Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Asperger
Skrevet

Jeg er en 20 år gammel jente med asperger syndrom. Jeg har hatt store psykiske problemer tidligere, men har det bra nå. Jeg virker sosial utenvendig og har gode, men få venner. Jeg har aldri hatt kjæreste eller sex. Er det trolig at jeg kan få det i framtida? Jeg er veldig sjenert, men vil gjerne ha en kjæreste

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For et par sesonger siden i Americas Next Top Model var det ei som hadde asperger. Nydelig jente som gikk ganske langt i konkurransen. Hun slet også, men likevel så hadde hun hatt kjærester. Så ikke la aspergers stoppe deg!

Jeg har selv ADHD og det gjør meg ganske vanskelig å leve sammen med til tider. Fant tilslutt den store kjærligheten som klarer å holde ut med meg. :)

Skrevet

Så klart kan du det, vet du vel!!

Se mulighetene fremfor begrensningene. :-)

Skrevet

Det er jo en tråd lenger ned på siden her der ei jente forteller at hun er forelsket i en med asbergers.

Skrevet

Som jente har du den fordelen at det er langt flere guter med Asperger eller problematikk som ligger i grenselandet til Asperger. Disse gutta skulle jeg tro ofte vil ha det best med en dame som ikke er så ulik og jeg vil tro de lett vil bli tiltruket av en dame som deler mange av deres trekk, slik som jo de fleste blir. Siden det er flere av disse gutta en det er damer og en del med Asperger nok stiller svakere i forhold til å få seg en partner som ikke har det på grunn av litt manglende sosiale anntenner stiller du veldig sterkt i den gruppen. Markedsforholdene er der svært gunstige for deg. Men, jeg ser heller ingen grunn til at du ikke skulle kunne få deg en type som ikke har Asperger når du fungerer såpass bra som du gjør sosialt. Uansett vil jeg jo si at de fleste gutter nesten har en mild Asperger om du sammenligner dem med damer så jeg tror toleransen for en del rekk hos mange med Asperger vil være større i et forhold med en mann som ikke har Asperger enn hos en kvinne som ikke har det. En del menn kan finne det befirende fordi de på visse plan ikke er så langt unna selv. Sosiale evner, og ikke minst de som relaterer til sjekking, kan i stor grad læres. Charismaarts.com og charismatips,com er to sider der du vil kunne lese svært mye nyttig om generelle ssiale ferdigheter og ikke minst sjekking som er det de jobber mest direkte med. Å lese bøkene, artiklene og innlegg på forumet vil gi deg masse hjelp til å utivkle deg om du vil det, men de tilbyr også kursing ansikt til ansikt om du er villigg til å reise litt, eller på sype eller tlf. Du kan uansett få gratis svar på spørsmål fra instruktører på forumet deres. Begge sidene har i ugangspunktet rettet seg primært mot å lære menn å sjekke, men de har utivdet til å fokusere mere på generelle sosiale ferdigheter og på å lære damer å sjekke. På charismaatips.com så har de jobbet direkte med å utvikle materiale for damer og på charismaarts.com finner du et par erfarne kvinner på forumet som kan hjelpe deg. Mange av de som er på forumet, og flere av instruktørene, startet med elendgie sosiale ferdigheter, få venner, ingen seksuell erfariring og ikke sjeldent enn mild asperger dose eller noe ikke alt for langt unna. Så slike evner kan definitivt trenes om man har de riktige verktøyene.

Når det gjelder sex kan du kjøpe bøkene til Tracey Cox og når du får en partner eventuelt kjøpe en av videoene om sensuell massasje som de har på new schol of erotic touch. Det vil gi deg en svært god start.

Skrevet

Glemte å nevne at jeg en gang kom over en artikkel om bøker som fungerte på det positive med å leve med Asperger og hvordan mestre livet med Asperger ut fra et slikt perspektiv også og ike bare et problemperspektiv. JEg syntes det opplegget bøkene skisserte virket veldig bra og fornuftig selv om jeg ikke husker noe særlig av det i dag. Kanskje noe du kan ha glede å lete etter om du ikke har støtt på det allerede.

Skrevet

Min vakre sønn på 8 år med as har allerede hatt to kjærester han;)

