Gå til innhold

flink psykolog i Bergen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lille_*
Skrevet

har noen tips om flinke psykologer i Bergen? (ja, vet dette er subjektivt men)Er desperat etter å prøve å gå til en annen, etter 3 år hos samme og ingen bedring

• 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

har noen tips om flinke psykologer i Bergen? (ja, vet dette er subjektivt men)Er desperat etter å prøve å gå til en annen, etter 3 år hos samme og ingen bedring

Du kan prøve http://www.ropsykologkontor.no

• 4 måneder senere...
Gjest Anette Hansen
Skrevet

Gjest Anette Hansen
Skrevet

Jeg har en venninne som er svært fornøyd med Milde psykologpraksis, Tor Olav Milde, han har nettside: www.virksom.no

Lykke til!

Skrevet

vær så snill å anbefale de med offentlige avtaler og, veldig mange som ikke har sjans i havet med timespriser på 1000 kr

Skrevet

Jeg har dessverre ingen å anbefale, men ville likevel advare deg mot det som kalles for Psykologkontoret i Sentrum. Ingen gode erfaringer derfra.

• 1 måned senere...
Gjest Dr.Bergen
Skrevet

Hei,

først og fremst - har du tatt opp misnøyen med psykologen din? Er han/hun villig til å lytte til deg? Det kan være enklere å få lagt ting på bordet og revitalisert terapien enn å begynne på nytt.

1)husk at når det gjelder psykologer så har de mest erfarne avtaler som gjør at du kun betaler egenandelen. Slik det er i dag har disse dessverre fått enorm ventetid da alle søknader nå koordineres. Det du må gjøre om du ønsker å få en ny terapeut er å få en anbefaling, så be fastlegen din om å sende henvisning til denne. Dersom psykologen ikke har kapasitet, vil henvisningen bli videresendt til koordinator og 18 mnd ventetid.

Institutt for psykologisk rådgivning, som anbefales ovenfor, har ikke slike avtaler.

2)Videre bør du gå til en spesialist som i tillegg har en fordypningsutdanning. Det er svært få spesialister i klinisk voksenpsykologik på Institutt for psykologisk rådgivning. Det betyr bl.a at de ikke har den kvalitetssikring som Norsk Psykologforening ønsker at psykologer skal gjennomgå (kursing, variert erfaring og ikke minst omfattende veiledning). De kan ha enkelte kurs etc., men skal du betale i dyre dommer for et såpass krevende prosjekt som psykoterapi kan være bør du sikre deg at personen har mer en formell kompetanse som overskrider hans overtalelsesevner.

Betal ikke 700 kr i timen til en som ikke er spesialist!

3) Husk at gruppeterapi er en undervurdert behandlingsform som er hjelpsom for svært mange.

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dessverre ingen å anbefale, men ville likevel advare deg mot det som kalles for Psykologkontoret i Sentrum. Ingen gode erfaringer derfra.

Det var ikke bra, er det noen spesiell årsak til det?

Selv har jeg hatt veldig god erfaring med psykologkontoret i sentrum.

• 5 uker senere...
Skrevet

Kirsten som holder til på nesttun :))) Mener hun het Kirsten..

• 4 uker senere...
Skrevet

Det var ikke bra, er det noen spesiell årsak til det?

Selv har jeg hatt veldig god erfaring med psykologkontoret i sentrum.

Jeg er også godt fornøyd med hjelpen jeg fikk ved Psykologkontoret i sentrum. Det er som det er nevnt innledningsvis, hva en opplever som en god psykolog forutsetter i en viss grad personlig "match/ kjemi" med en selv.

Skrevet

Jeg gikk i flere år hos Hilde Hjørungdal på Nesstun, uten å komme videre. Men jeg kjenner noen som har god erfaring med henne så det er veldig individuelt hvem man kan jobbe med.

Nå har jeg flyttet til Senter for krisepsykologi i sentrum, og har på dette året hatt en enorm fremgang. Han jeg går til tar tak i opplevelsene mine, stiller de rette spørsmålene og får meg til å reflektere på en helt annen måte.

Lykke til.

Skrevet

Henger meg på her.

Kan noen anbefale meg en flink, billig psykolog i Bergen?? Eller er det for mye å spørre om.

Etter å ha lest innleggene over, så skjønner jeg at det er dyrt. Men er det ikke noe billigere alternativ??

Er allerede skeptisk til psykologer, så akter ikke å betale dyrt i timen. Jeg har lenge tenkt at eg fikser problemet selv.

Men nå må jeg bare innse at det blir verre og verre for hvert år som går. Og hver gang jeg sier til meg selv, neste år blir bedre,

neste år er året mitt. Så blir neste år det samme som det forrige.

En av mine største frykt er at jeg skal sitte som en gammel dame og tenke; hvor ble livet mitt av??

Livet er for kort!!

Noen anbefalinger??

Skrevet

Henger meg på her.

Kan noen anbefale meg en flink, billig psykolog i Bergen?? Eller er det for mye å spørre om.

Etter å ha lest innleggene over, så skjønner jeg at det er dyrt. Men er det ikke noe billigere alternativ??

Er allerede skeptisk til psykologer, så akter ikke å betale dyrt i timen. Jeg har lenge tenkt at eg fikser problemet selv.

Men nå må jeg bare innse at det blir verre og verre for hvert år som går. Og hver gang jeg sier til meg selv, neste år blir bedre,

neste år er året mitt. Så blir neste år det samme som det forrige.

En av mine største frykt er at jeg skal sitte som en gammel dame og tenke; hvor ble livet mitt av??

Livet er for kort!!

Noen anbefalinger??

Få legen din til å henvise deg. Det kan ta litt tid, men da betaler du inntil 1.880 kr (som er egenandelstaket), deretter er det gratis. Jeg fikk henvisning til psykologkontoret i sentrum, da jeg sa meg villig til å gå i gruppeterapi. Dermed fikk jeg komme til psykolog bare et par uker etter at jeg hadde vært hos legen! Og nå, et år senere, er jeg frisk :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Skrevet

Jeg har også ekstremt dårlige erfaringer med disse. Kan jeg spørre hva det var du reagerte på?

• 1 måned senere...
Skrevet

Har gode erfaringer med øyvind ringdal i strandgaten. anbefales:)

www.ropsykologkontor.no

• 2 måneder senere...
Skrevet

Audun Worren i Strandgt var hyggelig, han hadde avtale da jeg gikk der, vet ikke hva han har nå. Jeg fant likevel selv ut av problemene mine noen år senere, jeg klarte ikke å åpne meg helt mens jeg gikk der, men det var ikke hans feil. Problemene mine var ikke helt enkle å snakke om.....

Skrevet

Kirsten som holder til på nesttun :))) Mener hun het Kirsten..

Enig! Kirsten Ohnstad tror jeg hun het. Kjempe flink!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...