Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Hei, Vi er et samboerpar i tjueårene som nå har lyst til å kjøpe vår egen leilighet. Vi har spart ca 300 000 og har ingen gjeld. Jeg tjener 300 000 og han 500 000. Jeg er ikke fast ansatt, men har jobbet samme sted i snart 1,5 år og er ganske sikker på å få fornyet kontrakten igjen. Vil det at jeg ikke er fast ansatt ha noe å si? Hvor mye tror dere vi vil få i lån?
Caramello Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Tror det går ant å få lån 3 x årsinntekten.
investor Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Det vil helt klart ha noe å si at du ikke er fast ansatt. Laveste av max 3x samlet brutto inntekt eller EK = 20-30 % av total kjøpssum eller noe bør kanskje være noe å forvente. Men det blir sikkert problemer med din stilling siden du ikke er fast ansatt.
Britt Banditt Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Hei, Vi er et samboerpar i tjueårene som nå har lyst til å kjøpe vår egen leilighet. Vi har spart ca 300 000 og har ingen gjeld. Jeg tjener 300 000 og han 500 000. Jeg er ikke fast ansatt, men har jobbet samme sted i snart 1,5 år og er ganske sikker på å få fornyet kontrakten igjen. Vil det at jeg ikke er fast ansatt ha noe å si? Hvor mye tror dere vi vil få i lån? Jepp, enkelte banker vil ikke ha deg som medlåntager hvis du ikke er fast ansatt.
Gjest TS Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Hmmm... Var det jeg var redd for. Hva hvis jeg kan få en garanti fra arbeidsgiver at jeg vil få fornyet kontraken?
Britt Banditt Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 (endret) Hmmm... Var det jeg var redd for. Hva hvis jeg kan få en garanti fra arbeidsgiver at jeg vil få fornyet kontraken? Spørs for hvor lang tid, DnbNor her vil hvertfall at begge har sikker inntekt i minst fire år. Men det skal også sies at enkelte andre banker ikke har så "strenge" regler, de ser i tillegg på hva du jobber med, hva du er utdannet som osv (så de vet ca hvor lett det er for deg å få en ny jobb). Om kontrakten din går ut nå snart bør du nok uansett få garanti fra arbeidsgiver om at du får den fornyet før dere spør. Endret 5. januar 2010 av Linelia
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Tror ikke det at du jobber i et vikariat har alt å si for om dere får lån. Jeg er selv lege, og som mine fleste yngre kollegaer jobber vi alle i vikariater. Vanskelig å få fast stilling. Vi får gode lån til tross for dette.
Gjest TS Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 TS her. Ville bare si at vi fikk lån:) Så det er mulig selvom den ene er vikar. Fikk lån på 2 mill som vi ville, og kunne også fått mer. Veldig fornøyd!
Britt Banditt Skrevet 9. januar 2010 #9 Skrevet 9. januar 2010 TS her. Ville bare si at vi fikk lån:) Så det er mulig selvom den ene er vikar. Fikk lån på 2 mill som vi ville, og kunne også fått mer. Veldig fornøyd! Det er bra Vi fikk også det selv om jeg er vikar (har vært ansatt samme sted over to år, og får forlenget kontrakt), men fikk ikke hos DnbNor da (eller han fikk, men de ville ikke ha meg som medlåntager).
Gjest TS Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 Det er bra Vi fikk også det selv om jeg er vikar (har vært ansatt samme sted over to år, og får forlenget kontrakt), men fikk ikke hos DnbNor da (eller han fikk, men de ville ikke ha meg som medlåntager). Så bra:) Vi fikk lån i DnBNor. Nå gjenstår det bare å finne den perfekte leiligheten!
Britt Banditt Skrevet 10. januar 2010 #11 Skrevet 10. januar 2010 Så bra:) Vi fikk lån i DnBNor. Nå gjenstår det bare å finne den perfekte leiligheten! Jøss, tydeligvis forskjellig fra kontor til kontor da, selv om det er samme bank Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå