Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk problemer med sår, flasende og kløende hodebunn :snurt: , og leste at butikk shampo inne holdt noe som gjør hode bunn fort sensitiv. Det var en ingrediens som heter Sodium Laureth Sulfate som gjør dette har jeg lest, et produkt som er billig å bruke i shampo.

Så jeg betemte meg for å invistere i et frisør merke som Redken, som jeg kjenner til fra før og liker godt. Enda jeg egentlig ikke har råd.... :tristbla:

Men skuffelsen var stor når jeg leser at Redken også inneholder denne ingrediensen, den står faktisk som andre ingrediens som vil si at det er nest mest av denne ingrediensen som er en billig ingrediens som brukes av butikk shampo...

Er det da noen vist å bruke masse penger på dyr frisør shampo når de faktisk inneholde den samme verste ingrediensen som annen shampo som frisørene advarer oss mot å kjøpe?????? :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Gjest Armule
Skrevet

Hehe, om man bryr seg om SLS så er det ingen vits i å investere i shampoer fra frisørsalonger med SLS i..

Bruk organiske produkter i stedet :)

Skrevet

ok, jeg trodde frisør shampo var det beste for både hode bunn og hår...

Hvor får jeg kjøpt dette da? Helse kost?

Takk for svar :goodbye:

Gjest Armule
Skrevet (endret)
ok, jeg trodde frisør shampo var det beste for både hode bunn og hår...

Hvor får jeg kjøpt dette da? Helse kost?

Takk for svar :goodbye:

De er ikke det hvis man vil holde seg unna SLS..

Den jeg har vært mest fornøyd med, er John Masters Organics. Kjøper den på e-bay :) Men feelunique.com selger også :)

Endret av Arnøy
Skrevet

Det handler om mengder og konsentrasjonen av det. Jeg har tidligere jobbet som frisør, og skal helt ærlig si at jeg ikke har peiling på de forskjellige kjemiske stoffene i shampo, og jeg har aldri hørt noen andre frisører si at det stoffet du nevner er farlig. Men etter å ha jobbet 4 år med Redken har jeg ikke opplevd noen som har klødd i hodebunnen eller reagert på noen som helst form for de. (Unntatt en person som hadde sitrusallergi som kjøpte en shampoo som inneholdt grapefruktekstrakt)

Hvis du har problemer med hodebunnen anbefaler jeg Redken sin Scalp Relief-serie på det sterkeste! (Og jeg jobber ikke som frisør lenger, så sier det ikke for at jeg vil at frisørene skal selge mest mulig, for det blåser jeg i nå, men fordi den faktisk er kjempegod!:) )

Gjest Armule
Skrevet

Greia er jo at ikke alle nødvendigvis reagerer på stoffet. For noen kan det gå helt greit! Mens andre igjen flasser som en idiot og får skikkelig tørr og stram hud. Uten å ha adressa i hodet, leste jeg en artikkel om selve stoffet og at det er bevist at det er uttørkende og irriterende for huden. Noen merker det kanskje med en gang, mens andre merker det etter måneder/år med bruk av produkter med det stoffet.

Gjest Gjest_anne_*
Skrevet

det som frisørene i norge liker å omtale som frisør-shampo, selges overalt i alle vanlige matbutikker osv i Usa til en brøkdel av prisen;)

aldri i verden om jeg betaler 2-300 kr for en shampo hos en frisør i norge når den i resten av verden markedsføres som vanlig shampo og selges til "vanlige" priser..

hehe sorry måtte bare få det ut :)

Skrevet
det som frisørene i norge liker å omtale som frisør-shampo, selges overalt i alle vanlige matbutikker osv i Usa til en brøkdel av prisen;)

aldri i verden om jeg betaler 2-300 kr for en shampo hos en frisør i norge når den i resten av verden markedsføres som vanlig shampo og selges til "vanlige" priser..

hehe sorry måtte bare få det ut :)

Hva slags shampo kjøper du da?

Gjest Gjest_anne_*
Skrevet
Hva slags shampo kjøper du da?

kjøper på nett eller i utlandet, hva varierer men gir ikke penger til frisørene i norge iallefall ! :)

bare kom til å huske på en diskusjon på ett eller annet forum for noen år siden, når nille og smartkjøp solgte redken og slik, hvor frisører skrek ut at det var fake vare fordi det var så billig. kostet vel det samme som det alltid gjør på nettet.

blir bare litt oppgitt over (noen,ikke alle, og ingen i denne tråden) frisører som skriker ut så fort noe selges billigere enn i salongen dems. betalte ved en 40-50 kr for en såkaldt frisørshampo i en vanlig "drug store" sist jeg var i usa, den sto rett ved siden av alle de "vanlige" merkene som herbal osx....

Skrevet

Sannheten er at du må sjekke ingrediensene enten du kjøper shampo på rema, vita, frisøren eller på feelunique.

Gjest Gjest_anne_*
Skrevet
Sannheten er at du må sjekke ingrediensene enten du kjøper shampo på rema, vita, frisøren eller på feelunique.

:jepp:

Skrevet

JMO og green people har shampo uten SLS; og er verdt å sjekke ut om du sliter med hodebunnen (eller er redd for at du kommer til å utvikle probleme rmed hodebunnen). Som andre påpeker, slike reaksjoner kan utvikles over tid. Jeg har ikke slitt med irritert hodebunn (unntak i en periode som unge, hvor jeg hadde alvorlig flass), men nå har den gått amok. Jeg merker stor forbedring etter å ha byttet produkter!

Gjest Raptuza
Skrevet

Laveras shampoar og Faith in Natures er utan sls/sles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...