Beauté Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Jeg er 34 år gammel, og kun noen få ganger i mitt liv har jeg faktisk hatt fantastiske flotte negler. Men de har ikke tålt en dritt nærmest. Og nå sitter jeg her med tynne, korte negler som ikke ligner grisen. Tar imot alle råd med takk.
Gjest Gjest_Jørgen_* Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Jeg er 34 år gammel, og kun noen få ganger i mitt liv har jeg faktisk hatt fantastiske flotte negler. Men de har ikke tålt en dritt nærmest. Og nå sitter jeg her med tynne, korte negler som ikke ligner grisen. Tar imot alle råd med takk. Nå har jeg vært veldig "negl-aktiv" i det siste pga en annen tråd jeg startet. På en av de sidene jeg linker til fant jeg noen tips. Skal se om jeg kan finne det igjen... ...lete... lete... http://studiocaramel.com/Sprsmlsvar.html Vet ikke om dette gir eksakte svar på det du lurer på, men det er da iallefall et forsøk på en utstrakt hånd Jørgen
Lilandry Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Micro Cell sin negleforsterker er helt fantastisk. Jeg hadde svake negler før som fliset seg hele tiden, fikk aldri til å lage meg en ekte fransk manikyr. Nå idag, har jeg lange, sterke negler, som jeg må file ned fordi de vokser så! :gjeiper: Itillegg har de andre kjempe gode produkter i samme merke for negler.
Gjest Gjest_advarsel Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har også svake negler. Har gitt opp håpet om å få dem lange og lekre. Satser på korte og velstelte i stedet for. Jeg har også prøvd Micro Cell negleforsterker. Den inneholder formaldehyd, et stoff som norske helsemyndigheter ønsker å forby i størst mulig grad, siden det er allergiframkallende og skadelig for mange mennesker. Jeg holdt på å miste mine negler da jeg brukte denne negleforsterkeren med formaldehyd i. Neglene løsnet rett og slett fra neglesengen. Det var utrolig smertefullt i flere måneder, og selv nå etter nesten ett år sitter de ikke like godt festet som tidligere og tåler lite. Jeg har lest artikler på nettet om noen som fikk helt deformerte negler etterpå. Dette er seriøst, bare sjekk selv på helsetilsynet og/eller mattilsynets egne hjemmesider. Det finnes sikkert andre fabrikanter som også bruker formaldehyd i sine produkter, så sjekk esken/flasken før du kjøper. Jeg vil i hvert fall anbefale å først teste negleforsterkere eller andre pleieprodukt som IKKE inneholder formaldehyd. Beklager at jeg ikke hadde noen gode råd for å styrke svake negler, men jeg måtte bare fortelle om dette med formaldehyd og risikoen for å ødelegge de neglene man allerede har.
FantasDick Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Jeg begynte å ta b-vitaminer for huden og håret, og disse hjalp veldig for neglene mine også! De vokser svært raskt, er mye tykkere/hardere og tåler veldig mye. Brukte også neglforsterker en periode. Har knekt/fliset opp 4 negler i løpet av det siste halvåret.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 Hadde det på samme måten, men i høst mistet jeg mye hår og gikk da til legen. Hadde B-vitaminmangel. Etter jeg hadde gått på reseptbelagte vitaminer noen uker fikk jeg nye negler. Min anbefaling er evt. å ta en tur til lege, for å sjekke om du har vitamin- eller mineralmangel. Er ikke vits å begynne med tilskudd hvis du ikke har mangel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå