Gjest Gjest_lille_* Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 har noen tips om flinke psykologer i Bergen? (ja, vet dette er subjektivt men)Er desperat etter å prøve å gå til en annen, etter 3 år hos samme og ingen bedring
Gjest Yngve Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 har noen tips om flinke psykologer i Bergen? (ja, vet dette er subjektivt men)Er desperat etter å prøve å gå til en annen, etter 3 år hos samme og ingen bedring Du kan prøve http://www.ropsykologkontor.no
Gjest Anette Hansen Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 har noen tips om flinke psykologer i Bergen? (ja, vet dette er subjektivt men)Er desperat etter å prøve å gå til en annen, etter 3 år hos samme og ingen bedring
Gjest Anette Hansen Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 Jeg har en venninne som er svært fornøyd med Milde psykologpraksis, Tor Olav Milde, han har nettside: www.virksom.no Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Du kan prøve http://www.ropsykologkontor.no jeg tenker og på å bytte, men har ikke mulighet til å betale 700 kr(?!)for 45 min
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 vær så snill å anbefale de med offentlige avtaler og, veldig mange som ikke har sjans i havet med timespriser på 1000 kr
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Jeg har dessverre ingen å anbefale, men ville likevel advare deg mot det som kalles for Psykologkontoret i Sentrum. Ingen gode erfaringer derfra.
Gjest Dr.Bergen Skrevet 8. mars 2011 #8 Skrevet 8. mars 2011 Hei, først og fremst - har du tatt opp misnøyen med psykologen din? Er han/hun villig til å lytte til deg? Det kan være enklere å få lagt ting på bordet og revitalisert terapien enn å begynne på nytt. 1)husk at når det gjelder psykologer så har de mest erfarne avtaler som gjør at du kun betaler egenandelen. Slik det er i dag har disse dessverre fått enorm ventetid da alle søknader nå koordineres. Det du må gjøre om du ønsker å få en ny terapeut er å få en anbefaling, så be fastlegen din om å sende henvisning til denne. Dersom psykologen ikke har kapasitet, vil henvisningen bli videresendt til koordinator og 18 mnd ventetid. Institutt for psykologisk rådgivning, som anbefales ovenfor, har ikke slike avtaler. 2)Videre bør du gå til en spesialist som i tillegg har en fordypningsutdanning. Det er svært få spesialister i klinisk voksenpsykologik på Institutt for psykologisk rådgivning. Det betyr bl.a at de ikke har den kvalitetssikring som Norsk Psykologforening ønsker at psykologer skal gjennomgå (kursing, variert erfaring og ikke minst omfattende veiledning). De kan ha enkelte kurs etc., men skal du betale i dyre dommer for et såpass krevende prosjekt som psykoterapi kan være bør du sikre deg at personen har mer en formell kompetanse som overskrider hans overtalelsesevner. Betal ikke 700 kr i timen til en som ikke er spesialist! 3) Husk at gruppeterapi er en undervurdert behandlingsform som er hjelpsom for svært mange.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #9 Skrevet 8. juli 2011 Jeg har dessverre ingen å anbefale, men ville likevel advare deg mot det som kalles for Psykologkontoret i Sentrum. Ingen gode erfaringer derfra. Det var ikke bra, er det noen spesiell årsak til det? Selv har jeg hatt veldig god erfaring med psykologkontoret i sentrum.
Ragg Skrevet 7. august 2011 #10 Skrevet 7. august 2011 Kirsten som holder til på nesttun )) Mener hun het Kirsten..
Gjest Pelle Skrevet 2. september 2011 #11 Skrevet 2. september 2011 Det var ikke bra, er det noen spesiell årsak til det? Selv har jeg hatt veldig god erfaring med psykologkontoret i sentrum. Jeg er også godt fornøyd med hjelpen jeg fikk ved Psykologkontoret i sentrum. Det er som det er nevnt innledningsvis, hva en opplever som en god psykolog forutsetter i en viss grad personlig "match/ kjemi" med en selv.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #12 Skrevet 2. september 2011 Jeg gikk i flere år hos Hilde Hjørungdal på Nesstun, uten å komme videre. Men jeg kjenner noen som har god erfaring med henne så det er veldig individuelt hvem man kan jobbe med. Nå har jeg flyttet til Senter for krisepsykologi i sentrum, og har på dette året hatt en enorm fremgang. Han jeg går til tar tak i opplevelsene mine, stiller de rette spørsmålene og får meg til å reflektere på en helt annen måte. Lykke til.
