Gå til innhold

Finner ingen fine sko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eventuelt hadde du. Er jo flere her som er gift alt som leser innimellom.

Jeg vil ikke ha sko med spiss tupp, ikke åpen tupp tror jeg. Ikke for høy. Jeg syns det er kjempevanskelig å finne sko som er fine. Ser mange fine kjoler, men ingen sko.

Skrevet (endret)

Har samme kriterier som deg, og vurderer å bestille herfra

Der kan man også få skoene custom made så de passer foten din.

Edit: man kan også bestemme høyden på skoen selv, farge og type hæl :)

Endret av mariianne
Skrevet

Det hørtes forferdelig dyrt ut?

Skrevet

Er jo i Kina da, og de syr også kopier av designerbrudekjoler, så regner ikke med at det blir så fryktelig dyrt. En kan jo få en Maggie Sottero kopi for en 1000-lapp så dyrere enn det kan det umulig være :)

Skrevet

Jeg må bare fortelle min historie, fordi den er litt morsom.

Jeg lette lenge etter sko, og syntes alle var for søte og dukkete og ønsket ikke åpne sko. Jeg lette og lette. En dag fant mamma sko til 75 kr på fretex, et par stilige hvite støvletter men en tynn og pen hæl. Jeg prøvde faktisk ikke skoene sammen med kjolen før selve bryllupsdagen (men hadde sett dem og tenkte at det nok kom til å se ok ut om ikke anna, og at de var det beste alternativet uansett). Det ble dritstilig. Kjolen var såpass lang at skoene ikke viste mye men det lille og litt mer røffe man fikk se var helt perfekt.

Jeg fikk mye komplimenter for skoene mine faktisk og de var helt perfekt meg.

Lykke til i din leting. Selv hadde jeg egentlig gitt opp og regnet med jeg måtte gi etter for et par mer tradisjonelle sko.

Gjest Gjest_Bjørg_*
Skrevet

Har du sett på Brandos?

Her fant jeg mine, ganske greie priser også..=)

Skrevet
Er jo i Kina da, og de syr også kopier av designerbrudekjoler, så regner ikke med at det blir så fryktelig dyrt. En kan jo få en Maggie Sottero kopi for en 1000-lapp så dyrere enn det kan det umulig være :)

åja....tenkte ikke over at det var Kina ;)

Jeg må bare fortelle min historie, fordi den er litt morsom.

Jeg lette lenge etter sko, og syntes alle var for søte og dukkete og ønsket ikke åpne sko. Jeg lette og lette. En dag fant mamma sko til 75 kr på fretex, et par stilige hvite støvletter men en tynn og pen hæl. Jeg prøvde faktisk ikke skoene sammen med kjolen før selve bryllupsdagen (men hadde sett dem og tenkte at det nok kom til å se ok ut om ikke anna, og at de var det beste alternativet uansett). Det ble dritstilig. Kjolen var såpass lang at skoene ikke viste mye men det lille og litt mer røffe man fikk se var helt perfekt.

Jeg fikk mye komplimenter for skoene mine faktisk og de var helt perfekt meg.

Lykke til i din leting. Selv hadde jeg egentlig gitt opp og regnet med jeg måtte gi etter for et par mer tradisjonelle sko.

Så herlig historie :)

Jeg ser etter brukte og. Bare jeg er fornyød og de ikke er alt for dyre er jeg fornøyd. Gjerne ha sko jeg kan bruke utenom og.

Har du sett på Brandos?

Her fant jeg mine, ganske greie priser også..=)

Ikke sett der enda nei. Skal titte nå :) Takk

Skrevet
Har samme kriterier som deg, og vurderer å bestille herfra

Der kan man også få skoene custom made så de passer foten din.

Edit: man kan også bestemme høyden på skoen selv, farge og type hæl :)

Jeg har bestilt sko derfra, og venter dem i posten om et par-tre uker :) Betalte 500 kr for sko i skinn. Litt dyrt til å være "kinasko" men om de blir som jeg håper sparer jeg uansett mye i forhold til de jeg har sett på her i Norge.

Skrevet

Da har jeg vært å rota i skapet etter mine hvite sko. Og om de ikke er utslitt om et år så blir det sikkert dem og ikke noe bedre har dukket opp.

