Gå til innhold

Hudpleie til fet og sensitiv hud

Anbefalte innlegg

Gjest Trondheim
Skrevet

Hei!

Jeg har fet og sensitiv hud. Blir utrolig fort rødlett når jeg er ute, har store porer med sorte ormer på nesen. Sliter lite med kviser, men har litt urene partier i ansiktet. Aldri brukt hudpleieprodukter før, og jeg er 21 år.

Lurer på om noen av dere har noe hudpleie å anbefale, om dere har samme hudtype som meg?

Ellers er jeg på leting etter en butikk med hudpleie i Trondheim (lite utvalg på apotekene), og så skulle jeg ha hatt meg en skikkelig god bodyscrub.

Håper noen har et tips eller to :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Høres ut som om du har nogenlunde samme hud som meg, bare jeg er mer acne. Disse produktene funker godt på "vår" type hud, men noen kan reagere eller ikke merke forskjell på noe, så jeg nevner et par produkter når jeg først er i gang.

1.Rens

Decleor Foaming Cleanser

Decleor Cleansing Milk (alternativ til foaming cleanser siden noen kan reagere på de skummende ingrediensene)

Decleor Cleansing Water (når huden er supersensitiv, eller du ikke trenger "kraftig rengjøring" feks på morgenen)

Jan Marini Bioglycolic Bioclean Cleanser

2.Serum (er lurt å bruke for å roe ned sensitivitet og bygge opp igjen cellene)

Jan Marini C-esta serum

Matis Reponse Delicate Absolute Soothing Serum

md formulations Continuous Renewal Serum Sensitive Skin

3.Fuktighetskrem dag (veldig viktig med solfaktor, kan påføres etter første krem om den ikke inneholder spf)

Decleor Harmonie Gentle Soothing Cream (emulsion om du får blank hud)

Jan Marini Antioxidant 30spf

md formulations Moisture Defense Antioxidant Moisturizer SPF20

md formulations Critical Care Skin Repair Complex

Matis Reponse Delicate Delicate Moisturising Cream

4. Fuktighetskrem natt (kan bruke de fleste dagkremer om natten og)

Decleor Aromessence Ylang Ylang Night Balm

Decleor Aromessence Rose D'Orient Night Balm (om huden ikke skulle like ylang ylang)

Jan Marini Transformation eller factor-A krem

Og om du ikke ønsker å kjøpe slike produkter, kan La Roche-Posay Toleriane serien hos apoteket funke ok, men huden vil ikke bli super god av de pga få aktive stoffer.

Dermalogica skal visst være veldig god serie også, men jeg selv har ikke prøvd meg på de produktene ennå.

Ang serum, så kan du kombinere med et serum som virker poreminskende for full effekt. Det skal endel prøving til for å finne de rette, men har du sensitiv hud gjelder det å være forsiktig :)

Peeling er også lurt å gjøre en gang i uka, her er det Matis Reponse Delicate Peeling Cream for alle penga for min del. Unngå for all del skrubb med grove korn, eller egentlig korn i det hele tatt. Det bare riper opp huden og gjør den mer følsom.

Noen sider som selger produktene:

http://www.prettyskin4less.com/

http://www.feelunique.com/

http://www.cheapsmells.com

Gjest Trondheim
Skrevet

Takk for tips :)

Men oj, serum var skikkelig dyrt. Når skal det brukes, og er det virkelig nødvendig? *helt nybegynner*

Gjest Serena
Skrevet

Serum brukes etter rens og eventuell toner:)

Skrevet
Takk for tips :)

Men oj, serum var skikkelig dyrt. Når skal det brukes, og er det virkelig nødvendig? *helt nybegynner*

Ja, jeg vil si at det er veldig lurt å bruke. De er veldig drøye, samt gir fukt så du ofte bruker mindre fuktighetskrem :)

Det er rett og slett en invistering for huden.

