Gå til innhold

ER LITT SUR Å TRIST.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket netopp med organisten som skal spille i kirka, men det var ikke særlig oppløftende. Vi hadde valgt Purcell sin Trumpet Tune som inngangsmarsj, men den kunne hun ikke!!!!! Blir litt matt og oppgitt da. Hun skulle bestille notene og prøve å lære den, men jeg vet at hun ikke er veldig flink... Hadde jo gledet meg såååå til å ha den inngangsmarsjen!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går kanskje an å leie inn en annen organist???12

Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at hun ikke kan den/at hun ikke kjenner til den. Etter at jeg hadde spilt piano i flere år, begynte jeg å gå i lære hos organist nettopp på kirkeorgel. Da var ett av mine første stykker nettopp Trumpet Tune av Purcell. Jeg vil påstå at det er et lettspilt/lettlært stykke, og jeg er sikker på at hun klarer å lære seg dette!

Jeg forespurte selv organisten om han kunne spille et stykke for oss, hvor han måtte avslå fordi stykket var for komplisert/for fysisk krevende for ham pga håndleddene hans (toccata av Widor). Så jeg kjenner igjen skuffelsen du føler. Han er jo da min tidligere lærer, og foreslo et annet stykke som vi ble veldig fornøyde med da dagen kom!

Så hør med henne hvordan det går, be henne evt. foreslå et annet stykke og hør på det.

Gjest Anonymous
Skrevet

driver selv å styrer med "min" organist. hun skulle sjekke om hun hadde notene på den, men det tar TID!!! hun har holdt på i flere uker, ber meg ringe om en uke, men samme tullet hver gang!!jeg skal ha "canon" av Johan Pachelbel. den er ikke vanskelig, og den er brukt mye på tv, så det skulle ikke være vanskelig, men......farken!hva skal en gjøre,da?det er ikke bare å si at andre skal få jobben heller, da!dette er ei lita bygd, så det hadde ikke tatt seg helt ut, men makan til service!!!

Skrevet

Finn notene selv og gi dem til henne da.. 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...