Så vanskelig var det ja :sjenert:

Skrevet

de har masse fine sko på økonomisko,eurosko og andre sånne kjede butikker.... så fremt du har lang kjole så er det ytterst få som ser skoene i det hele tatt.... men er greit at de er samme farge som kjolen. Og at de er gode å gå i... det blir mye gåing denne dagen... dansing og bilder o.l.... :D da er d greit å ha gode sko... :D

Skrevet

Jeg har kjøpt dansesko fra USA:) Sølvsko med lukket tå og 5cm hel. Det er akkurat nok hel til å gi fin holdning, men sliter ikke ut bena (eller ballansen :fnise: )

Er nok en del dansesko som er spisse (mine er forholdsvis spisse) og med åpen tå men kanskje du finner noe du liker? De har også en egen avdeling for brudesko (litt anderledels enn det jeg har sett her hjemme). Her er nettbutikken jeg kjøpte fra: http://www.dance4less.com/

Hvis du vil ha helt flate sko har Repetto mange veldig fine (men forholdsvis dyre). Sjekk hos Shoelounge.

Lykke til med skojakten!

Skrevet

Jeg anbefaler sko fra Anna Johnsson, som selges på Brudesko.no

Jeg kjøpte mine på Brudeperlen på Jessheim, og er veldig fornøyd :)

Skrevet
Jeg har bestilt sko derfra, og venter dem i posten om et par-tre uker :) Betalte 500 kr for sko i skinn. Litt dyrt til å være "kinasko" men om de blir som jeg håper sparer jeg uansett mye i forhold til de jeg har sett på her i Norge.

Kan du gi beskjed når du har fått de? Vil vite om du er fornøyd med de før jeg bestiller selv :gjeiper:

Skrevet

Jeg har bestilt fra Anna Johnson. Der kan du sette sammen din egen sko, slik at den blir akkurat som du vil ha den. Jeg valgte modellen Jessica i kremfarge med kant i sammme farge, gleder meg masse til jeg kan hente dem!

På Brudeperlen i Jessheim koster skoene 1100, pluss 200 ekstra dersom man vil ha noe utenom standard. :)

Skrevet
Kan du gi beskjed når du har fått de? Vil vite om du er fornøyd med de før jeg bestiller selv :gjeiper:

Det skal jeg gjøre, ser de har ankommet tollen i Norge i dag :)

Skrevet
Jeg anbefaler sko fra Anna Johnsson, som selges på Brudesko.no

Jeg kjøpte mine på Brudeperlen på Jessheim, og er veldig fornøyd :)

Å fytti! Der var det mange fine sko. Men jeg syns det er litt dyrt for et par sko jeg da :sjenert:

Men da har jeg hvertfall et sted å kan kjøpe om jeg veldig gjerne ønsker meg noe annet enn det jeg har.

De skoa jeg har fra før som jeg eventuelt kan bruke er jo kjøpt på en helt vanlig skobutikk og kosta 400kr.

Så kanskje jeg finner noe etterhvert når jeg egentlig ikke leter men er innom ;)

Skrevet

Jeg kjøpte mine sko (2 par) på Ebay og er storfornøyd!

Brukte ikke mer enn 200-350 kr per par heller!

BBegge mine er med åpen tå og er 5-8 cm høye.

Hadde anbefalt deg å søke litt på Ebay, der har de mye fint for enhver smak og man kan spesifisere søket slik at man kan angi helhøyde, farge, etc,

Skrevet

Synes sko er utrolig vanskelig. Er ikke glad i spisse sko, og det er veldig mye spisse brudesko. Også vil jeg ikke ha kjempe høy hel (max 6 cm), og de skoene jeg har sett som er fine har ofte helhøyde på 8-9 cm.

De med lav hel blir så "kjerring" synes jeg.

Tydeligvis vanskelig å lage stilige brudesko med litt lav hel..

Med mindre man er villig til å bruke et par tusen kr da.

Skrevet (endret)
Å fytti! Der var det mange fine sko. Men jeg syns det er litt dyrt for et par sko jeg da :sjenert:

Men da har jeg hvertfall et sted å kan kjøpe om jeg veldig gjerne ønsker meg noe annet enn det jeg har.

De skoa jeg har fra før som jeg eventuelt kan bruke er jo kjøpt på en helt vanlig skobutikk og kosta 400kr.

Så kanskje jeg finner noe etterhvert når jeg egentlig ikke leter men er innom ;)

Ja det er sant at det koster litt, men jeg tenker at det ikke er noe vits å spare penger på akkurat skoene. Man skal jo gjerne gå i den en hel dag, og da er det viktig at de er behagelige...

En av fordelene med Anna Johnson-skoene er plasseringen av hælen, som gjør at vekten blir godt fordelt ut over hele foten og man ikke føler at man går bare på tåballene... Jeg er i alle fall veldig fornøyd! :)

Endret av roxiehart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...