Gjest Trondheim
Skrevet

Da blir det:

md formulations Continuous Renewal Serum

Decleor Foaming Cleanser

Matis Reponse Delicate Peeling Cream 50ml

Stoler på det fine innlegget over :) så spørs det om det blir fuktighetskrem natt senere en gang. Ble dyrt nok dette, men det var i det minste en hyggelig overraskelse med -10% på alt fra md formulations hos feelunique.

Så var det bare body scrub som står igjen på lista. Lurer på å bare dra på body shop og kjøpe en, men funker de egentlig?

Skrevet
Da blir det:

md formulations Continuous Renewal Serum

Decleor Foaming Cleanser

Matis Reponse Delicate Peeling Cream 50ml

Stoler på det fine innlegget over :) så spørs det om det blir fuktighetskrem natt senere en gang. Ble dyrt nok dette, men det var i det minste en hyggelig overraskelse med -10% på alt fra md formulations hos feelunique.

Så var det bare body scrub som står igjen på lista. Lurer på å bare dra på body shop og kjøpe en, men funker de egentlig?

kjøp heller MD formulations på prettyskin4less.com

mye billigere enn feelunique!:)

hvis du skal ha Decleor så kjøp på cheapsmells.com:)

mye billigre enn feeluniqe der også!

En god kropps scrub: face and body scrub fra MD formulations

fås til en bra pris på:Prettyskin4less

• 2 uker senere...
Gjest Trondheim
Skrevet

Tusen takk for alle tips!

Det ble til slutt at jeg bestilte fra prettyskin4less, og det var jo kjempebillig i forhold til i andre butikker. I tillegg fikk jeg varene kjapt, og slapp å betale moms :D

Enda et nybegynnerspørsmål.. Er det meningen at man skal bruke rens både morgen og kveld?

Skrevet
Tusen takk for alle tips!

Det ble til slutt at jeg bestilte fra prettyskin4less, og det var jo kjempebillig i forhold til i andre butikker. I tillegg fikk jeg varene kjapt, og slapp å betale moms :D

Enda et nybegynnerspørsmål.. Er det meningen at man skal bruke rens både morgen og kveld?

Yes, rens morgen og kveld.

• 1 måned senere...
Gjest Trondheim
Skrevet

Huden min har blitt utrolig mye finere, så takk for tips! :D

Det eneste jeg sliter med nå er egentlig porer på og rundt nesen.. Skjønner ikke hvordan jeg skal bli kvitt dem :vetikke:

Gjest Gjest_Mabel_*
Skrevet

Hei.

Høres ut som at jeg har samme type hud som deg. Jeg blir liksom aldri kvitt disse porene på nesa med sorteprikker :sur: Finnes det ingen mirakelkur for dette? eller kommer de til å forsvinne etterhvert hvis man er flink til å rense, og behandle huden med disse produktene?? :sjenert: (Er litt nybegynner jeg også) :)

Gjest Gjest
Skrevet

Så bra produktene funker for deg :)

Porer ja, jeg foretrekker å "skvise" dem ut. Men det må man være veldig forsiktig med så man ikke klorer opp nesen med neglene. Det er anbefalt å dampe renset ansikt i 10 min over feks oppkokt vann (gjerne med tetre olje i vannet e.l), og bruke bomullpads på hver negl slik at kun bomullet kommer borti huden. Etter man er ferdig bør man skylle med kaldt vann og gå over med toner, om man ikke har toner og man frykter gørret fra porene har spredd seg rundtom i ansiktet bør man rense en gang til og avslutte med kaldt vann (det kalde lukker porene).

Om man er redd for å ødelegge huden av skvisingen kan man gjøre det jeg skrev over, men bruke porestrips istedet for manuelt arbeid.

Porer er noe herk, og det finnes nok ingen mirakelkur. Glykolsyre kan få de til å "hoppe ut av huden", men det kan ta tid for å se noe effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...