Gjest Asperger
Skrevet
Som jente har du den fordelen at det er langt flere guter med Asperger eller problematikk som ligger i grenselandet til Asperger. Disse gutta skulle jeg tro ofte vil ha det best med en dame som ikke er så ulik og jeg vil tro de lett vil bli tiltruket av en dame som deler mange av deres trekk, slik som jo de fleste blir. Siden det er flere av disse gutta en det er damer og en del med Asperger nok stiller svakere i forhold til å få seg en partner som ikke har det på grunn av litt manglende sosiale anntenner stiller du veldig sterkt i den gruppen. Markedsforholdene er der svært gunstige for deg. Men, jeg ser heller ingen grunn til at du ikke skulle kunne få deg en type som ikke har Asperger når du fungerer såpass bra som du gjør sosialt. Uansett vil jeg jo si at de fleste gutter nesten har en mild Asperger om du sammenligner dem med damer så jeg tror toleransen for en del rekk hos mange med Asperger vil være større i et forhold med en mann som ikke har Asperger enn hos en kvinne som ikke har det. En del menn kan finne det befirende fordi de på visse plan ikke er så langt unna selv. Sosiale evner, og ikke minst de som relaterer til sjekking, kan i stor grad læres. Charismaarts.com og charismatips,com er to sider der du vil kunne lese svært mye nyttig om generelle ssiale ferdigheter og ikke minst sjekking som er det de jobber mest direkte med. Å lese bøkene, artiklene og innlegg på forumet vil gi deg masse hjelp til å utivkle deg om du vil det, men de tilbyr også kursing ansikt til ansikt om du er villigg til å reise litt, eller på sype eller tlf. Du kan uansett få gratis svar på spørsmål fra instruktører på forumet deres. Begge sidene har i ugangspunktet rettet seg primært mot å lære menn å sjekke, men de har utivdet til å fokusere mere på generelle sosiale ferdigheter og på å lære damer å sjekke. På charismaatips.com så har de jobbet direkte med å utvikle materiale for damer og på charismaarts.com finner du et par erfarne kvinner på forumet som kan hjelpe deg. Mange av de som er på forumet, og flere av instruktørene, startet med elendgie sosiale ferdigheter, få venner, ingen seksuell erfariring og ikke sjeldent enn mild asperger dose eller noe ikke alt for langt unna. Så slike evner kan definitivt trenes om man har de riktige verktøyene.

Når det gjelder sex kan du kjøpe bøkene til Tracey Cox og når du får en partner eventuelt kjøpe en av videoene om sensuell massasje som de har på new schol of erotic touch. Det vil gi deg en svært god start.

Veldig oppmuntrende og nyttig tilbakemelding. Jeg har faktisk aldri tenkt på at det er flere gutte-aspergere og at de kunne finne interesse for meg. Jeg omgir meg med gankse vanlige peroner (sett utenifra) og kunne syntes det var interessant å møte flere aspergere (spesielt gutter da ;)).

Jeg har forresten sett hva "anonym" skreiv før meg. Det var det som satte meg på tanken. Jeg skriver ikke mye her, leser mest. Så tenkte jeg bare at jeg sikkert ikke oppfører meg riktig utad. JEg er blid, men bare kan ikke flørte eller vise mer enn høflig interesse.

Skrevet

Jeg kjenner et par i slutten av 20-årene hvor begge har Asperger, de har hatt det fantastisk sammen i flere år. Det eneste problemet jeg vet om er at det kan være problematisk om et par hvor begge har Asperger får barn. Kjenner også en som har hatt flere forhold til "normale" jenter.

Skrevet
Veldig oppmuntrende og nyttig tilbakemelding. Jeg har faktisk aldri tenkt på at det er flere gutte-aspergere og at de kunne finne interesse for meg. Jeg omgir meg med gankse vanlige peroner (sett utenifra) og kunne syntes det var interessant å møte flere aspergere (spesielt gutter da ;)).

Jeg har forresten sett hva "anonym" skreiv før meg. Det var det som satte meg på tanken. Jeg skriver ikke mye her, leser mest. Så tenkte jeg bare at jeg sikkert ikke oppfører meg riktig utad. JEg er blid, men bare kan ikke flørte eller vise mer enn høflig interesse.

Av de guttene du vil finne på forumet til charismaarts så er det en kjempestor anndel som ikke hadde nensomhels anelse om hvordan man flørtet, ei heller hva flørting var, før de begynte med dette. I dag drar de damer som bare det og er mye bedre til å flørte enn gutter flest. Å lese rundt på sidene vil gjøre at du intelekteuelt forstår strukturen i flørting og hvordan visse enkle grep setter det i gang og hvordan du bit for bit kan lære det. Det tar sikkert en del tid, men det skal gå. Skriv et innlegg der og frklar situasjonen din så vil de prøve å tilpasse rådene og du vil kanskje få svar fra noen som selv har asperger.

Skrevet

Dans, da spesielt noe slikt som latinamerikansk dans tror jeg kan være nyttig for deg på flere plan. Det meste av latinamerikansk dans er en slags symbolsk flørt eller kurtise. Uten å tenke på det lærer du deg kroppsspråket og mimmiken som brukes under flørting og det vil sette seg i kroppen din. I tillegg så vil det få deg i kontakt med kroppen din og sensualiteten din på en måte som vil være svært gunstig når du begynner å ha sex. Kan du danse latinamerikansk dans ganske bra så har du mesteparten av det du trenger av sensualitet og sensuelle bevegelser inne når du begynner å ha sex. Jeg tror spesielt for en med Asperger kan dette være nyttig. Det vil også utvikle din høyre hjernhalvdel litt mere og gi deg en mere attraktiv utstråling. Og ikke minst så er det en glimrende måte å møte gutter på og gli inn i en litt flørtete setting enten det er på kurs eller på en salskveld et sted eller det er på en priva fest.

Boekn born on a blue day kan kanskje være interesant for deg. Såvidt jeg husker er den skrevet av en med svært sterk asperger og skildrer hans indre liv og forskjellen på det og det indre livet til en vanlig person. For eksempel det at han opplever at dager, tal og ord har farger, lukt og smak (blue day) noe som vel er mye vanligere hos folk med asperger selv om langt fra alle har det og noen uten asperger også har det.

Skrevet

Slutt med den jævla spamminga for å selge div jallaprodukter >:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...