Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Jeg bestilte flere fotoprodukter hos Japan Photo før jul, betalte over nett. Jeg har ikke mottatt alle varene jeg har betalt for. Den e-post adressen som er oppgitt på nettsiden deres til kundeservice, virker ikke. Jeg har funnet 2 telefonnummer, men på begge er det en telefonsvarer som sier hold linjen med jevne mellomrom, uten at det er mulig å komme gjennom (jeg har prøvd flere ganger, og sittet LENGE). Hva gjør jeg nå? Hvilke rettigheter har jeg? Og spiller det noen rolle at jeg har rettigheter som forbruker så lenge det er umulig å komme i kontakt med kundeservice? Jeg mistenker at de ikke har noen kundeservicetjeneste i det hele tatt, siden mine mailer kommer i retur og telefonen er umulig å komme igjennom på. Kan jeg f.eks gå til en av japan foto sine butikker og kreve tilbake penger der for varer jeg ikke har mottatt? Regner med at de bare vil henvise meg til nettbutikke, og hva gjør jeg da?
Gjest bollan Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Jeg bestilte flere fotoprodukter hos Japan Photo før jul, betalte over nett. Jeg har ikke mottatt alle varene jeg har betalt for. Den e-post adressen som er oppgitt på nettsiden deres til kundeservice, virker ikke. Jeg har funnet 2 telefonnummer, men på begge er det en telefonsvarer som sier hold linjen med jevne mellomrom, uten at det er mulig å komme gjennom (jeg har prøvd flere ganger, og sittet LENGE). Hva gjør jeg nå? Hvilke rettigheter har jeg? Og spiller det noen rolle at jeg har rettigheter som forbruker så lenge det er umulig å komme i kontakt med kundeservice? Jeg mistenker at de ikke har noen kundeservicetjeneste i det hele tatt, siden mine mailer kommer i retur og telefonen er umulig å komme igjennom på. Kan jeg f.eks gå til en av japan foto sine butikker og kreve tilbake penger der for varer jeg ikke har mottatt? Regner med at de bare vil henvise meg til nettbutikke, og hva gjør jeg da? Er du samme personen som skrev at du trodde at elkjøp/elprice har gått konkurs fordi de ikke svarer på mail når det ikke har gått mer enn en dag? Du får bare fortsette å prøve å ringe til japan foto, evnt. ringe til/besøke en lokal japan foto forretning og forklare saken. De kan kanskje hjelpe deg/gi deg et annet tlf.nr. Eller så blir du kanskje møtt av inkompetente ungdommer som ikke har peiling på foto etc. Akkurat DET synes jeg er dårlig service, når man blir møtt av en fjortis som ikke har peiling på det h*n jobber med.
Gjest strykebrett Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 Jeg ville ha gått til en av butikkene og forhørt meg. Da fåt du i alle fall snakket med noen. Jeg har også opplevd å aldri få svar på mail til Jaoan Foto, så jeg ville ikke satsa på mail i alle fall.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Jeg ville ha gått til en av butikkene og forhørt meg. Da fåt du i alle fall snakket med noen. Jeg har også opplevd å aldri få svar på mail til Jaoan Foto, så jeg ville ikke satsa på mail i alle fall. TS Ja, jeg får forsøke det, surt, for tiden går og muligheten for at jeg får det jeg har bestilt forringes, regner med at det står på et lager et sted og kastes etterhvert... TS
Gjest Coarvi Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Jeg har handlet mye via Japan Photo og har kjempegod erfaring med dem. De har svart raskt på mail, vært raske med å sende produkter m.m. Men så har jeg handlet av "kameradelen" da (JP er litt todelt sånn sett), mulig bildefolka ikke er like seriøse. Det jeg ville gjort er å skrive et innlegg på akam.no sitt forum, under "Butikker og verksteder" (her er link), og vente på svar. Det er en del JP-folk der som er svært så serviceorienterte... De hører til kameradelen av JP da, så de kan neppe hjelpe deg direkte med ditt problem, men de kan sikkert svare på hva du kan gjøre for å få hjelp, eller de kan dra i noen tråder her og der. Verdt et forsøk, de er kjempegreie!
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har handlet mye via Japan Photo og har kjempegod erfaring med dem. De har svart raskt på mail, vært raske med å sende produkter m.m. Men så har jeg handlet av "kameradelen" da (JP er litt todelt sånn sett), mulig bildefolka ikke er like seriøse. Det jeg ville gjort er å skrive et innlegg på akam.no sitt forum, under "Butikker og verksteder" (her er link), og vente på svar. Det er en del JP-folk der som er svært så serviceorienterte... De hører til kameradelen av JP da, så de kan neppe hjelpe deg direkte med ditt problem, men de kan sikkert svare på hva du kan gjøre for å få hjelp, eller de kan dra i noen tråder her og der. Verdt et forsøk, de er kjempegreie! TS Flott, så bra, tusen takk for tips TS
Jade Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Jeg ville prøvd å ringe igjen. Du ringte sikkert bare på et tidspunkt med stor pågang. Japan Photo har da eksistert en stund, så jeg går utifra at de ikke svindler folk. Kanskje det har forsvunnet i posten? Har du fått noe melding på at det er sendt?
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Jeg ville prøvd å ringe igjen. Du ringte sikkert bare på et tidspunkt med stor pågang. Japan Photo har da eksistert en stund, så jeg går utifra at de ikke svindler folk. Kanskje det har forsvunnet i posten? Har du fått noe melding på at det er sendt? I pakningsvedlegget sto alle produktene oppført, men i pappesken manglet et av produktene.. TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå