Gå til innhold

Hvilken innboforsikring - 2 unge studenter i leid bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min er på jakt etter innboforsikring. Vi har vært skikkelig sløve, og har ikke skaffet oss dette ennå. Fyfy! Nå lurer jeg på hvilket selskap vi bør tegne forsikring med? Det bør være så billig som mulig, for vi har ikke så altfor god rå. Hva skal jeg se etter?

Noen som har gode tips til oss som ikke er så bevandret i forsikringsjungelen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på denne, skulle absolutt ha investert i en slik forsikring selv. :)

Skrevet

Postbanken sin syntes jeg var rimelig, men byttet til if pga. pakkeløsning. Sjekk om du har noen slags forsikring eller rabatt innbakt i fagforeningsmedlemskap. (Kan være aktuelt også for studenter med studentmedlemskap eller ekstrajobb.)

Skrevet (endret)

If Start har jeg. Betaler kun 160kr i måneden, og den dekker ALT! Reise, innbo, pc, veskenapping, sykkel osv.

Sjekk ut nettsida til If, og gå inn på If Start. Er for ungdommer opp til 30-ett eller annet :P

Endret av slipset
Skrevet

Jeg har innboforsikring gjennom Gjensidige. Rundt 400 i året tror jeg, men det er fordi jeg er medlem i Tekna. :)

Skrevet

Jeg har innboforsikring gjennom fagforening. Dersom dere er medlemmer i det, kan det være verdt å sjekke opp, for vår ble under halvparten av hva prisen ville vært ved full pris. :)

Gjest Spinell
Skrevet

Hvis dere er folkeregistrert hos foreldrene deres, m.a.o. ikke har meldt flytting til studiestedet, kan det hende dere er dekket av foreldrenes innboforsikring. Dette avhenger av forsikringsvilkårene til foreldrene deres, men er absolutt verdt å sjekke opp. Unødvendig å være dobbeltforsikret, særlig når hver krone teller.

Sjekk denne lenken, som omhandler hva en bør være obs på i dette tilfellet:

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=549721

Skrevet

Jeg har gratis student-innboforsikring gjennom fagforeningen min.

Skrevet

Takk for mange fine svar! Skal høre med mamma og pappa om jeg er forsikret gjennom dem, for vi har ikke meldt flytting, vi har bare post "omdirigert" :gjeiper: Ellers så er vi ikke medlem i noen fagforening. Sambo går dataingeniør og lurer på å melde seg inn hos den som ingeniørene på HiB har, men jeg aner ikke hvilken jeg skulle valgt! Det er jo en jungel av forskjellige foreninger man kan være medlem i, spesielt når jeg ikke går en yrkesrettet utdanning, men en utdanning på HF og SV. Det skal ikke være lett :fnise:

Skrevet

Ja, det var NITO den hette ja, takktakk :) Men blir JEG forsikra da, om han melder seg inn? Det var i grunn det vi lurte på når vi kikket på den der. Liten vits om det bare er én av oss som blir forsikret :gjeiper:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

IF START! Billig og sykt mye som faller inn under denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...