fikk kjepeflott resultat på lørdag, da jeg rullet opp håret. Brukte rikelig med leggevann, og lot det tørke helt før jeg tok ut rullene.

Sluttresultatet ble meget vellykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...