Heart7086 Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Ja, er det noen glupe hoder der ute som kan hjelpe meg med ideer til hvordan man kan lage lysbord, men som og kan forstørre bilder(altså at jeg tegner bildet opp på nytt, bare i større format, uten å måtte kjøpe printer, osv..) Noen som forstod den? Noen som har ideer?
Heart7086 Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2010 Hmm, tydeligvis ingen forslag.. Kanskje noen her kan guide meg til en mer spesifikk hobby-forum side?? Har lett litt, men kun funnet mer private og nettbutikker.
Belima Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Tror ikke dette spm er så enkelt å svare på, siden ingen har svart deg. Du skal ha forstørret opp bilder sier du. Det er jo ingen lettvindt måte å forstørre på. 1) Du må ha et bilde som leses 2)som så blåses opp til ønsket str. 3) Til dette må du ha noe som kan forstørre ønsket bilde Vet ikke om det er noen enkel løsning på det du spør om, men forhør deg i en fotobutikk, kanskje de kan hjelpe deg videre.
Bex Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Jeg bruker en kopimaskin til å forstørre, og så lager jeg glassbord av stuebordet mitt når jeg skal overføre mønster til stoff. Har nemlig stuebord av glass, som jeg legger skrivebordslampa under. Kanskje det kan funke for deg også? Om du ikke har glassbord, kan du kanskje kjøpe en glass-flis eller noe?? Evt en ramme med glass i som du lyser opp under fra.
Gjest Gjest_Lille_* Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Hvis du av en eller annen grunn har tilgang til en overhead-maskin kan du bruke den til å forstørre bilder.
Gjest wiggo Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 En overhead eller data posjektor. Prøv hos et bruktmarked eller hos en kontorrekvsittforretning?
lilleGrethe Skrevet 31. januar 2010 #8 Skrevet 31. januar 2010 som lysbord har jeg brukt spisestuebordet av glass med lampe under. Men det gir jo ingen forstørring. Da må du vel bruke overhead-prosjektor, evt scanne og printe eller kopiere. Det finnes jo steder der du kan låne kopimaskin - f.eks. de fleste biblioteker.
Heart7086 Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2010 Takker for flere svar som er kommet inn her. Min far har laget et slags lysbord til emg, funker som bare det(venter bare på å få tid til å lakke det siden det er i tre). Ellers er overhead for dyrt og stort å ha stående, og selvsagt kunne jeg brukt boblioteket her, men; De er dyre, man må betale for hver kopi man tar. I tillegg har de veldig spesielle åpningstider, bl.a bare åpent 3-4 dager i uka, noen dager på kvelden og andre dager på dagen. Veeeldig tungvindt å skal sitte å vente på at de åpner to dager senere!
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 Tror det er litt vanskelig å lage et lysbord som også forstørrer, men du kan lage lysbord med et glassbord som du bare har en lampe under.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå