Gå til innhold

Vondt i magen av kokte egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har merket at jeg reagerer (iblant) på å spise kokt egg. Det skjer ikke hver gang, men når det skjer, så er det så utrolig vondt at det bare er å legge seg ned. Får også utrolig mye luft i magen. Det er veldig rart, for jeg spiste det utrolig mye før, men reagerte ikke på det. Men egg som omlett eller i mat sånn ellers reagerer jeg ikke på. Noen som vet noe om dette? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det hønseegg du spiser? Vet noen kan reagere slik som du beskriver på andre typer egg, jeg opplever det om jeg spise andeegg....

Om det er utelukkende hønseegg du spiser, og du bare reagerer noen ganger, så vet jeg ikke sikkert. Er eggene ferske?

Skrevet
er det hønseegg du spiser? Vet noen kan reagere slik som du beskriver på andre typer egg, jeg opplever det om jeg spise andeegg....

Om det er utelukkende hønseegg du spiser, og du bare reagerer noen ganger, så vet jeg ikke sikkert. Er eggene ferske?

Det er vanlige hønseegg ja. Eggene er ferske. Det er så merkelig. Begynner nesten å mistenke at det har noe med mengen å gjøre, for en går som regel greit, men to, da blir det vondt.

Merkelige greier

Skrevet

Jeg reagerer også av og til på egg, både stekte og kokte, men ikke "ofte nok" til at jeg tror det er intoleranse (har f eks spist egg i dag uten problemer). Kan ha å gjøre med at proteinene ikke er spesielt lett nedbrytbare :klø: Aner egentlig ikke. Men intoleranse for egg er forsåvidt ganske vanlig.

Skrevet
Jeg reagerer også av og til på egg, både stekte og kokte, men ikke "ofte nok" til at jeg tror det er intoleranse (har f eks spist egg i dag uten problemer). Kan ha å gjøre med at proteinene ikke er spesielt lett nedbrytbare :klø: Aner egentlig ikke. Men intoleranse for egg er forsåvidt ganske vanlig.

Så rart :klø:

Skrevet

Jeg og reagerer tidvis på egg. Helt fjernt.

Skrevet

Jeg har intolleranse for eggehvite. Jeg reagerer som deg med kraftig magesmerter. Jeg spiste også masse egg før, men så plutselig ble jeg allergisk. Om det fortsetter kan du jo gå til legen å be de ta en blodprøve å se om du ikke tåler det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...