Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Jeg er ei jente på snart 22 år som er redd for at jeg ikke kan bli gravid. Har ikke gått hardt inn for å prøve, men bruker ikke prevensjon når jeg og kjæresten ligger sammen. Det har vi ikke gjort på ca 5 mnd. Har tidligere brukt p-pillen Diane, og har etter jeg sluttet på den hatt uregelmessig mens. Har flere ganger trodd jeg har vært gravid, siden jeg ikke får menstruasjon, men alle testene jeg tar er negative. Er nå livredd for å ikke være i stand til å få barn. Vet ikke helt hva jeg spør om her.. Vil egentlig bare høre deres synspunkter?
Gjest TS Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Jeg er ei jente på snart 22 år som er redd for at jeg ikke kan bli gravid. Har ikke gått hardt inn for å prøve, men bruker ikke prevensjon når jeg og kjæresten ligger sammen. Det har vi ikke gjort på ca 5 mnd. Har tidligere brukt p-pillen Diane, og har etter jeg sluttet på den hatt uregelmessig mens. Har flere ganger trodd jeg har vært gravid, siden jeg ikke får menstruasjon, men alle testene jeg tar er negative. Er nå livredd for å ikke være i stand til å få barn. Vet ikke helt hva jeg spør om her.. Vil egentlig bare høre deres synspunkter? Så at noe kunne misforståes. Vi har ikke brukt prevensjon på 5 mnd, men vi ligger sammen regelmessig.
Gjest Huffsa Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Det tar tid å bli gravid når du har gått på p-piller. 5 mnd er ingenting Det kommer etterhvert, kan fint gå 2 år før du blir gravid.
Nybegynner 2009 Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 For det om du ikke har blitt gravid ennå så betyr ikke dette at du ikke kan bli gravid. Husk at for å få utredning må du aktivt ha prøvd å bli gravid i ett år! Så det er ikke noe unormalt at du ikke er blitt gravid ennå. Jeg og mannen min har prøvd i 1 1/2 år (jeg har PCO), og måtte nå på hormonkur, og jeg er gravid (tror jeg, hjemmetesten sier hvertfall så). Så du som ikke har noen bakenforliggende problemer må ikke begynne å stresse allerede nå! Det ordner seg, å det finnes masse hjelpemidler, så ikke gi opp ennå!
Gjest TS Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Takk for svar! Og gratulerer med graviditet Ble beroliget nå. Håper også på postitivt svar en dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå