Gå til innhold

Er det usunt å spise tre brødskiver hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har, som mange sikkert har fått med seg, begynt på slankeprogram..det er bare noe jeg gjør her hjemme, men jeg trener mer, spiser oftere, mindre og sunnere osv..

Jeg har lest at mange skriver om karbohydrater og at man burde unngå disse? Er det virkelig dumt av meg å spise to-tre brødskriver hver dag? Ellers spiser jeg havregrøt uten sukker, grønnsaker, frukt, hvittkjøtt m.m. Men en brødskive til frokost fyller meg godt, og en eller to på ettermiddagen liker jeg også. Men jeg vil heller ikke at grønnsakssuppene og treningen skal være forgjeves om disse to-tre skivene "ødelegger".

Jeg setter veldig pris på svar om noen av dere orker, jeg prøver hardt i år.. Tusen takk! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_norah_*
Skrevet

ofte(alltid) er det forskjell på hva som er usunt og hva som gjør at du går raskt ned i vekt.

som du sikkert har fått med deg så er ikke problemet å gå ned i vekt - men å holde den.

da kan man jo se at å holde vekten må være veldig vanskelig:)

dermed blir logikken at for å holde den vekten man går ned, så bør man gjøre det relativt jevnt og sakte - og samtidig legge opp til et kosthold man kan leve med.

jeg tror det er helt usannsynlig at et menneske kan holde seg på en diett som er totalt stivelses og karbohydratfri over mange pr dersom man ikke har helsemessige årsaker til at man må holde seg unna dette.

et praktisk eksempel kan jo være at istedetfor 3 brødskiver til frokost, så tar man eggerøre av to egg - ei brødskive og en frukt til frokost.

vips:)

Skrevet

Om det er sunt eller usunt gidder jeg ikke tenke på, så lenge det er grovt brød er det greit i mine øyne. På vgs spiste jeg gjerne to grove skiver til frokost kl 7, igjen kl 10 og 13, med sunt pålegg på + en frukt eller grønnsak til hver gang, det hendte seg at det ble en skive eller to igjen til kvelds i 20 tiden. Likevel gikk jeg ned litt over 20 kg fra januar - august. Worked for me! Avhengig av å ha det så enkelt og tilgjengelig som overhode mulig.

Selv om det med lavkarbo-kosthold fungerer for noen, så betyr ikke det at det fungerer for alle. Hver enkelt må finne frem til den metoden som passer en selv best på LANG sikt, helst livet ut. Og om man bruker litt tid på det, prøver og feiler litt i forhold til kosthold, så gjør det ingen verdens ting, for man får så mye igjen for det når man finner det som funker for seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...