Gå til innhold

får du dårlig samvittighet av å se filmer på nett?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg ser de fleste filmer som er nye på kino, men mange gamle klassikere og slikt som er vanskelig å finne…

jeg ser flere filmer I løpet av en uke.

Hva med dere?

Får dere dårlig samvittighet?

jeg får det når jeg tenker på det, men det er så enkelt å se det på nett, at jeg bare velger å se på dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg får det. Så jeg kjøper ofte en dvd/blu-ray etter jeg har lastet ned noe, for å betale for meg til bransjen :gjeiper:

Skrevet

Jeg laster ned kun filmer som jeg enten kjøper på dvd uansett som lost og smallville, eller filmer som ikke finnes med norsk tekst, som av likevel stort sett ikke finnes i Norge heller. Så nei, jeg får ikke dårlig samvittighet.

Skrevet
Jeg laster ned kun filmer som jeg enten kjøper på dvd uansett som lost og smallville, eller filmer som ikke finnes med norsk tekst, som av likevel stort sett ikke finnes i Norge heller. Så nei, jeg får ikke dårlig samvittighet.

Og i tilegg er jeg en stor filmsamler som liker å ha dvd-ene fysisk i hylla så kjøper flere filmer i måneden. Er kjelden jeg laster ned en vanlig spillefilm.

Skrevet

Laster ned lite filmer, men har ennå til gode å få dårlig samvittighet.

Skrevet
Og i tilegg er jeg en stor filmsamler som liker å ha dvd-ene fysisk i hylla så kjøper flere filmer i måneden. Er kjelden jeg laster ned en vanlig spillefilm.

Kjelden?!?! Tror nok du mener sjelden.

Skrevet
Kjelden?!?! Tror nok du mener sjelden.

Selvsagt. Satt å tenkte på at jeg kjeder, (eller burde jeg kanskje si sjeder nå? :ler: ) meg, så er vel fort gjort å taste feil.

Skrevet (endret)

:skravle: Jeg pleier vanligvis bare å se på filmer eller TV-serier som jeg ikke finner i butikkene. Det er eventuelt gamle filmer eller filmer som ikke er så populær i Norge. Det har jeg ikke dårlig samvittighet for. Men jeg må innrømme at i steden for å gå på kino for å se den nye Harry Potter så jeg den på nett, men det backfired litt på meg fordi versjoen var dårlig. Nå har jeg jo kjøpt den. Kjøper alltid Harry Potter filmene selv om de suger. :fnise:

Jeg ser også mye på TV-serier som går på TV hver dag, men ved å se på internett kan jeg bestemme hvilke episoder jeg ser på.

Endret av Chiyo
Skrevet

Ja, jeg får dårlig samvittighet. Det vil si: jeg ville ha fått det, men jeg ser kun "lovlige" filmer.

Skrevet

Jeg laster ned mye, særlig serier. Kan ikke si jeg har dårlig samvittighet.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
jeg ser de fleste filmer som er nye på kino, men mange gamle klassikere og slikt som er vanskelig å finne…

jeg ser flere filmer I løpet av en uke.

Hva med dere?

Får dere dårlig samvittighet?

jeg får det når jeg tenker på det, men det er så enkelt å se det på nett, at jeg bare velger å se på dem.

Jeg forstår ikke spørsmålet.

Hva da dårlig samvittighet?

Mener du ulovlig nedlasting av filmer på nett?

Det ville jeg aldri gjøre. Verken musikk eller filmer: jeg kjøper det jeg vil se eller høre på. Selvsagt!

Gjest negasjon
Skrevet

Jeg har ingen problemer med det hvis det ikke er norske filmer av nyere dato.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg forstår ikke spørsmålet.

Hva da dårlig samvittighet?

Mener du ulovlig nedlasting av filmer på nett?

Det ville jeg aldri gjøre. Verken musikk eller filmer: jeg kjøper det jeg vil se eller høre på. Selvsagt!

ja filmer som ligger ute på nett gratis.

på sider som http://www.watch-movies-online.tv/

og surfthechannel.com

Skrevet

Det er ikke akkurat ulovlig å se en film på nett. Downloading og uploading av fimer er ulovlig, men om du ser den på nett er ikke det ulovlig. Jeg mener det er ikke din feil at noen har uploadet en film på youtube og du som en uskyldig bruker bør ikke straffes for det.

Skrevet

Jeg får ikke dårlig samvittighet av å laste ned filmer / musikk osv.

Hvorfor skulle jeg det? skader ingen hvertfal.

Skrevet

Nope. Ikke et fnugg av dårlig samvittighet her.

Når det er sagt, så er det ikke så ofte jeg ser på filmer/serier på nett. Jeg kjøper og leier mye dvd'er, og går en del på kino. Det jeg ser på nett, er gjerne episoder jeg har gått glipp av når de gikk på tv, og serier som ikke går på tv her.

Skrevet

laster aldri ned ulovelig, liker det bare ikke. ikke har jeg tålmodighet heller. Hakking osv... Vi har ik noen laptop liggende til slikt bruk med oppkobling til flatskjermen. Vi kjøper eller leier.

Har kjøpt kopier i utlandet, men det er så billig blitt at det er svært liten vits.

Så har vi "kinosal" hjemme. 52' tommer hd flatskjerm, stresslesser og full 5.1 surround...Gidder ik se på pc da vettu. Ser lett 4 filmer i uka, helst blu-ray disc via playstation 3. Det er oxo morro å se 3-d hjemme i stua.

• Liker 1
Skrevet

Jeg får ikke det minste dårlig samvittighet - de tingene jeg laster ned er stort sett filmer og serier det er tjent millioner av dollar på. I det minste betaler jeg en månedlig sum for å laste ned (direkte, ikke fildeling).

Ellers er jo nett-tv gratis og lovlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...