Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bor i et kollektiv der det er kun en av oss som bor her som står som leietaker, vi andre har ikke kontrakt med huseier eller hun som har leieavtalen.

spørsmålet da er om vi andre står uten rettigheter hvis hun med kontrakt sier at vi må flytte ut?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg bor i et kollektiv der det er kun en av oss som bor her som står som leietaker, vi andre har ikke kontrakt med huseier eller hun som har leieavtalen.

spørsmålet da er om vi andre står uten rettigheter hvis hun med kontrakt sier at vi må flytte ut?

[/quote

Hadde jeg vært deg ville jeg inngått en kontrakt med hun som er offisiell leier. Dette er viktig hvis noe må repareres osv.

Hvis dere ikke har noen avtale med huseier, er dere antakelig uten rettigheter ja. Det er jo hun som leier leiligheten og så leier vider til dere. Med mindre dere har en muntlig avtale, eller avtalen med hun i kollektivet sier noe om dere.

Skrevet

heldigvis har du alle rettigheter som leieboer enten du har kontrakt eller ikke!

Skrevet
heldigvis har du alle rettigheter som leieboer enten du har kontrakt eller ikke!

men om noe blir ødelagt i leiligheten av oss andre, er det hun som blir sittende med regningen på reperasjonen da?

Skrevet
men om noe blir ødelagt i leiligheten av oss andre, er det hun som blir sittende med regningen på reperasjonen da?

Tja. Utleier retter sitt krav mot leier, som kan rette regresskrav mot den som har voldet skaden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...