Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Vi leier en leilighet, fullt møblert. Vi tenker nå på å flytte. I leiekontrakten står det: "Boligen leies ut møblert i henhold til inventarliste. Hvitevarer: komfyr, vaskemaskin, oppvaskmaskin, kjøleskap." Vi har aldri fått noen inventarliste. Har egentlig ikke tenkt på det før nå som vi tenker på å flytte og jeg ville se over hva det står at vi leier. Det er en stor leilighet og har mange møbler/pynteting osv.. Jeg har nok god orden på hva som er vårt og hva som tilhører huset, men det jeg er litt nervøs for er at utleierne skal si at det var andre ting som burde ha vært her og kreve noe av depositumet vårt. Vi har jo ingenting å vise til hvis de plutselig kommer med en inventarliste vi aldri har sett.. Hjelp? (PS. Må inventarlista ha underskriften min for at den skal være gyldig?)
Gjest farge Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Vi leier en leilighet, fullt møblert. Vi tenker nå på å flytte. I leiekontrakten står det: "Boligen leies ut møblert i henhold til inventarliste. Hvitevarer: komfyr, vaskemaskin, oppvaskmaskin, kjøleskap." Vi har aldri fått noen inventarliste. Har egentlig ikke tenkt på det før nå som vi tenker på å flytte og jeg ville se over hva det står at vi leier. Det er en stor leilighet og har mange møbler/pynteting osv.. Jeg har nok god orden på hva som er vårt og hva som tilhører huset, men det jeg er litt nervøs for er at utleierne skal si at det var andre ting som burde ha vært her og kreve noe av depositumet vårt. Vi har jo ingenting å vise til hvis de plutselig kommer med en inventarliste vi aldri har sett.. Hjelp? (PS. Må inventarlista ha underskriften min for at den skal være gyldig?) Tror ikke det skulle bli et problem, men er den leid ut med pyntegjenstander? Har aldri hørt om det før.. De gangene det har stått møblert/delvis møblert har det vært store ting som hvitevarer, sofa, seng, bord ++
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Tror ikke det skulle bli et problem, men er den leid ut med pyntegjenstander? Har aldri hørt om det før.. De gangene det har stått møblert/delvis møblert har det vært store ting som hvitevarer, sofa, seng, bord ++ Det er selvfølgelig utleier som må bevise hva som var i leiligheten. Og inventarlister må ha din underskrift, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå