Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jente17
Skrevet

Jeg og min x slo opp for 5 måneder siden etter et forhold som varte i litt mer enn et år. Etter brudde har alt egentlig bare gått rett vest. Jeg greier nesten ikke å spise (er akkurat som jeg ikke har smakssans lengre) og jeg sover hele tiden.

Jeg er alltid sliten uansett hvor mye jeg sover om dagene, og er like sliten da jeg våkner etterpå. Jeg sover etter skolen, våkner til middag også legger jeg meg igjen og sover til neste dag. I tilegg så sovner jeg noen ganger på skolen også. Dette begynte ca 1-2 måneder etter brudde, da jeg hadde grått hver eneste dag. Jeg gråter ikke lengre, eller noen ganger da, men jeg er utmattet hele tiden.

Dette begynner gå utover skolearbeid og det sosiale, i dag er en av de heldige dagene da jeg ikke har sovet etter middag og jeg kjenner at jeg er kjempe sliten.

Er det noen som vet hvofor jeg sover hele tiden? Jeg tror jo d et har en sammenheng mellom brudde, men dette begynner å bli veldig alvorlig. Er jo nesten aldri våken lengre.

Jente17

Videoannonse
Annonse
Gjest NewMonkey
Skrevet
:klemmer: Man blir ofte veldig sliten av depresjon, så det er nok som du sier pga bruddet. Ta kontakt med legen din så han han/hun kanskje hjelpe deg :)
Skrevet

Snakk med legen din ja!

Å sove mye er vanlig når man er deprimert.

Det kan også fort bli en dårlig vane med mye søvn, og når du i tillegg ikke spiser så er det ikke rart du er sliten konstant.

Du kan prøve å lage deg rutiner, med fast tid å stå opp, faste tider for sunne næringsrike måltider, og fast leggetid. Det kan bli hardt i "innkjøringsfasen", men prøv å holde disse tidene og se om ikke kroppen følger etter. Gå en tur ut, tren eller ta en kald dusj i stedet for å legge deg når du kjenner du er trøtt.

Skrevet

Gå til legen, det hele kan faktisk skyldes noe helt annet, nemlig lav blodprosent (og lave jernlagre). Da blir man også helt slått ut.

Gjest jente17
Skrevet

Takk for alle tipsene, jeg skal kontakte legen min i morgen og bestille en time. Håper det går over snart, savner det sosiale livet mitt. Var med en vennine hjem fra skolen i dag, jeg var vell våken en time hos hu før jeg slokna av uttmatelse. Sovna på bussen hjem også, dette begynner faktisk å bli irrterede.

Skrevet

Jeg slo opp med eksen min for snart to uker siden.

Har prøvd å gjøre nyttige ting i mellomtiden, men det ser ut til at det går rett i dass uansett. Sovner sent, sover dårlig og ikke i spesielt god form.

De neste dagene skal jeg være supersosial, håper at det hjelper!

Skrevet
Takk for alle tipsene, jeg skal kontakte legen min i morgen og bestille en time. Håper det går over snart, savner det sosiale livet mitt. Var med en vennine hjem fra skolen i dag, jeg var vell våken en time hos hu før jeg slokna av uttmatelse. Sovna på bussen hjem også, dette begynner faktisk å bli irrterede.

Du får holde oss oppdaterte da!

Gjest jente17
Skrevet

Hei igjen :D

Jeg ville bare si at jeg var hos legen og han kunne deseverre ikke hjelpe meg. Han gidde meg noen jern tabelletet og dem virket ikke så veldig mye. Er forsatt like sliten og trøtt uansett hvor mye jeg sover og legen (etter andre besøk) sa at jeg skulle prøve å begynne å trene, f.eks. jogge. Har jogget i 1 uke nå, og det funker til en viss grad men er desverre like sliten untak noen dager nå.

Håper det går over snart, og at x-en forsvinner fra hode mitt!

Skrevet
Hei igjen :D

Jeg ville bare si at jeg var hos legen og han kunne deseverre ikke hjelpe meg. Han gidde meg noen jern tabelletet og dem virket ikke så veldig mye. Er forsatt like sliten og trøtt uansett hvor mye jeg sover og legen (etter andre besøk) sa at jeg skulle prøve å begynne å trene, f.eks. jogge. Har jogget i 1 uke nå, og det funker til en viss grad men er desverre like sliten untak noen dager nå.

Håper det går over snart, og at x-en forsvinner fra hode mitt!

Jeg håper du får det bedre snart, og jeg håperogså at du bestemmer deg tøft for å spise bra og næringsrikt. Vurder å bytte fastlege. Det kan høres ut som om du har en av det slaget som vil ha deg fort inn og ut av kontoret for å tjene kjappest mulig penger. Men det med trening er nok et godt råd, men hvis du spiser for lite, gjør det vondt verre. Pass på at vekta di ikke faller enda mer. Når du trimmer , så skal vekta enda mer opp, fordi du får muskler, og muskler veier en god del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...