Gjest anonym Skrevet 9. september 2011 #13 Skrevet 9. september 2011 Henger meg på her. Kan noen anbefale meg en flink, billig psykolog i Bergen?? Eller er det for mye å spørre om. Etter å ha lest innleggene over, så skjønner jeg at det er dyrt. Men er det ikke noe billigere alternativ?? Er allerede skeptisk til psykologer, så akter ikke å betale dyrt i timen. Jeg har lenge tenkt at eg fikser problemet selv. Men nå må jeg bare innse at det blir verre og verre for hvert år som går. Og hver gang jeg sier til meg selv, neste år blir bedre, neste år er året mitt. Så blir neste år det samme som det forrige. En av mine største frykt er at jeg skal sitte som en gammel dame og tenke; hvor ble livet mitt av?? Livet er for kort!! Noen anbefalinger??
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #14 Skrevet 9. september 2011 Henger meg på her. Kan noen anbefale meg en flink, billig psykolog i Bergen?? Eller er det for mye å spørre om. Etter å ha lest innleggene over, så skjønner jeg at det er dyrt. Men er det ikke noe billigere alternativ?? Er allerede skeptisk til psykologer, så akter ikke å betale dyrt i timen. Jeg har lenge tenkt at eg fikser problemet selv. Men nå må jeg bare innse at det blir verre og verre for hvert år som går. Og hver gang jeg sier til meg selv, neste år blir bedre, neste år er året mitt. Så blir neste år det samme som det forrige. En av mine største frykt er at jeg skal sitte som en gammel dame og tenke; hvor ble livet mitt av?? Livet er for kort!! Noen anbefalinger?? Få legen din til å henvise deg. Det kan ta litt tid, men da betaler du inntil 1.880 kr (som er egenandelstaket), deretter er det gratis. Jeg fikk henvisning til psykologkontoret i sentrum, da jeg sa meg villig til å gå i gruppeterapi. Dermed fikk jeg komme til psykolog bare et par uker etter at jeg hadde vært hos legen! Og nå, et år senere, er jeg frisk
Gjest Mika Skrevet 6. oktober 2011 #15 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg har dessverre ingen å anbefale, men ville likevel advare deg mot det som kalles for Psykologkontoret i Sentrum. Ingen gode erfaringer derfra.
Gjest Mika Skrevet 6. oktober 2011 #16 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg har også ekstremt dårlige erfaringer med disse. Kan jeg spørre hva det var du reagerte på?
Gjest line Skrevet 10. november 2011 #17 Skrevet 10. november 2011 Har gode erfaringer med øyvind ringdal i strandgaten. anbefales:) www.ropsykologkontor.no
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #18 Skrevet 10. november 2011 http://www.helse-vest.no/fagfolk/avtale/Sider/psykologi-H.aspx De som har avtale i Hordaland, der du bare betaler egenandel.
Gjest anonym Skrevet 18. januar 2012 #19 Skrevet 18. januar 2012 Audun Worren i Strandgt var hyggelig, han hadde avtale da jeg gikk der, vet ikke hva han har nå. Jeg fant likevel selv ut av problemene mine noen år senere, jeg klarte ikke å åpne meg helt mens jeg gikk der, men det var ikke hans feil. Problemene mine var ikke helt enkle å snakke om.....
Ragg Skrevet 22. januar 2012 #20 Skrevet 22. januar 2012 Kirsten som holder til på nesttun )) Mener hun het Kirsten.. Enig! Kirsten Ohnstad tror jeg hun het. Kjempe flink!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå