Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Var ute og gikk i sprengkulda i dag. Fikk øye på en som gikk uten lue, og tenkte, jøje meg, det må være kaldt. Men så begynte jeg å se meg litt om. Og det var jo faktisk bare et lite mindretall som gikk med lue! Dere som går uten lue, hvordan klarer dere det? Og ikke minst, hvorfor? Er folk mer bekymret for flatt hår enn for å fryse av seg øra? Jeg bare lurer altså, folk må nå få gå som de vil Så forresten noen uten skjerf også. Og åpent i halsen. Jeg er ingen frossenpinn, jeg elsker vinter. Men uten lue og skjerf nå? Au!
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Lue og votter er religion hos meg Og på den måten blir vinteren til å leve med, faktisk ganske koselig
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Går ikkje med lue, fordi de klør. Bruker hette istedefor. Skjerf er ett must, og det samme er (fingerløse) hansker.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 En tur ut uten lue gir meg en salig ørebetennelse..Jeg MÅ ha en skikkelig foret lue med lapper som dekker ørene.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 At folk går uten lue er ikke noe jeg tenker så mye over, men å se noen i t-shirt i 17- kuldegrader og uten hansker, da begynner jeg å lure. Har sett flere av de, senest i dag. Selb går jeg ikke med lue da jeg ikke har og at jeg ikke ser på det som et problem og jeg er ute i korte øyeblikk om gangen, men hadde nok hatt om jeg skulle være ute i en lenger periode. Men hansker, det må jeg ha.
Undomiel Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Hansker eller vanter og skjerf må alltid være med. Hvertfall når det er under null grader. Lue og andre hodeplagg derimot bruker jeg som regel bare når det er vind i tillegg til kuldegradene.
Gjest Tigress Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 Eg tek berre såvidt av meg lua i månader utan "r" i, eg...
Gjest Iah Skrevet 4. januar 2010 #8 Skrevet 4. januar 2010 Bruker bare lue hvis jeg skal være ute over tid, som for eksempel på fjellet. Ellers oppholder jeg meg ute så lite som overhodet mulig i denne kulden.
Sauen Shaun Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 Ja, jeg bruker en ufattelig stygg lue hele vinteren. Jeg bryr meg lite om hvordan den ser ut, bare jeg holder meg varm.
Gjest Armule Skrevet 4. januar 2010 #10 Skrevet 4. januar 2010 Bruker bare lue om jeg har dusja og har vått hår når jeg må ut! Fryser aldri på øra, så merker ikke noe jeg Men, når jeg sykler (som jeg jo gjør hver dag til og fra universitetet) så har jeg en liten "lue" jeg har på under hjelmen for å skjerme ørene - for DA merker jeg at det er kaldt, men det er ikke så rart siden den effektive temperaturen synker betraktelig i fart med vind
Miko Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 Lue og vanter/votter er standard hele vinteren, når det er litt mer enn "litt kaldt" må også skjerfet frem. Sykler og går til og fra jobb og trening hver dag så i den kulda vi har nå hadde jeg dødd uten varmt tøy!
Brud84 Skrevet 4. januar 2010 #12 Skrevet 4. januar 2010 Jeg bruker aldri lue... Jeg har langt hår, i høy hestehale og da ser det såå dustete ut med lue at det gidder jeg ikke! Og jeg prøver å gå minst mulig ut fra oktober til april, så da blir ikke problemet så stort.
toth Skrevet 4. januar 2010 #13 Skrevet 4. januar 2010 (endret) bomsbeanies.no har en del råtøffe luer, kjøpt en selv og ett gavekort til bruttern (julegave) bruker av og til Endret 4. januar 2010 av toth
Golde Skrevet 4. januar 2010 #14 Skrevet 4. januar 2010 Må innrømme at jeg er såpass forfengelig at jeg ofte går uten lue, selv om det er iiiskaldt på ørene! Men da er det gjerne snakk om 10-15 min med ørefrysing satt opp mot en hel dag med flatt hår på jobb, så da velger jeg det siste. Jeg har litt krøllete hår som flater seg helt ut under lua. Eller så har jeg satt opp håret, og vet det blir ødelagt under lua. Så da får forfengeligheten tale. Men skal jeg være ute lenge, ikke bare gå til jobb eller butikken eller noe, da bruker jeg selvfølgelig lue som varmer på ørene!
Cata Skrevet 4. januar 2010 #15 Skrevet 4. januar 2010 Bruker sjelden lue, men det er ikke så mye av frykt for sveisen som at jeg rett og slett ikke fryser så lett på hodet. (Tett og tykt hår isolerer godt så lenge det ikke er vind.) Derimot bruker jeg gjerne pannebånd hvis det er kaldt. Synes de holder seg bedre "nedover ørene" enn en lue gjør, og ørene fryser jeg på.
The Kitten Skrevet 4. januar 2010 #16 Skrevet 4. januar 2010 Jeg bruker lue hvis jeg går tur. Ellers bruker jeg det ikke.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #17 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har litt krøllete hår som flater seg helt ut under lua. Eller så har jeg satt opp håret, og vet det blir ødelagt under lua. Så da får forfengeligheten tale. Jeg har med hårprodukt på jobb og kommer to min før for å fikse på det lua har trykkt ned. Akkurat på jobb bryr jeg meg litt om hvordan håret mitt ser ut. Jeg gjør det samme om jeg skal ut med venner om kvelden. Frfengelig er jeg, men jeg ofter ikke å være frossen for forfengeliheten min. Skal jeg bare på butikken, trasker i gatene etc bryr jeg meg ikke om at håret mitt er flatt etter at jeg tar av meg lua. Da er jeg bare i farta uansett så da tar jeg heller flatt hår en iskalde ører. Iskalde ører gjør lett at jeg fryser på hele kroppen og det ofrer jeg gjerne litt flatt hår på butikken for.
Mohini Skrevet 4. januar 2010 #18 Skrevet 4. januar 2010 Skjerf, lue og votter er et must for meg! Lua er i tillegg grei å ha når jeg ikke gidder å fikse meg på håret før jeg drar ut.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #19 Skrevet 4. januar 2010 Som noen over sier, jeg også elsker vinteren med kule skjerf, votter og lue! Jeg har egentlig bare én lue, men den er til gjengjeld så knalltøff at jeg gjerne bruker den hele tida. Jeg syns luesveis er bare sjarmerende jeg. Syns det er kos å komme på puben og se at folk sitter i boblebukse og med luehår til alle kanter! Kunne bare ønske litt flere enn meg gjorde det oftere
starligt Skrevet 4. januar 2010 #20 Skrevet 4. januar 2010 bruker det innimellom. hansker er jeg avhengig av da det er kaldt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå