Gjest Fredrikstad-innflytter Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Hei! Jeg har flyttet til Fredrikstad og er om dagen under utredning hos Volvat. Det kan bli aktuelt med prøverør for vår del... Er dette noe de gjennomfører ved sykehuset i Fredrikstad?? Eller må man da inn til Rikshospitalet i Oslo?
Nybegynner 2009 Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Hei! Jeg har flyttet til Fredrikstad og er om dagen under utredning hos Volvat. Det kan bli aktuelt med prøverør for vår del... Er dette noe de gjennomfører ved sykehuset i Fredrikstad?? Eller må man da inn til Rikshospitalet i Oslo? Sjekk ut www.frittsykehusvalg.no, her skal det stå hvilke utredninger og sånn som kan gjøres på de ulike sykehusene.
Gjest TS Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Sjekk ut www.frittsykehusvalg.no, her skal det stå hvilke utredninger og sånn som kan gjøres på de ulike sykehusene. Takk for tipset! Klarer ikke å finne prøverør da men... Ser hvertfall hvilke sykehus som foretar utredning og hvor sinnsykt lang ventetid det er i Fredrikstad ift Rikshospitalet...
Gjest utlogget Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er 99% sikker på at du må til rikshospitalet... desverre. Jeg kan desverre ikke si noe mer om hvordan prosessen er, kjenner ingen nære som har gått gjennom det. Lykke til!
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 hei, nå har jeg ikke peiling, men utifra frittsykehusvalg.no og med disse valgene i søkekriteriet (det går ikke ann å linke direkte til resultatet, du må plotte inn søket selv). - Fysisk helse - Kvinnesykdommer - Ufrivillig barnløshet, utredning - Helse sør-øst Følgende kommer opp ved dette søket; Behandlingssted: Sykehuset Østfold Sted: Fredrikstad Utredning: 12 uker Dag- / poliklinisk behandling: 12 uker Oppdatert: 03.12.2009 NB; Som ekstra informasjon ved siden av (hold musa/pilen over i) står det; "Utredning i Fredrikstad, Moss eller Sarpsborg. Behandling i Sarpsborg." Så, uten av jeg er noen ekspert, tolker jeg det slik at behandlingen vil skje i Sarpsborg. Men dette er jo noe du må snakke med din lege om når henvisning blir sendt inn. Kan godt hende at ventetiden er mye kortere i Sarpsborg, noe som jo er en fordel? Rikshospitalet er vel av de mest populære og ventetiden blir deretter...
Gjest utlogget Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Det var jeg som skrev kommentaren over som "utlogget". Kanskje jeg var litt for bastant - får håpe jeg tar feil og at du kan få hjelp i Fredrikstad eller Sarpsborg! Jeg vet bare om ei jeg kjenner litt som var på Rikshospitalet. Men kan du ikke spørre på Volvat? De vet det jo helt sikkert.
Lucky? Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Skal det gjøres offentlig må man nok til riksen eller ullevåll... Vet ikke om det finnes noe privat i østfold, men tror ikke det er noe offentlig tilbud for oss østfoldinger i østfold
Misa Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Jeg tror du kan gå i Porsgrunn. Mulig det er mindre ventetid der, vi har i hvert fall vært veldig fornøyde.
Lucky? Skrevet 5. januar 2010 #9 Skrevet 5. januar 2010 Jeg tror du kan gå i Porsgrunn. Mulig det er mindre ventetid der, vi har i hvert fall vært veldig fornøyde. Ja er jo ikke så langt unna det heller Men på ullevålls sider står det 2-4 måneders venting, riksen 6 måneder... tror det var rundt fire måneder i porsgrunn sist jeg sjekket der
LadyInRed Skrevet 6. januar 2010 #10 Skrevet 6. januar 2010 jeg er i samme situasjon. vi er henvist til utredning i fredrikstad. jeg synes det var laaang ventetid til utredning, og ringte derfor for å høre om alternativer. da fikk jeg opplyst fra sykehuset om at danmark kan være et alternativ, og at hele prosessen (utredning og prøverør) der vil ta kort tid. så du kan jo vurdere det, sykehuset vil nok bistå deg med info ang klinikker etc. som sagt er iallefall ventetid for utredning i fr.stad laaang ettr min mening. jeg har fått opplyst at det vil ta inntil 6 mnd, men at det kan ta kortere tid. Hvor lenge måtte du vente TS??
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 Du kan også utredes privat. feks på Volvat i Fr.stad. Da kommer du inn med en gang, men det koster jo litt da. Selve behandlingen (IVF) kan tas på Volvat i Oslo (privat), Porsgrunn (anbefalles), Ullevål eller Riksen. De er nærmeste for deg, det finnes flere, men en del lengere unna. Fr.stad sykehus har bare gynekologisk poliklinikk, derfor bare utredning. Sarpsborg sykehus har gyn. avd. og behandler derfor, men ikke for ufrivillig barnløshet som f.eks IVF. Men fjerne cyster, endometriose og lapraskopi gjør de. (som kan være årsaker til ufrivillig barnløshet). Det tar dessverre lang tid på alle de offentlige sykehusene, man må smøre seg med masse tålmodighet om man skal bruke dem. De private er raske, men koster masse penger. Lykke til!
Gjest TS Skrevet 7. januar 2010 #12 Skrevet 7. januar 2010 jeg er i samme situasjon. vi er henvist til utredning i fredrikstad. jeg synes det var laaang ventetid til utredning, og ringte derfor for å høre om alternativer. da fikk jeg opplyst fra sykehuset om at danmark kan være et alternativ, og at hele prosessen (utredning og prøverør) der vil ta kort tid. så du kan jo vurdere det, sykehuset vil nok bistå deg med info ang klinikker etc. som sagt er iallefall ventetid for utredning i fr.stad laaang ettr min mening. jeg har fått opplyst at det vil ta inntil 6 mnd, men at det kan ta kortere tid. Hvor lenge måtte du vente TS?? Du er litt lenger i løypa enn meg... Har vært hos gynekolog og funnet ut at jeg har pco (altså ingen el..). Tar pergo nå for å se om det hjelper. Det har foreløpig ikke hjulpet, så jeg prøver å innse at prøverør kanskje er eneste løsning. Lurte derfor på om man måtte til Oslo eller kunne få behandling her i Fr.stad...! Fikk du henvisning fra din gynekolog til Fr.stad sykehus? Er det virkelig 6 mnd ventetid!?? Jeg er helt sjokkert! På utredning for å se om man er "egnet" for prøverør?
LadyInRed Skrevet 10. januar 2010 #13 Skrevet 10. januar 2010 Fikk du henvisning fra din gynekolog til Fr.stad sykehus? Er det virkelig 6 mnd ventetid!?? Jeg er helt sjokkert! På utredning for å se om man er "egnet" for prøverør? vi fikk henvisning fra fastlegen. dette skjedde etter at mannen min hadde testet svømmerne (hadde dårlig kvalitet). vi er nå begge henvist til fredrikstad sykehus (jeg til gyn.avd og mannen til urolog). ventetiden der er hhv. 6 mnd og 4 mnd. jeg har egentlig ikke lyst å vente så lenge på utrednng, når vi allerede nå vet hva som er årsaken (iallfallèn forklaring). derfor vurderer vi privat utredning. TS: vet du hvor mye det koster for full utredning på volvat fr.stad, og hvilke undersøkelser som da gjennomføres (på begge kjønn)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå