Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Testet grand cru glassene mine for første gang med varm drikke idag, og naturligvis blir jo selve glasset brennhett! Er det noen som vet om en slags "skåner" som jeg kan ha rundt glasset, så det går ann å ha det i hånden uten å få 2grads forbrenning?
Gjest :) Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Har du vanlig svart kaffi i dem? Desse glassene skal vel brukes til Cappucchino, cafe mocha o.l., som ikke er så varme. Jeg har i vert fall ikke noe problem med at mine blir for varme, så om det finnes noe "skåner" å ha utenpå vet jeg ikke desverre. Bruke sugerør kanskje?
Gjest ts Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Har du vanlig svart kaffi i dem? Desse glassene skal vel brukes til Cappucchino, cafe mocha o.l., som ikke er så varme. Jeg har i vert fall ikke noe problem med at mine blir for varme, så om det finnes noe "skåner" å ha utenpå vet jeg ikke desverre. Bruke sugerør kanskje? Jeg hadde kokende te nedi, så du sier vel noe der. Finnes grenser hvor mange slike glass man trenger til kaffidrikker, så får vel bare holde glasset med genseren :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har aldri sett noen beskyttelse til grand cru glassene Men, en liten avsporing, hvorfor skriver dere KAFFI? Er det dialekt? Har sett det så mange steder, at folk skriver bokmål, men bruker ordet kaffi.
Gjest :) Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Jeg hadde kokende te nedi, så du sier vel noe der. Finnes grenser hvor mange slike glass man trenger til kaffidrikker, så får vel bare holde glasset med genseren :gjeiper: God idé Fine glass om ikke mindre da:) Jeg har aldri sett noen beskyttelse til grand cru glassene Men, en liten avsporing, hvorfor skriver dere KAFFI? Er det dialekt? Har sett det så mange steder, at folk skriver bokmål, men bruker ordet kaffi. Haha, det la jeg faktisk ikke merke til;) Jeg skriver nynorsk til vanlig. Jeg trodde kaffi var dialekt, men måtte slå det opp nå når du nevnte det og i følge ordnett.no er det faktisk nynorsk. Så lærte man noe i dag også gitt:)
Gjest ts Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Jeg har aldri sett noen beskyttelse til grand cru glassene Men, en liten avsporing, hvorfor skriver dere KAFFI? Er det dialekt? Har sett det så mange steder, at folk skriver bokmål, men bruker ordet kaffi. Jeg er fra nordvest og kan skrive nynorsk og bokmål. Bruker egentlig både kaffi og kaffe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå