Gjest nylig grisebonde Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 HEHE...Rarest innlegg jeg har skrevet her på forumet... Noen som vet man kan dekke til håret med for å hindre at en må vaske ut fjoslukt og div?? Jeg har langt hår som jeg ikke vil ødelegge ved å måtte vaske det nesten hver dag, og må derfor finne en løsning.. Har prøvd å vri hjernen inn og ut for å finne en løsning, og det nærmste jeg kan komme er en form for dusjhette, men er disse 100% luft og vantette?? Jeg vil ikke stinke gris i håret, men ikke tale om jeg klipper det heller... Noen som har erfaring med dette? Hva kan en bruke og evnt hvor får en tak i sånne produkter!?! Alle ideer mottas med stoooor begeistring :D
Gjest farge Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 HEHE...Rarest innlegg jeg har skrevet her på forumet... Noen som vet man kan dekke til håret med for å hindre at en må vaske ut fjoslukt og div?? Jeg har langt hår som jeg ikke vil ødelegge ved å måtte vaske det nesten hver dag, og må derfor finne en løsning.. Har prøvd å vri hjernen inn og ut for å finne en løsning, og det nærmste jeg kan komme er en form for dusjhette, men er disse 100% luft og vantette?? Jeg vil ikke stinke gris i håret, men ikke tale om jeg klipper det heller... Noen som har erfaring med dette? Hva kan en bruke og evnt hvor får en tak i sånne produkter!?! Alle ideer mottas med stoooor begeistring :D Min erfaring er at om det gjelder grisefjøs, MÅ man vaske håret, ihvertfall måtte jeg det.. Den lukten er så skarp og gjennomtrengende at jeg ikke fant ut et triks for å skjule den mellom morgen- og kveldsstellet. Med ku, sau eller høns er det lettere synes jeg.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Gå på sportsforetingen og finn deg en sportsbadehette. Tynt stoff, 120% umulig for luft å trenge gjennom, pass på så du får hele toppen av huet ned på det. På toppen av dette finner du en skikkelig tykk sportslue, gjerne på manneavdelingen på sparkjøp. Finn en med 40 gram foring, den tetter også veldig bra igjen på toppen av det hele.
Frua Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Huffda den lukta der trenger igjennom hva det nå skal være! Inn i dusjen med seg!!!! Beste tipset må være å gå til innkjøp av milde gode hårprodukter du tåler å bruke hver dag. Kanskje tørrshampo? har aldri testet det selv men har lest mye bra
Bloodless Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Du får jo ikke vasket håret med tørrshampo, da. Det blir vel mer brukt for at håret ikke skal se skittent ut om du ikke har tilgang på vann over en kortere periode. Ser for meg at det blir det samme som å dusje seg med parfyme for å skjule dårlig kroppslukt. 1
Gjest strykebrett Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Du får jo ikke vasket håret med tørrshampo, da. Det blir vel mer brukt for at håret ikke skal se skittent ut om du ikke har tilgang på vann over en kortere periode. Ser for meg at det blir det samme som å dusje seg med parfyme for å skjule dårlig kroppslukt. Tørrsjampo hjelper når håret blir helt flatt og kjipt, men jeg tror ikke det har noen særlig effekt mot lukt. Jeg bruker det for å få volum, i stedet for spray eller andre produkter, funker fint til det Vet ikke helt hva som kan hjelp mot fjøslukt, bortsett fra kanskje en skikkelig tett badehette, sånn som man svømmer i.
Frua Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Da lærte jeg iallefall litt om tørrshampo! Kanskje jeg skulle teste det selv..
Gjest nylig grisebonde Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 Takker for svar. Har prøvd ut en kombinasjon av tett og tykk dusjhette med en tett hue utenpå, og det har faktisk gått overraskende bra. Lukter ingenting fra håret, men det blir litt flatt på toppen.. Så, hvis du altså ikke vil at håret skal lukte noe etter fjosstell med griser, så er dusjhette med en tett hue utenpå tingen altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå